Onderweg naar huis - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Onderweg naar huis - Reisverslag uit Saint Paul, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Onderweg naar huis

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

12 December 2015 | Verenigde Staten, Saint Paul

Hi there,
Dit word waarschijnlijk het laatste verslag van dit jaar. Ik ben onderweg naar huis! Ben nu in St. Paul, Minneapolis en zit te wachten op het vliegveld. Ik heb een chill plek opgezocht, heb live piano muziek en heel wat winkels om me heen. Er lopen genoeg mensen langs, maar het is best een rustig plekje. Moet hier even 4 uur spenderen en dan vertrekt m'n vlucht richting Amsterdam. Helaas was er een verandering in de vlucht waardoor ik nu een langere overstap heb in plaats van een uurtje... Dus helaas moet ik me nu 4 uur lang zien te vermaken haha.. Maar dan ben ik zondag 13 December om half 7 weer op Schiphol :) (als er geen vertragingen zijn verder). De vlucht vanuit Memphis hier naartoe was in ieder geval wel leuk! Ik zat tussen een man en een vrouw die ongeveer 1,5 uur vanaf Memphis wonen. Die man is een masseur en hij werkt ook veel met atleten. Zijn specialisatie is soft tissue pain management. Hij werkt dus met name met nieuwe technieken om pijn te verhelpen. Ik vertelde hem over mijn rug en schouder en hij vertelde mij wat handige theorieën en heeft me ook het een en ander toegestuurd via de mail. Hij beweerde dat hij hardlopers' tijd had verbeterd met 1 tot 4 minuten gewoon door zijn technieken... Haha. Dus ben benieuwd. Misschien goed om eens heen te gaan :) Was wel leuk en interessant om met hem te praten en de tijd ging snel! Hopelijk gaat de reis naar Amsterdam net zo snel!

Dit afgelopen semester was een groot succes! Heb echt heel veel lol en plezier gehad. Veel nieuwe mensen ontmoet, veel leuke dingen gedaan en het leek wel alsof ik weer net naar Memphis was gekomen (net alsof het een nieuwe plaats was ofzo). Onder andere veel kunstmarkten bezocht, veel naar nieuwe coffee shops geweest (er zijn echt een aantal hele goede koffie tentjes in Memphis!). Heb ook voor het eerst met pistolen geschoten. Vorige week heb ik geleerd over pistolen en heb 3 verschillende pistolen mogen schieten op de shooting range. Dat was echt gaaf! Alleen wel echt nog een culture shock dat je in Amerika gewoon geweren in je huis mag hebben en dat het bezitten van een geweer word gezien als veiligheid. Echt gekheid. En dat het helemaal niet zo moeilijk is geweren te kopen, bij je te dragen etc... Dat is wel echt een groot verschil met Europa/Nederland. Maar was wel een leuke ervaring om een keer te doen. Heb ook veel evenementen met Global friends gedaan en veel nieuwe internationale studenten ontmoet en leuke dingen mee gedaan. Was van de week bijvoorbeeld met een Chinese studente naar de "Rec Room" geweest - daar kan je gratis video games spelen en echt van die oude spellen, dus dat is wel leuk om heen te gaan!
Heb natuurlijk ook weer heerlijke dingen gegeten tijdens Thanksgiving en tijdens een luxe brunch bij de Peabody Hotel afgelopen weekend (Travis had een gratis waardebon daarvoor gekregen). En dit zijn nog maar een paar dingen, er zijn nog veel meer leuke uitjes geweest :)

Het enige wat niet zo goed was dit semester was m'n rug :( Ik probeer nog steeds beter te worden... Het heeft heel veel ups en downs. Alleen heb ik vorige week een hele week wat rustige worpjes gedaan en heb 1 volle week gewoon getraind. Deze week een halve week want donderdag na wat volle draaien met de discus gedaan te hebben woensdag was het toch weer ff pijnlijk. Dus donderdag en vrijdag rustig aan gedaan en nu voelt het wel weer OK. Dus hopelijk thuis helemaal herstellen en dan in Januari weer bijna vol meetrainen. Anders weet ik niet of het wedstrijd seizoen hem nog wel gaat worden. Maar we blijven geloven dan het kan :) Wel wat schouder probleempjes gekregen van weer beginnen met werpen... Maar ga gelijk alweer naar de fysio als ik thuis ben dus komt vast goed! Ik ben thuis voor een volle maand, dus kan weer mooi herstellen en alles een beetje bijhouden.

School is goed gegaan. Helaas heb ik voor 1 les geen A gehaald. Heb een B+ gehaald... Maar die lerares was gewoon heel erg streng met het waarderen/cijfers geven van dingen... Dit was de crisis communication class wat ik helemaal niks vond. Gelukkig is dat weer voorbij :) Helaas kan ik niet de 100% score halen wat ik wilde halen voor m'n Master's (omdat ik dat helaas net niet gehaald had met m'n Bachelors) maar zoals m'n 'manager' en advisor zeggen: Het gaat meer om de kwaliteit van wat je leert dan wat voor cijfers je haalt. Dus lachja. Over deze maand moet ik wel nog hard werken; ik moet namelijk een thesis proposal gaan schrijven. Ik wil m'n thesis (afstudeer project) afmaken in 5 maanden, en dat is echt een hele korte tijd om alles af te ronden. Maar het gaat vast lukken :) 2 andere lessen en dat project is alles wat ik nog moet doen voordat ik alweer slaag van de universiteit (het was precies een jaar geleden dat ik m'n Bachelor's had gehaald, de tijd gaat super snel!)
De laatste les van Qualitative Methods was echt heel grappig. We gingen een beetje creatief bezig zijn met onze data. We moesten creatief een analyze doen van het interview wat we hadden gedaan. Dus dat was wel leuk. En als laatste ging ze ons een verhaaltje voorlezen (net alsof we weer op de kleuterschool waren) over ideeën. Haha, dat was echt het mooiste moment op de universiteit in m'n carrière haha. Die les was echt super boeiend omdat we zo'n geweldige lerares hadden! Ik ga hard aan de slag volgend semester en dan word het tijd om naar banen te gaan kijken... Ben benieuwd wat ik ga doen haha.... Ga Memphis wel missen de komende maand omdat ik zo'n leuke tijd heb gehad dit afgelopen semester. Maar is altijd goed om de familie weer te zien.

Nou ik ga nu even kijken of ik ergens lunch kan halen :)
Tot gauw !
Liefs,
Vivian.

• 12 December 2015 - 19:28

Karel:

Hoi Vivian,
    Leuk je belevenissen te lezen.
    Goede reis verder en een fijne tijd de komende maand hier in Nederland.
    Groetjes

• 12 December 2015 - 19:33

Tineke En Dick De Haas:

hoi vivian, wat weer een leuk verslag. goede reis naar huis en fijne feestdagen.
    groeten aan je ouders en dave. tot ziens..

• 12 December 2015 - 20:06

Huub:

Ik denk ook weer geweldig om thuis te zijn.
    Met belangstelling al je verhalen gelezen.
    Fijne kerstdagen en een nieuwjaarswisseling in ons West-Friesland.
    Groetjes van Nelly en een kus van Huub
    Misschien komen we je Eerste Kerstdag nog wel even tegen,

• 12 December 2015 - 20:47

Jurria :

Hoi Vivian, goede reis naar huis. Leuk om weer wat te lezen van jou. Je beleeft genoeg. Wel fijn om met de feestdagen thuis te zijn.

• 12 December 2015 - 21:48

Lyda:

We kijken er naar uit xx

• 13 December 2015 - 09:48

Toos: