Een nieuw jaar - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

25 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Hey iedereen,
Het werd weer eens tijd iets op mijn blog te schrijven. Vanwege alle drukte en weinig veranderingen heb ik weinig geschreven vorig jaar. Sorry! Ik ga het proberen weer een beetje bij te houden maar ik ga het nu ook weer heel druk krijgen dus maar weer even kijken wat er van komt... Er is op dit moment veel nieuws, dus hier komt weer een update:

Ik ben net weer terug in Memphis. Woensdag 20 Augustus ben ik hier weer aangekomen. Ik woon nu in een nieuwe huis met 2 andere meiden. Megan is net afgestudeerd met een muziek opleiding en heeft nu een full time baan en Oshe is een engineering student. Dus het is tot nu toe erg gezellig omdat ik bewust heb gekozen om met hun in een huis te gaan wonen. Ik heb een vrij grote kamer (lees: ongeveer 2 keer groter dan de kamer die ik op de campus had) en we hebben een zwembad buiten waar iedereen die hier woont gebruik van mag maken (lees: BEST THING EVER!) en het is ook erg rustig in deze buurt (lees: Geen schreeuwende football players iedere dag/nacht). Helemaal top dus! Nu nog druk alles aan het organiseren en uitpakken zodat ik hier een jaar (en hopelijk nog totdat ik klaar ben met alles) kan wonen. Geen verhuis meer dus :)
Als jullie m'n nieuwe adres willen, plaats dan even een reactie hieronder of stuur me een email.

Dit is ook het laatste semester van school voor mijn bachelors. In December ben ik klaar met sport & leisure management en dan ga ik communicatie studeren. Daar start ik mee in Januari. Ik ben al toegelaten na een heel proces, maar de mensen die mijn inschrijving hebben beoordeeld waren erg onder de indruk. Dus heb zin in een nieuwe uitdaging. Dit semester heb ik alleen een online class en een stage die ik moet afronden. Dat zijn 400 werk uren die ik ga doen bij Shelby Farms, waar ik vorig jaar ook al meegewerkt heb met verschillende evenementen. Ik begin morgen en denk dat ik veel ga leren! Ik ga jullie daar hopelijk wat vaker updates over geven! :)
Ik ga daar met de evenementen manager samenwerken en verschillende evenementen organiseren en ondersteunen. Ik zal ook vaak bij evenementen de Manager on Duty zijn, wat betekent dat ik veel verantwoordelijkheden zal hebben over de evenementen en dat die allemaal goed verlopen. Ik ga ook relaties Van alles wat dus. Het gaat erg interrestant worden. Ik ga daar dus iedere dag naartoe om met verschillende taken te helpen en hopelijk veel te leren. En dan mag ik m'n typische Amerikaanse 'cap and gown' dragen in December tijdens mijn slagings ceremonie! Die is bij de FedEx Forum en gelukkig weet ik al een beetje hoe dat gaat want Travis (nog steeds m'n vriendje haha) is in Mei geslaagd en daar was ik natuurlijk ook bij.

Atletiek trainingen beginnen 2 September weer. Volgende week dinsdag moeten we dus weer hard aan de bak! Deze week hebben we daar ook veel meetings van waar we heen moeten, om alle nieuwe atleten te leren kennen en om over allerlei regeltjes te praten. Dus ook al veel te doen deze week, ondanks dat het nog niet eens helemaal begonnen is. Ik hoop me in 2015 te kwalificeren voor de Europese Kampioenschappen onder 23 jaar. Dat is m'n laatste kans volgend jaar en vorig jaar had ik het bij 9cm niet gehaald. Dus hopelijk dit jaar wel! Maar daar heb ik alle vertrouwen in als ik hard doortrain! Mijn afstanden van vorig jaar met kogel zijn flink verbeterd: 15.88m indoor en 15.49m outdoor. Discus is best constant gebleven. Een hoge 47 is helaas het verste dat ik geworpen heb... Ik ga nog steeds voor die magische 50m! In Nederland ben ik ook van club overgestapt. Ik train nu in het Olympisch Stadion bij Phanos met de beste mannen van Nederland, dus dat is een goede stap geweest en sluit beter aan bij mijn trainingen in Memphis.

Toen ik in Nederland heb ik verder gewerkt bij het VVV Enkhuizen en dat was een leuke uitdaging en goede ervaring. Leuke collega's en veel leuke (maar ook wel eens vervelende) toeristen. Iedere dag 3 talen praten, ongeveer 3 a 4 dagen per week. Was erg leuk. Verder veel met m'n familie gedaan, getraind en natuurlijk af en toe ook nog wat met vrienden. Dus heb me zeker vermaakt maar ben blij dat ik hier nu weer ben. Ik merk echt zo'n verschil met hier en daar! Zo anders... Hier lijkt het wel alsof alle mensen in een goed humeur zijn iedere dag... En dat voelt wel goed :)
Zaterdag (toen ik nog een halve jetlag had) heb ik nog een leuke fietstocht door Memphis gedaan. Ongeveer 30 km. De start was om 12 uur 's nachts en alle straten waren vrij van auto's want de politie zorgde ervoor dat de auto's er niet door mocht. Was een gafe ervaring en natuurlijk hadden we na de race lekker Memphis BBQ :)

Nou ik hoop dat jullie nu weer weten wat er in mijn leventje gebeurt! Hopelijk kan ik snel weer een leuke update schrijven.
Lieve groetjes,
Vivian.

  • 26 Augustus 2014 - 02:34

    Karel En Annemieke:

    Hallo Vivian,
    Heel leuk om dit verslag te lezen.
    Te lezen wat er het afgelopen zoal is gebeurd en je plannen voor de komende tijd. En die zien er goed uit ! Leuke ervaringen en uitdagingen. Heel veel succes daarmee !
    Tot gauw ziens in Memphis !

  • 26 Augustus 2014 - 09:26

    Huub En Nelly Ursem:

    Vivian hallo
    Je sluit het goed af en wat betreft het communiceren zal dat ook wel lukken.
    Zeker nu ik weet dat je al op het VVV gewerkt heb.
    Succes met alles
    Groetjes en liefs vanuit Hoorn
    Huub en Nelly

  • 26 Augustus 2014 - 10:18

    Sylvia:

    Prachtig verslag! Veel succes daar weer in Memphis!

  • 26 Augustus 2014 - 13:24

    Lyda:

    Weer een mooi verhaal dus we zijn weer op de hoogte x oma

  • 28 Augustus 2014 - 13:58

    Else Visser:

    Hoi Vivian,
    Bedankt voor je verslag, en leuk om te lezen.
    Je zal weinig rust hebben met dit jaarprogramma, maar zoals ik weet van mijn Fam,en kleinkinderen in Brentwood weet ik uit ervaring door er ook vaak te zijn hoe het werkt in de u.s.a.... Ik wens je veel succes voor dit jaar toe.
    Ik was een half jaar geleden voor het laaats in Tennesee.In juni is mijn kleindochter van 15 bij mij in Enkhuizen geweest voor 6 weken, ook nog een tijdje op Tenerife geweest samen.
    Zij is een vervent hardloopster en op school natuurlijk de track, elke dag na schooltijd ook nog.
    Vooral de lenge afstanden is ze goed en haalt vaak prijzen. Op Tenerife ging ze elke ochtend ook trainen. In Enkhuizen had ik een route voor haar gemaakt en liep ze ook elke ochtend
    1 .1/2 uur, het was een goede zomer dus dat was toppie.
    Het was een top tijd voor haar hier, ook heeeel veeel gefietst, dat kan niet echt bij haar thuis, dus vandaar.
    Ik heb voor 1 jaar lang weer genoeg gefietst dacht ik zo.
    Ik ben nog steeds vrijwilliger op het zzm en als ik daar was ging ze ook mee en vertelde ook van de geschiedenis uit de vorige eeuw.
    Het zzm vindt ze ook geweldig, en de paling van Cor was ook een favorite bij haar.
    Ik ga volgend voorjaar weer naar de usa en in de aankomende kerst en nieuw jaar weer naar Tenerife.Dus ook een leuk vooruitzicht.
    Het ga je goed en vooral mij ook bekend met de allervriendelijkste mensen in de u.s.a.
    Love Else ....zuiderzeemuseum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 70629

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: