Updates! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Updates! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Updates!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

20 Juni 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Hallo vrienden en familie,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst geschreven heb, en ik wilde het aldoor al doen, maar het kwam er gewoon even niet van. Ik heb een drukke tijd achter de rug door het afronden van het schooljaar (als substitute teacher / vervang leerkracht), sollicitatie gesprekken, familie bezoekjes (zowel familie en vrienden in Memphis als naar familie toegaan) en allerlei andere dingen die daarbij kwamen kijken. Maar... Hier dan weer een update :)

Op dit moment zit ik bij de Second Presbyterian Church's Recreation Desk, oftewel ik verwelkom mensen als ze binnenkomen en beantwoord telefoontjes bij de recreatie afdeling van de kerk waar ik ook voetbal scheidsrechter was van het voorjaar. Dat doe ik nu tijdelijk een paar avonden in de week (maandag, dinsdag en vrijdag) voor een aantal weken omdat wat mensen met vakantie zijn. Het is niet moeilijk ofzo, en ik heb vaak maar een stuk of 4 mensen per avond, maar het geeft me even wat te doen. De baan als lerares met Teach For America was helaas niks geworden (daar schreef ik de vorige keer over, als jullie je dat nog kunnen herinneren). Ze hadden met na het gesprek helaas afgewezen (wat ik eigenlijk niet verwacht had) maar zoals ik al zei is het heel erg moeilijk om zoiezo bij dat programma binnen te komen. Dus sinds die afwijzing weer veel wezen solliciteren, op gesprek etc. Helaas weer veel afwijzijgen. Leuke banen, en steeds weer naar de finale ronde maar het werd steeds weer niks. Of ik wacht nog steeds op uitslag. Een maand geleden had ik een gesprek voor 'Community Center Director' met de City of Memphis. (buurtcentrum directrice). Heb er helaas nog niks over gehoord verder, en nadat ik erheen was gegaan om naar de status te vragen, konden ze me nog niet veel vertellen. Ook wilde een ander bedrijf een telefoon gesprek als introductie gesprek, alleen die hebben nu (na een maand) nog steeds niet gebeld omdat ze zo druk zijn. Dus... Ik blijf door solliciteren. Helaas... Nog steeds geen voltijd baan. Ik ga in Augustus gewoon weer voor de klas staan als ik nog steeds niks heb, maar hopelijk gaan we tegen die tijd al de goede richting op... Voor de klas staan als inval leerkracht is leuk, alleen hangt het van het vak en de school af. Soms is het totaal niet makkelijk, maar soms is het echt super leuk. Het hangt er ook een beetje vanaf wat de permanente leraar/lerares voor werk heeft achtergelaten. Het is vaak leuker als je ook daadwerkelijk echt mag lesgeven omdat die leraar/lerares dat toelaat. Ander is het maar een beetje oppassen, haha. Op zich zou ik het niet erg vinden om het weer te doen, alleen wil ik gewoon echt iets voltijds vinden, zodat ik gewoon wat meer vaste werktijden enzo heb. We blijven op zoek.......

Volgende week woensdag begin ik een tijdelijke voltijd baan, voor 2 weken. 9 dagen werken van half 9 tot 5 (dus kan ik een beetje zien of dat me bevalt, haha). Het betaalt weinig, maar misschien kan ik daar wel wat connecties op doen omdat het een non-profit organisatie is. Ik moet dan een beetje hetzelfde doen wat ik nu aan het doen ben. Als een receptioniste mensen welkom heten en telefoontjes aannemen enzo, bij de organisatie the 'Memphis Leadership Foundation'. Daar heb ik wel zin in, want het is weer eens wat anders. Na deze 2 tijdelijke baantjes heb ik helaas weer even niks (voor 3 weken) en dan begint 7 Augustus school weer. Alleen zullen we dan wel zien wat de status is van mijn andere sollicitaties. Hopelijk zijn we dan wel alweer wat verder.. We zullen zien. Het kan af en toe wel eens frustrerend zijn hoor. Dan heb je een Masters in de pocket en kan je nog geen baan vinden. Ik denk dat wat dat agaat het in Nederland iets makkelijker zou zijn omdat ze zoveel waarde hechtten aan 6 jaar in het buitenland studeren / wonen / werken. Hier in Amerika maken diploma's ook eigenlijk weinig uit, en is het meer afhankelijk van werkervaring (waar ik dus nog maar weinig van heb, omdat ik op m'n studenten visum niet mocht werken buiten de campus). Maar wie weet.

Dus terwijl ik druk bezig ben om te kijken wat ik de aankomende weken ga doen, doe ik hier en daar ook nog wel wat vrijwilligerswerk. Vorige week als leider met de 5/6 jarigen meegedaan bij Vacation Bible School (bijbel kamp bij onze kerk). Dat was weer erg leuk om te doen. Ik had het vorig jaar ook gedaan maar toen had ik de 9 jarigen, en ik had dit jaar wel een iets leukere groep en de opzet was ook wat anders dit jaar. Het thema was "Maker Fun Factory" - dus het ging over dingen bouwen en ontwerpen. Die week daarvoor deed ik de recreatie activiteiten bij deze kerk waar ik nu bij de recreatie check in balie zit, alleen daar kreeg ik wel voor betaald, haha.
Ik help ook nog andere internationale studenten, en ik laat ze een beetje Memphis zien en ik help ook met hun Engels. Ik ben een officiele conversatie partner voor een Japans meisje, dus dat is soms ook best wel grappig, aangezien haar Engels beperkt is, en ze is erg giechelig, haha.

Gister had ik ook nog een 'typische' Amerikaanse ervaring. Een maand geleden had ik m'n eerste bekeuring gekregen, door de Amerikaanse politie, haha. Ik reed ietsjes te hard, en ze stonden met hun lasers te meten haha. Ik veilig naar de volgende afrit rijden, bij de parkeerplaats even stoppen, (net zoals je dat in Nederland doet) alleen dat mag dus in Amerika eigenlijk niet. Of nou ja, ik had dan m'n gevarenlicht even aan moeten zetten. Je moet dus als je in Amerika voor de politie aan de kant moet, ook direct aan de zijkant van de weg gaan staan (daarom zie je ze vaak ook op de gekste plaatsen!) Ze moesten nu de boete wel aan me geven, aangezien ik te ver doorreed en ze me daardoor op hun radar hadden gezet en er nog een andere wagen bij moest komen. Nou, als je dan eenmaal die boete krijgt, heb je 2 opties... Boete betalen, punten aan je rijbewijs vast krijgen (als je meer dan een bepaald aantal punten heb dan pakken ze je rijbewijs af) en de verzekering prijs van de auto omhoog laten schieten, of naar de rechtbank. Nou, ik koos dus voor die laatste optie en gisteren moest ik dus naar de rechtbank. Heel apart. Het is dus een speciale rechtbank voor dingen van het verkeer. Dus allemaal te hard rijdende mensen, mensen zonder rijbewijs, zonder verzekering, niet stoppen bij stop teken etc... We gingen eindelijk de rechtzaal in om 13.30 (alleen hadden ze bij mij 1 uur opgeschreven, dus ik was er veels te vroeg). Er waren een stuk of 50 mensen die naar binnen moesten. Zitten. Rechter komt binnen. Allemaal opstaan. Zeggen ze sessie blablabla, dit en dat... Ze zeggen zo'n hele riedel van welke sessie het is, wat voor soort rechtbank etc. Helemaal officieel. Zodra je je naam hoort sta je op en ga je links in de rij staan. Als je dan eenmaal voor aan de rij komt te staan moet je naar de rechter stappen. Dan vraagt die naar je naam. Dus ik zei: Vivian Danis. Toen vroeg ze 'Are you pleading' dus of je wel of niet schuldig was. Ik zei, niet schuldig. Kennelijk hoorde ze het niet, dus ze vroeg het nog een keer. Ik vroeg me af wat ik toen moest zeggen, maar ik wist eigenlijk bijna wel zeker dat als ik schuldig zei, ik dan alsnog de boete moest betalen, plus de kosten voor de rechtbank etc.. Dus dat had ik toch maar niet gedaan haha. Dus ik zei weer niet schuldig. Toen moest ik naast 1 man zitten op de voorste rij, terwijl anderen gewoon mochten gaan, dus ik werd een beetje nerveus. M'n boete was voor 5 Miles per hour te hard, alleen ze lazen het als 7, en alles over de 5 is een serieuzere boete. Ik baalde daarom toen ook dat ik $135 rechtbank kosten moest betalen, want vaak als het 5 of minder is, dan geven ze je verder geen kosten (tenminste, dat had ik dan gehoord haha). Maar, verder behalve die kosten hoefde ik niks meer te betalen. Had ik namelijk de boete gewoon betaald, dan moest ik 3 jaar extra kosten voor de verzekering te betalen (ja, zo gaat dat hier in Amerika). Dus ach, het was een grappige typische Amerikaanse ervaring.

Verder gaat alles goed, alleen gewoon druk met het zoeken naar een baan, vrijwilligerswerk & het van alles en nog wat haha.
M'n moeder was nog op bezoek voor 2 weekjes, m'n vriendin (die ik al heel lang ken van vroeger) kwam nog langs voor 2 daagjes en Travis & ik waren samen nog een weekendje naar Arizona geweest om z'n familie te zien, want z'n oma is erg ziek. Dus een leuke maar drukke tijd achter de rug. Hopelijk vind ik snel een permanente baan, maar ben al een jaar op zoek en het wil nog niet erg lukken. Dus, we zullen zien. Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Groetjes!
Love,
Vivian






  • 21 Juni 2017 - 14:24

    Toos Peerdeman:

    H0i Viv ,wat weer een verhaal ,maar een baan komt er vast welde aanhouder wint.En door alles aan te pakken.Doe je wel ervaring op.En dan kom het wel op je pad.Ik hoorde van mam dat jullie het heel fijn hadden gehad dat is weer mooi mee genomen.Daar kan je dan weer even op teren.Lieverd ik wens je het aller beste,Gr.aan Travis.En liefs van ons Ton en Toos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 70635

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: