Het is bijna weer zover! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Het is bijna weer zover! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Het is bijna weer zover!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

09 Augustus 2013 | Nederland, Bovenkarspel

Good afternoon!
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een reisverslag geschreven heb. Ondertussen ben ik alweer 2 maanden in Nederland en is het alweer bijna tijd om terug te gaan naar Memphis. Op 22 Augustus ga ik weer die kant op. Daar heb ik alweer erg zin in! Ik mis het naar school ga en het leren over sport en ook het sfeertje wat er heerst op en rondom school. Ik mis natuurlijk ook Travis, m'n grote liefde heel erg!! Hij was hier een tijdje geleden op bezoek, en dat was erg gezellig (gelukkig heeft hij een opa die kan regelen dat hij hier kan komen hihi :) ) Ik zal jullie weer even proberen (kort) bij te praten want het is alweer zo'n tijd geleden dat ik een update heb geschreven!

Op 11 Juni was ik weer in Nederland aangekomen. Toen was het plan om hard te gaan trainen en me nog volop de limiet van 15 meter voor de EK onder 23 te storten. Dus hebben we de wedstrijden die ik nog mee kon pakken meegepakt. Helaas is dit doel niet bereikt en heb ik helaas met 9cm eronder, genoegen moeten nemen (dit heb ik gestoten op de conference wedstrijd in Amerika waar ik 4e werd). Wel heb ik de beste serie in m'n leven gehad bij een wedstrijd in Belgie. Alle stoten waren namelijk dik boven de 14m en dat is toch ook wel wat waard. Als je naar m'n vooruitgang kijkt dit seizoen mag ik toch niet ontevreden zijn. (zeker met kogel mag ik erg tevreden zijn! Met discus is m'n pr nu 47.54m!) 3 weken terug heb ik mijn seizoen besloten met een 3e plaats bij het NK senioren met 14.64m wat zeker ook niet verkeerd is voor m'n eerste jaar als senioor. En wat is het dan leuk dat Travis hier ook bij kon zijn :)

Deze zomer heb ik een baantje als krantenbezorger gevonden waarvoor ik er iedere ochtend om 5 uur uitmoet en voor 7 uur de kranten in de bus moet bezorgen. Gelukkig is morgen m'n laatste dag. Ik verdiende hier wel wat geld mee, maar zwaar was het wel!
Daarnaast heb ik deze zomer rijlessen gevolgd, zodat ik straks in Amerika weet hoe ik (veilig) kan rijden! Dus ik heb straks zin om in Amerika een auto te kopen en overal naar toe te gaan :) Helaas ben ik wel voor m'n rijexamen hier gezakt (door de enige fout waar een jongetje wat onverwachts de weg opsprong waardoor de examinator moest ingrijpen!!!), dus ik heb 21 Augustus (een dag voordat ik wegga) nog een herexamen. Ik hoop dat ik dat wel haal, zodat ik dan ook in Nederland mag rijden als ik weer terug kom uit de VS volgende zomer. Omdat m'n ouders in November weer even een paar daagjes in Memphis zijn kom ik hoogstwaarschijnlijk met kerst niet terug naar Nederland.

Ook heb ik weer vrijwilligerswerk gedaan bij de Baanbreker in Enkhuizen (waar ik vorig jaar ook aan de slag was gegaan). Ook dit was weer erg leuk om te doen. Ik heb hier op woensdagmiddag een bakgroep gehad en op vrijdagochtend een schilder en tekengroep waarmee ik weer erg veel plezier heb gehad.
Het is ook altijd wel weer fijn om je familie te zien en leuke dingen te doen met je vrienden (zoals BBQen en andere leuke avonden).
Maar af en toe heb ik het ook zwaar gehad hoor. En nog steeds. Dan wil ik toch wel weer graag terug naar Amerika. Met de vele liefde daar om me heen en het vele leren, studeren en sporten. Maar zoals Travis dat ook wel eens zegt, waar ik ook ben, ik wil altijd op de andere plaats zijn. (dus als ik in NL ben wil ik terug naar de VS, en als ik in de VS ben dan wil ik terug naar NL). En daar heeft hij ook best een beetje gelijk in, hihi. Blijft lastig hoor, dat heen-en-weren.

Het weekje dat Travis hier was was ook echt helemaal geweldig. Hebben veel leuke dingen gedaan. Vele musea bezocht, naar het strand, het bos, Hoorn, Medemblik, Enkhuizen en veel uit eten. En natuurlijk het NK waar hij bij kon zijn! Helaas voor hem moest hij gedwongen een paar daagjes extra blijven omdat de vluchten compleet vol waren en er voor hem als standby geen plek was, maar dat gaf mij wel weer een paar daagjes om te wennen aan het idee dat hij weer weg zou gaan. Dus na de super leuke tijd met zijn familie in Phoenix en Las Vegas, hebben we hier ook weer een hele leuke tijd met mijn familie gehad.

Nu nog even de laatste dingetjes hier doen (hoognodige massages en terugkomen in een training-ritme) en dan is het weer tijd om te gaan. De tijd gaat erg snel en nu zijn jullie tenminste weer een beetje op de hoogte van alles! Ik heb hier weer een leuke tijd gehad, maar ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar Memphis!
Liefs,
Vivian.



  • 09 Augustus 2013 - 15:51

    Mary:

    Hoi lieve Vivian, leuk om te lezen wat je de afgelopen tijd allemaal hebt gedaan. Ik wens je nog een paar leuke weken hier en weer heel veel succes en geluk in Amerika. Veel groeten uit een gelukkig iets minder warm Frankrijk.

  • 09 Augustus 2013 - 16:56

    Karel En Annemieke:

    Prachtig verhaal van je belevenissen hier in Nederland.
    Fijn te lezen dat je het zo goed hebt gehad en genoten.
    Ondanks de teleurstelling dat je je doel op een 9 cm na niet hebt gehaald was het toch een geslaagde (sportieve) periode hier. Dit vooral door het brons op de NK voor het kogelstoten. Een formidabele prestatie ! Het zit erin dus ga zo door.
    Mooi dat je het zo goed hebt gehad met familie en vrienden maar ook de vriendschap en je grote liefde uit de USA mist. Dat geeft aan dat je het ook daar geweldig naar de zin hebt. Dat is alleen maar mooi omdat je dan gemotiveerd bent om weer serieus te studeren en te sporten.
    Gelukkig zijn de afstanden in deze tijd makkelijker te overbruggen dan de reizigers vroeger konden. Dus maar veel heen en weer reizen. Fijn voor jou en fijn voor je familie en vrienden hier en daar.
    Veel succes met het rij herexamen, goede reis naar Memphis, veel plezier, goede prestaties, groeten voor Travis en tot ziens.
    We blijven graag op de hoogte.

  • 10 Augustus 2013 - 11:12

    Tineke En Dick De Haas:

    hoi Vivian, wat weer een leuk verslag. Zijn we weer helemaal op de hoogte. We hebben je nog niet gezien , maar wie weet komen we mekaar op de kermis van Hoorn nog tegen. Opa Brandhoff komt hier ook geregeld en die houdt ons ook op de hoogte. We zijn blij voor je, dat je een goed seizoen achter de rug hebt en dat je het heel gezellig hebt met Travis. Veel succes met het halen van je rijbewijs. Misschien zien we mekaar nog en anders een goede reis naar Memphis.
    lieve groeten Tineke en Dick

  • 11 Augustus 2013 - 09:58

    Huub Ursem:

    Vivian hallo
    Mooi dat je er weer zin in heb om terug te gaan naa de States.
    Leuk je ontmoet te hebben op de kaasmarkt ook al was het heel kort.
    Ik begrijp dat jochie wel dat overstak.
    Als ik een mooie vrouw zie aankomen, denk ik ook hoe zal ik er stoppen (grapje)
    Vivan het gaat je bijzonder goed, en net nog heb ik op de TV gezien de wereldkampioenschappen atletiek, natuurllijk hoop ik dat ik jouw ook zo een keer mag zien.
    Lyda en Theo, en wij zijn na de kermis een weekend in Hilders, we hebben er onwijs veel zin in, je ziet leuke dingen
    Vivian een dikke kus vanuit Hoorn Nelly en Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bovenkarspel

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 70734

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: