Weer even naar Nederland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Weer even naar Nederland - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Weer even naar Nederland

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Hello!
Hier weer even een update. Ben ondertussen alweer 3 maandjes aan het werk bij m'n nieuwe werk, en het bevalt goed. Maar - eerst even een update over ons komend bezoek naar Nederland. Wij komen van 9 tot 23 November weer even naar Nederland. Travis zal er van 9 tot 15 November zijn, en ik zal blijven van 10 tot 23 November. Daardoor kunnen we aanwezig zijn bij mijn opa en oma's 50 jarig huwelijksfeest. Travis komt vanuit New Jersey, aangezien hij voor die data en na die data daar weer moet zijn om zijn werk project daar af te ronden. Drukke baan hoor, als project manager. Hij heeft de afgelopen tijd heel veel gereisd, en is ook gedurende de week 8 van de afgelopen 10 weken ongeveer weg geweest. Als het goed is gaat het na 23 November weer wat afnemen, en zal hij weer wat meer thuis zijn. :) Af en toe denkt hij wel eens aan wat anders, maar voor nu is het goede ervaring. Als er wat nieuws op z'n pad komt, zal hij het zeker niet afslaan, maar dit is een goede vaste baan en voor de ervaring kan hij er nog wel even blijven. Hij werkt daar nu zo'n jaar. Er zijn wel leuke dingen aan z'n baan hoor. Alleen als hij zo vaak weg is, kan hij niet veel dingen thuis doen/afmaken, dus het zou beter zijn als hij gewoon wat meer thuis kon zijn. Ons huis is ook nog steeds niet af. De bovenverdieping is klaar. We wonen nu in 1 appartement, en de andere op de verdieping word nu verhuurd, alleen de beneden verdieping moet nog compleet worden gedaan, en is nu nog steeds gewoon een opslagruimte / werkplaats. De eerste stappen daarvoor worden binnenkort genomen. We moeten een lening aanvragen, en dan een werkplaats en een opslag in de achtertuin bouwen, en dan kunnen we verder ;) Hopelijk hebben we daar binnenkort tijd voor, als Travis weer wat minder weg is.

Nou.. We zien jullie dus gauw weer. Maar... Nu vraag je je waarschijnlijk wel af, kon je wel vrij krijgen?! Ja.
Ik heb op m'n werk een totaal van 6 dagen vrij (in het school jaar). Ik gebruik er dus nu 7. Dat betekent dat er wel iets word afgetrokken van m'n betaling, maar dat is maar 1 dagje. En de week van de 18e hebben we de hele week vrij, aangezien dat de week van de 'Thanksgiving' holiday is in Amerika, dus dan zijn we al vrij. Dat geeft me dus ruim 10 - 12 dagen in Nederland. De school is ook heel flexibel met vrije dagen, en als je ziek bent of een dokter afspraak hebt is het ook nooit een probleem etc. Je mag vaak eerder weg, als het maar voor een uurtje is etc., dus dat is wel fijn. Ze zijn erg flexibel en geven veel om familie tijd, gezondheid etc. We hebben en erg leuke atmosfeer bij de school, en mensen vragen altijd hoe het met je gaat, en dan willen ze dat ook echt eerlijk weten enzo. Ze zijn echt heel lief op school, en de ouders van de kinderen zijn ook heel ondersteunend voor de schools/lerarens beslissingen etc..
Leraren onderling zijn ook heel ondersteunend met elkaar, en helpen elkaar ook waar nodig. We zijn een kleine school, en hebben maar een van iedere groep (dus 1 groep 2, 1 groep 3 etc.) Er zijn zo'n 300 leerlingen in de hele school (lower school & upper school) en dat zijn dus leerlingen van 3 tot 18 jaar. Ik vind zo'n kleine school eigenlijk wel leuk. Ik zou alleen willen dat ik wat meer tijd kon besteden met de jongeren kinderen dan met de oudere kinderen. Ik geef iedere dag les aan 'high school' (middelbare) school leerlingen. Ik heb 3 periodes, dus 3 uur per dag dat ik die meiden zie (het is een all-girls school, dus alleen maar meiden). De jongeren kinderen zie ik 1 a 2 keer in de week. De hele kleintjes, van 3 t/m 6 jaar, zie ik 2 keer per week voor 30 minuutjes, en de oudere kinderen van 7 tot 14 zie ik 1 keer per week voor 45 minuten tot een uur (de meesten voor een uur).
Dus ik zou willen dat dat wat meer kon zijn, en de oudere meiden wat minder, aangezien ik gewoon wat minder met die leeftijd heb. Ik heb meer ervaring met de kleinere kinderen, en dat vind ik ook veel leuker. Met de meiden leg ik de focus op hun fitness doelen die ze aan het begin van het jaar voor henzelf gezet hebben. Je kan wel echt het verschil zien tussen het sport niveau van de middelbare school in Nederland en in Amerika, haha. Overgewicht is ook echt een groot probleem, en daarom ben ik ook best blij dat ik nu een beetje kan bijdragen aan dat probleem. (ook al is het alleen maar met 300 kinderen, ha!)

Op donderdag hebben we een korte dag. Normaal werk ik van kwart over 7 tot kwart over 3 en heb ik les van kwart over 8 tot kwart over 3, maar op donderdag gaan de kinderen weg om 2 uur en heb ik maar les tot half 2. Dan hebben we 'smiddags een 'faculty meeting' om het nieuwe te bespreken met andere leraren en leraressen. Dit is trouwens de website van onze school, en daar sta ik ook op vermeld onder contact 'faculty & staff': http://www.myiccs.org

Ik doe van alles en nog wat meet de kinderen. Volgende week is het Halloween op dinsdag, en als verassing voor de kinderen gaan alle leraren en leraressen in kostuum naar school. We hebben allemaal een thema, en het thema van onze 'specialty group' is superhelden. Dus ik ga als SuperGirl naar school. Daar heb ik echt zin in, en het word echt leuk om de reacties van kinderen te zien!
Zelfs onze directrice gaat verkleed, haha. Dus in de gymles mogen ze leuk spelletjes spelen met een Halloween thema.
We hadden laatst ook 'Fall Festival' met allerlei activiteiten voor onze kinderen, dus we doen ook na schooltijd en in het weekend leuke activiteiten voor onze families op school.
Met de middle school doe ik nu basketball, en met de kleintjes doe ik veel tikkertje, en heel veel leuke fysieke spelletjes. Ze vinden het erg leuk. Het leukste aan de baan is als ik naar de lagere school loop, dan zeggen alle kinderen 'Hi Miss Coach Danis'
Ze noemen me 'Coach Danis' of 'Miss Danis' maar de allerkleinsten zeggen het vaak allebei, dus dat word het grappige 'Miss Coach Danis' en ze zeggen vaak ook dat ze zoveel zin hebben in donderdag als ze weer gymles hebben.
Soms is de middelbare school frustrerend, want vooral de 18 jarigen hebben vaak een houding van 'het maakt mij niet uit wat de lerares zegt, ik doe toch wel wat ik zelf wil' dus dat kan soms best vervelend zijn. Laatst had iemand van die groep een kaartje in m'n brievenbus op school gedaan, met een Starbucks gift card als een 'sorry dat mijn klas geen respect toonde' - dus dat was wel lief <3 Haha. Dus dan vind ik het weer wel leuk, aangezien ze zelf dan inzien dat ze hun houding moeten veranderen. Ik wil gewoon zorgen dat ze sportiever worden, want voor de meeste (vooral oudere) kinderen, is dit het enige sport wat ze doen/krijgen. Sommigen doen buiten school helemaal niks, dus ik wil zorgen dat ze zoveel mogelijk doen tijdens mijn les, ook al vinden ze dat niet leuk haha :) Ze 'protesteerden' ook omdat ik ze voor nablijven had opgeschreven. Ze gingen een keer vroeg weg zonder dat tegen mij te zeggen. Ze moesten wat doen voor de kerk dienst, alleen hadden ze dat moeten zeggen. Dus nu laat ik ze daarvoor nablijven. Volgens mij vinden ze dat ik streng ben, maar als jij 15, 16, 17 of 18 bent - dan moet je toch weten hoe bepaalde dingen in de school gaan en dan moet je toch ook je huiswerk op tijd inleveren? Sommigen leveren gewoon niks in... Tja, dan krijg je een slecht cijfer. Ik wist dat er veel verschil was met school in Nederland en Amerika, maar nu zie ik dat ook wel veel meer aangezien ik nu ook echt op een school werk en met alle leeftijden... Maar goed :) Het is leuk hoor, alleen soms zijn er wat frustraties, vooral met de oudere kinderen. De gymzaal is in het middelbare school gebouw, en de kleine kinderen zitten aan de andere kant van de campus, dus soms is dat voor mij niet zo leuk. Ik probeer dan ook zo vaak mogelijk naar de andere kant te lopen, zodat ik de kleine schattige kinderen even kan bezoeken, haha.

Nou - je ziet wel.. Ik ben er druk van. Ook ouders contacten enzo, als een kind steeds de klas verstoord, of als ze niet respectvol zijn. Achja, het hoort er allemaal bij, en alles bij elkaar is erg leuk. Ik moet nog steeds een beetje m'n draai vinden in het schrijven van lessen, en ik doe nu heel veel verschillende dingen, maar er zit niet altijd evenveel structuur in. Alleen dat wil de directrice ook graag - veel variatie en niet met iedere groep hetzelfde doen. Dus dat komt goed. Ze is er niet bezorgd over. Ik had laatst ook m'n eerste evaluatie, waarbij de directrice kwam kijken bij een groep 1 les. Soms zijn de groep 1 lessen echt chaos, maar deze ging wel goed, en ik heb een goede evaluatie achter de rug.

Ik kan waarschijnlijk een boek schrijven over mijn ervaringen op school - want kinderen zeggen soms echt hele grappige dingen. Zo was er laatst iemand die zei 'Heb je vandaag je Pyjama aan coach Danis'? Ik had een school shirt aan, XXL en het was de enige maat die er nog was. Dus toen zei iemand in groep 5 dat! Haha.
En zo zijn er nog wel meer grappige verhalen / dingen waarover ik kan schrijven. Vraag me er gerust naar - het is leuk om dat soort verhalen te vertellen haha ;)

Verder ben ik ook nog steeds scheidsrechter bij voetbal wedstrijden op zaterdag. Is ook nog steeds leuk. Het ging vandaag niet door vanwege de regenval van gisteravond. De velden waren te nat. Maar normaal ben ik daar voor zo'n 3 wedstrijden in verschillende leeftijds categoriën op zaterdag.
Met internationale studenten doe ik zo nu en dan nog wat, maar ik ben best wel druk met lesgeven en andere dingen, dus dat staat nu even op een laag pitje en misschien stop ik daar ook wel weer mee. In ieder geval met een officiële organisatie, aangezien ik daar gewoon niet zoveel tijd meer voor heb.

Travis & ik waren laatst nog naar New Orleans. Toen we er bijna waren was er nog een hurricane alert, en zou er misschien een hevige storm komen dat weekend. Maar we hadden alles al geboekt, dus we gingen evengoed heen. Leuke stad! Veel dingen waren gesloten op zaterdag avond en zondag, dus onze plannen waren een beetje in de war gegooid, maar we hadden het evengoed nog wel leuk. We waren naar 'Mardi Gras World' gegaan - en zagen daar hoe alle carnival poppen worden gemaakt voor het grote feest dat ieder jaar word gehouden in New Orleans. We waren ook nog naar een swamp tour, en zagen heel wat medium krokodillen. (ze werden met marshmallows gevoerd, haha). De koets tour was denk ik wel een hoogte punt. We gingen op een koest door de French Quarter - het bekende district en leerden daardoor ook nog wat over de geschiedenis. Ik zal wat foto's aan dit verslag toevoegen - zodat jullie een beetje een idee krijgen waar ik het over heb. Oh! En heerlijke 'beignets' gegeten - een soort oliebollen. Ze smaakten er echt naar en waren echt heerlijk! Dus als je daar ooit nog eens heengaat, vergeet niet bij 'Cafe Du Monde' te stoppen!

Nou, ik zie jullie snel! Over anderhalve week zijn we weer terug in Nederland.

Groetjes!
Liefs,
Vivian

  • 29 Oktober 2017 - 11:30

    Toos:

    Hoi Viv,

    Wat leuk om weer iets van je te lezen, zo te zien zijn de kleintjes ook gek met je, ik kijk er weer daaruit om je te ontmoeten op het feest.


    Dikke knuffel voor jullie. Toos

  • 30 Oktober 2017 - 09:41

    Huub Ursem En Nelly:

    Vivian en Travis hallo
    Het goede nieuws dat je weer naar Hoorn komt is super.
    Dan kan de afbouw van je huis met een gerust hart wachten, maar ik weet zeker dat komt ook natuurlijk goed.
    Jammer dat Travis vanwege de drukte zoveel weg is, maar des te fijner als hij weer thuis komt.
    Laat me niet schrikken van je uitvoering van Halloween.
    Tot spoedig en veel liefs van ons
    Nelly en Huub

  • 31 Oktober 2017 - 17:45

    SylviaExalto:

    Hallo Vivian en Travis,

    Leuk dat jullie binnenkort naar Nederland komen, dan zien we elkaar op het feest. Beloofd een heel gezellig gebeuren te worden, leuke locatie etc.

    Ja ja, leuk dat je met kinderen werkt, kunnen vaak prachtig uit de hoek komen....

    Dochter Angélika had wat super grappigs van haar twee oudsten op Facebook gezet.

    Nathan (6 jaar) :Ik heb een nieuwe plek in de klas, vlakbij het digibord. Daarna zegt Yelena van 8: Ik zit ook vooraan, omdat ik niet goed hoor. Dan zegt Nathan: Ik omdat ik niet goed luister... ;-)

    Groetjes, Sylvia

  • 31 Oktober 2017 - 19:43

    Jurria:

    He Vivian,

    Leuk om weer wat te lezen. En fijn dat je naar Nederland komt om het feest van je opa en oma mee te maken.
    Wie weet zien we elkaar nog.

    Groetjes Jurria.

  • 03 November 2017 - 12:34

    Karel En Annemieke:

    Hallo Viv en Danis,

    Leuk weer een uitgebreid verslag van je te krijgen.
    Geeft een mooi inzicht in jouw leven en het schoolgebeuren in Amerika.
    Ik denk overigens dat de gemiddelde Amerikaanse middelbare scholier weinig afwijkt van de Nederlandse.
    Maar het lijkt goed dat je ze onder de duim houdt. ha ha
    Fijn dat het met Travis zo goed op zijn werk gaat en hij veel ervaring opdoet. Jammer natuurlijk dat hij daardoor zo veel van huis is.
    Het huis moet dan maar even wachten.!
    We hopen elkaar te zien op het feest van Opa en Oma en wensen jullie alvast een goede vlucht en een fijn verblijf in Nederland.
    Liefs en groetjes,
    Karel en Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 70627

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: