2016 Terugblik - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu 2016 Terugblik - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

2016 Terugblik

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

19 December 2016 | Verenigde Staten, Memphis

Hi Familie & Vrienden,

Het is alweer tijd om het (hoogst waarschijnlijke) laatste verslag van het jaar 2016 te schrijven. Het jaar is echt super snel voorbij gegaan! Het was echt een erg goed jaar voor ons. Dus dit verslag gebruik ik even om terug te blikken en om de laatste updates van het jaar door te geven.

Het begin van het jaar begon goed. Travis bezocht Nederland terwijl ik (voor de voorlopig laatste keer) in Nederland op bezoek was. 7 Januari waren we 3 jaar bij elkaar en dit was daarom ook onze verloof datum. Na het bezoekje aan Nederland kwamen opa en papa even ons huis opknappen (in korte tijd). Daar waren we erg blij mee want nu wonen we eindelijk in een zo goed als af huis :)

In Februari was het tijd om de bruiloft te gaan plannen. We besloten het simpel te houden. Op 29 Februari 2016 (schrikkel jaar datum, haha) was het dan zover en trouwde ik met Travis in de rechtszaal. Het was een mooie dag met super mooi weer en een leuk feestje na de ceremonie.

In Maart naar Arizona geweest en een roodtrip terug gemaakt (met de nieuwe auto als cadeau voor het trouwen) naar Memphis. Veel steden in Texas bekeken en leuke dingen gezien.

In Mei is Travis geslaagd met zijn Masters of Business Administration, en ik was klaar met school en moest alleen nog maar m'n afstudeer project afronden. Dat was allemaal afgerond in Augustus en toen kon ik ook weer over het podium lopen tijdens m'n tweede graduation. M'n Master of Arts is binnen!

De zomer was vrij rustig. Baan zoeken, greencard ontvangen (na het lange proces) wat leuke dingen doen met vrienden en wat vrijwilligerswerk hier en daar. Ook nog naar Arizona geweest voor Travis z'n opa en oma's 60 jarige huwelijks feest.
Toen kwam Dave in Augustus, zijn we samen naar St. Louis geweest en nadat hij weer weg was zijn Travis & ik zijn familie gaat opzoeken in Chicago (veel trips rond deze tijd!).

Vlak nadat Dave weer weg was (begin September) een baan aangeboden gekregen bij Shelby Farms als Event Parking Coordinator (een soort verkeer regelaars manager). Dat was een leuke ervaring voor 2 maanden. Toen 2 weken even niks en nu werk ik er weer bijna iedere dag voor het Starry Nights (lichtshow) evenement. Nadat Travis gestopt was te werken bij Hollidays, begon hij bij Bio Delta Renewables als iets tijdelijks en ze zullen hem in de toekomst weer bellen als ze iets willen verbeteren aan hun productie proces (daar was Travis namelijk wel goed in, om die dingen een beetje te bedenken).

En dan de afgelopen 2 maanden ... Travis is een professionele job begonnen als Project Manager bij Diversified Conveyers Inc, waar hij werkt aan projecten voor lopende banden van bedrijven zoals FedEx. Rond diezelfde tijd ben ik een vaste part-time baan begonnen, bij Memphis Athletic Ministries (MAM). Dit is tot nu toe ook een goede ervaring geweest, alleen sommige dagen / weken zijn minder leuk dan andere. Dat hangt van de kinderen af. Soms zijn ze wild en luisteren ze totaal niet, maar andere dagen hebben we gewoon plezier. Voor meer verhalen over dat werk wat ik doe, check m'n Engelse blog maar weer even (die moet ook even ge-update worden, maar dat gaat binnenkort ook weer gebeuren).

Tot de 28e werk in nog bijna elke dag bij Starry Nights, (MAM is al afgelopen omdat de kinderen nu school vakantie hebben) en dan een paar dagen vrij. Dan is het plan om van 2 tot 10 Januari even naar Nederland te komen, maar dat hangt wel van de vluchten af omdat ik op standby tickets vlieg (dus als er plaats is in het vliegtuig, mag je mee). Dus hopelijk tot gauw!

Voor het nieuwe jaar blijf ik bij MAM werken, en ga ik op maandagen en misschien ook andere dagen (als mijn wekelijkse schema het toelaat) voor de klas staan op scholen in Memphis als inval kracht. En hopelijk kan ik in 2017 een full-time baan vinden, want daar ben ik nog steeds naar op zoek. Al vind ik wat ik nu doe wel erg leuk om te doen, het verdient nog niet zoveel en ik heb nog steeds best veel vrije tijd over. Dus ik blijf zoeken. Hopelijk word 2017 net zo'n goed jaar als 2016!

Voor nu wens ik jullie vrolijke kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar! Fijne feestdagen en hopelijk tot gauw.
Ik voeg bij dit reisverslag even wat foto's toe van het afgelopen jaar (onder dit verslag).

Liefs,
Vivian

  • 20 December 2016 - 12:34

    Toos:

    Hoi Viv

    Leuk om je verslag te lezen.

    Ik wens jullie ook een goed en vooral een gezond 2017.






























    Hoi Viv,

    Bedankt voor de verslagen van het afgelopen jaar erg leuk.
    Wij wensen jullie een goed en voor al een gezond 2017.


    Lieve Groet Ton en Toos










  • 20 December 2016 - 16:54

    Karel En Annemieke:

    Hallo Vivian,
    Leuk dit verslag te lezen. Inderdaad een bijzonder jaar voor jullie beiden !
    We wensen jullie een fijn kerstfeest en een gezond en gelukkig 2017 !
    Groetjes,
    Annemieke en Karel

  • 02 Januari 2017 - 16:58

    Sylvia Exalto:

    Hai Vivian,

    Nog steeds zoeken naar een volledige en vaste baan dus. Jullie hebben het daar beiden maar druk mee! Maar goed, dat zou in Nederland waarschijnlijk niet anders zijn. Goh, nu alweer 2017, de beste wensen voor 2017...hopelijk een mooi jaar voor jullie. Groetjes, Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 70615

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: