Getting better!!! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Getting better!!! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Getting better!!!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Hey family & friends,

Ik zie dat ik sinds Augustus niet meer geschreven heb... Wow! Dan heb ik jullie heel wat bij de brengen haha. Laten we eens even beginnen bij het meest serieuze uit m'n leven hier... School. Haha.

School gaat goed. Ik haal eigenlijk nog steeds alleen maar A's en heb laatst een prijs gewonnen voor 'Most Outstanding Student in Health & Sport Sciences' wat betekent dat ik een certificaat en een plaatsje op het prikbord in ons gebouw heb gekregen omdat ik dus een van de beste studenten in mijn studiegebied ben. (foto van het prikbord volgt nog).
Ik slaag in December al... Dat is wel een beetje gek hoor, want ik weet nog heel goed toen ik net klaar was met de middelbare school, alweer bijna 3 jaar geleden! Dit semester is m'n laatste semester met gewone lessen en dan volgend semester moet ik een stage gaan doen. Dat ga ik waarschijnlijk bij Shelby Farms doen, waar ik vorig jaar ook veel vrijwilligerswerk heb gedaan. Daar ga ik het meest werken met 'spooky nights' en 'starry nights', de evenementen die daar worden georganiseerd voor de hele familie. Ik zal dus met de evenementen manager gaan meelopen. Vorig jaar was ik al acteur bij Spooky Nights, en dat was erg leuk om mensen te laten schrikken tijdens de vrijdag en zaterdag avonden in Oktober. Dat mag ik dit jaar dus ziezo weer doen omdat ik het zo goed deed! Dus ben wel nieuwsgierig wat voor taken ik nog meer krijg.
Ik weet ook eindelijk wat ik na m'n afgeronde bachelor ga doen. Ik ga een masters program doen in communicatie. M'n zelfstandige studie ga ik dan richten op internationale communicatie tussen verschillende culturen/landen.

Nou het belangrijkste nieuws... Atletiek nieuws. Vorig weekend had ik conference in New York en daar ben ik 2e geworden met 15.88m!!! Dat is echt een super verbetering ten opzichte van m'n persoonlijk record vorig jaar en ik kom ook steeds dichterbij internationale limieten.. Volgend jaar gaan we voor het EK<23, waar ik de limiet vorig jaar maar net voor miste... Als ik volgend jaar stoot wat ik nu stoot ga ik zeker weten heen :) En dan is het nog maar 2 meter voor EK's en WK's! Dus als ik zo vooruit blijf gaan is dat zeker m'n doel!!
Outdoor training is deze week nu net begonnen. Het was nog erg koud de eerste twee dagen maar nu begint het eindelijk op te warmen en heb ik zin in het outdoor seizoen! De eerste discussen zijn alweer geworpen, en het voelt weer goed om dat eindelijk weer te doen! Hopelijk gaan we dit jaar daarmee dan eindelijk de 50m grens doorbreken! :) Ik word ook steeds sterker dus heb er zeker vertrouwen in!

Voor de rest gaat ook alles goed. Ik ben nog steeds te vinden bij internationale parties en ik doe ook nog steeds leuke dingen met Travis :) Ik zit dit nu te schrijven naast hem bij de Starbucks met een lekker kopje thee (want helaas hadden ze geen green tea frappucino's deze keer...)
Ik zit even te denken of ik voor de rest nog nieuws heb.. Niet echt eigenlijk. Alleen sinds vorig semester geef ik bijles aan een kindje op een basisschool waarbij we altijd samen lezen. Dat is wel leuk, maar ik word vaak wel erg op m'n geduld getest.
Oh ja, en m'n broertje Dave is nu ook in de VS! Hij is nu in Witchita. Volgens mij heeft hij het daar ook prima naar z'n zin en hij springt ook erg goed! GO SHOCKERS ;)
M'n moeder was laatst nog een weekje op bezoek, en dat was ook erg gezellig! Lekker kletsen en lekkere dingen eten en natuurlijk veel aandacht :) Nou dat was het dan wel zo'n beetje denk ik....

Ik hoop dat daar ook alles goed gaat en als jullie nog wat anders willen weten hoor ik het wel :) Ik hoop dat ik weer wat meer tijd ga hebben om wat vaker updates te schrijven, maar op zich heb ik niet veel nieuws want zoveel veranderd er niet hier! Maar heb het nog steeds naar m'n zin! :)

Liefs,
Vivian.

  • 10 Maart 2014 - 09:21

    Sandra:

    Dag Vivian

    Mooi verslag weer,verder nog veel succus daar!

    gr sandra

  • 10 Maart 2014 - 11:08

    Jurria:

    Hoi Vivian, leuk om weer een verslagje te lezen, al volg ik je ook via Facebook. Gaaf dat je zo goed vooruit gaat met je sport. Je gaat de limieten zeker halen voor de EK en WK. Dan kunnen we je ook op TV zien. Succes met je studie en wat goed dat je de beste bent. Voor altijd vereeuwigd in Memphis. Leuk om te lezen dat je het zo goed doet en zo naar je zin hebt. SUCCES!! Groetjes Jurria.

  • 10 Maart 2014 - 12:01

    Lyda:

    Lieve Vivian leuk dat je weer wat geschreven heb
    Weet ik ben wel heel nieuwsgierig wanneer in dec want ik denk toch wel dat we er
    Bij willen zijn
    Xx. Ps hoe is het met Travis zijn studie

  • 10 Maart 2014 - 18:46

    Ragna:

    Hoi Vivian,

    Wat leuk om weer eens wat te horen over je tijd in the USA! Super leuk! Super van je prestaties met zowel sport als school. Leuk! Wat grappig en leuk dat Dave nu ook in Amerika zit. Hoe lang en wat doet hij daar precies? Als je weer in Nederland bent kom dan eens langs. De meiden vinden dat ook leuk. Veel succes nog. Dikke kus je buuffie

  • 11 Maart 2014 - 15:40

    Karel Kooter:

    Hallo Vivian,
    Leuk je belevenissen te lezen.
    Het gaat duidelijk erg goed met je. Fijn om dat te lezen !
    De tijd gaat erg snel. Het is nog niet zo lang geleden dat je naar Amerika ging.
    Zie wat een vooruitgaan je hebt gemaakt op sportief gebied. Geweldig ! . EK en WK moeten haalbaar zijn op termijn. Zeker met het enthousiasme dat je hebt.
    Dat de studie ook zo goed gaat (Most outstanding student in Health and Sport Sciences , knap hoor !!) is ook heel fijn.
    Leuke plannen voor de toekomst heb je. Veel succes daarmee.
    We blijven graag op de hoogte.
    Groetjes,
    Annemieke en Karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 748
Totaal aantal bezoekers 70617

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: