Summer time - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Summer time - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Summer time

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

06 Augustus 2015 | Nederland, Bovenkarspel

Hey lieve blog lezers,
Ik moet maar weer eens schrijven. Het is nu 6 Augustus wat betekent dat ik nog maar 10 dagen in Nederland ben voor de zomerperiode. De tijd is erg snel gegaan. 16 Augustus zal ik weer in Memphis zijn. Aan de ene kant heb ik daar heel erg veel zin in, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer een beetje jammer om weg te gaan. Heb weer een leuke zomerperiode achter de rug met ook wat minder leuke momenten.

De minder leuke momenten waren vooral vanwege mijn rug pijn. Ik heb weinig gesport deze zomer omdat ik steeds na het sporten veel pijn kreeg. Hebben van alles geprobeerd om het te laten herstellen maar niks werkte echt. Maar gelukkig heb ik lekker veel kunnen rusten en hebben de doktoren in Nederland nu eindelijk goed geconstateerd hebben wat er nu precies aan de hand is. Ik heb discopathie; wat betekent dat mijn tussenwervelschijf niet goed ligt. De laagste tussenwervel schijf in mijn rug ligt tegen mijn ruggenmerg aan en niet goed op zijn plek, maar gelukkig heb ik geen uitstralings-pijn. Terwijl ik dit schrijf lig ik op bed te rusten omdat ik gisteren een epidurale injectie heb ondergaan met corticosteroïden. Dit helpt hopelijk de pijn weg te nemen zodat ik goed kan herstellen met oefeningen (en dan bij die oefeningen geen pijn zal hebben). Als het goed is zou het met ongeveer 2 tot 4 weken een stuk beter moeten gaan! Dus dat hopen we dan maar :) Ze hebben hier wel betere doktoren dan in Amerika heb ik het idee dus vind het niet zo leuk om dan daar die artsen er daar naar te laten kijken. Want dat ging van het voorjaar ook niet helemaal lekker. Maar hopelijk heeft dit geholpen en kan ik straks weer lekker meetrainen in Memphis. In ieder geval zijn we wel weer een stukje verder en weten we weer meer. Nu moet ik dus rustig revalideren en daarna kan ik hopelijk gauw weer zonder pijn meedoen.

Heb wel een leuk zomerbaantje gevonden en heb deze zomer gewerkt bij Meijerink Schoenen in Hoorn. Volgende week nog 3 daagjes werken en dan is die periode ook alweer over. Vooral de interactie met de klanten was leuk - het magazijnwerk vond ik wat minder al was dat soms ook wel lachen met m'n collega's.
Natuurlijk ook veel leuke dingen met familie gedaan (midgetgolfen met de nichtjes & neefje bijvoorbeeld) en volgende week staan er ook nog heel wat familie uitjes gepland. Dus dat is altijd wel weer gezellig. Ook laatst nog naar een leuke film geweest met een vriend en de afgelopen maand mocht ik ook de vertaling (Nederlands-Engels) in de kerk verzorgen, wat ook erg leuk was om te doen. Weer een aantal nieuwe mensen ontmoet en ook lekker gerelaxt. Natuurlijk ook veel lekkere Nederlandse dingen gegeten en typische Nederlandse dingen gedaan (naar Volendam bijvoorbeeld, haha!) Al met al was het een leuke "vakantie."

Ik had aan de ene kant nog wel wat langer willen blijven (vooral vanwege alle goede zorgen hier ook voor mijn rugpijn etc.) maar aan de andere kant heb ik zin om weer lekker te gaan studeren in Memphis en weer verder onderzoek te doen naar communicatie tussen culturen. En natuurlijk zie ik Travis en alle andere vrienden dan ook weer en kunnen we weer leuke dingen doen. Hopelijk kan ik dan de eerste week van September weer meetrainen (als alles goed gaat... Afhankelijk ook van wat de doktoren in Amerika van mijn situatie zeggen). Er staat al weer flink wat in de planning voor als ik terug kom in Memphis. De 17e is oriëntatie dag van de communicatie M.A. studie die ik volg dus dat is gelijk de dag nadat ik aankom al weer drukte. M'n Social Security Nummer moet in de systemen van school gezet worden en ik kan dan het een en ander papier werk regelen (wat aldoor niet kon omdat ik geen Social Security (een soort BSN nummer in Amerika) had). Ook mag ik zaterdags m'n boeken ophalen en dan zondags alweer meetings voor atletiek etc. Dus word een leuke maar weer drukke week (ik ga waarschijnlijk ook weer langs Shelby Farms & World Relief).
Heb er weer zin in maar aan de andere kant word ik er wel weer een beetje verdrietig van om Nederland weer te verlaten.
In December dit jaar mag ik weer even op bezoek komen.

Tot snel trouwe lezers :)
Liefs,
Vivian


  • 06 Augustus 2015 - 21:51

    Lyda:

    Ik vind het een leu verslag en heb zin in volgende week xx

  • 06 Augustus 2015 - 22:47

    Angelique:

    Leuk om te lezen en veel succes weer in Memphis!!

  • 06 Augustus 2015 - 23:03

    Else Visser:

    Hoi Vivian.
    Jij nog in Nederland en ik ben al 3 weken in de U.S.A.
    Bij mijn dochter in Brentwood T.N.

    Wat een verhaal van jou over de rug toestanden.
    Je weet nu wat er in ieder geval aan de hand is, dat is een geluk omdat rugkrachten moeilijk op te sporen zijn. Hopenlijk helpt het na een paar weken.
    Je studie weer oppakken en de sport als het weer gaat.
    Je studie is ook een belangrijke sector en je hebt er later heel veel aan in de wereld.
    Zo is het ook met mijn dochter gegaan. Haar studie in de u.s.a gedaan, haar eerste baan begonnen in Amsterdam, daarna verschillende banen gehad ook in Amsterdam.
    Later 4 jaar werkzaam in Parys en nu al weer 9 jaar hier in de usa.
    Zoals ik het zie hier in de usa is er veel meer mogenlijk dan in Nederland.
    Maar je je moet je Fam.en vrienden wel achterlaten. Maar met de vlieger ben je zo ook weer hier en daar. Dat was jaaaaaren geleden wel anders als mensen emigreerden in de 50 en 60er jaren.
    Ik wens je weer een goede tijd toe in de usa.
    Ook met de sport en de pijn.
    Ik ga over 1 week weer retour naar Enkhuizen vrijwilliger zuiderzeemuseum, nog steeds.
    Hartelijke groeten Else Visser




  • 07 Augustus 2015 - 09:49

    Huub Ursem:

    Vivian hallo
    Ja jammer dat je weer terug gaat, maar voor je studie is het super.
    Andere keertjes kwam ik je in onze mooie stad nog wel eens tegen, maar ik heb je gemist.
    De volgende keer dan maar.
    Veel succes in de states, dus weg met je rugpijn
    Een dikke kus van Nelly en Huub

  • 08 Augustus 2015 - 19:38

    Tineke De Haas:

    Hoi Vivian, wat weer een mooi verslag. Niet van de blessure van je rug. wat vervelend voor je.
    Hopelijk gauw weer klachtenvrij.
    We komen je vast nog wel tegen deze week op de kermis van Hoorn. Als dat niet zo is wensen we jou weer een goede reis naar Memphis. En veel succes daar. Lieve groeten van Tineke en Dick

  • 10 Augustus 2015 - 15:21

    Sandra:

    Je het weer goed verslag gemaakt meid.
    jammer van je rug,inderdaad nu weet je wat het is,dus kan er aan werken.
    Nog veel plezier met de familie uitjes.
    succus in memphis en tot de volgende keer in december.


    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 70624

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: