Spring Break - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Spring Break - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Spring Break

Door: Vivian Danis

Blijf op de hoogte en volg Vivian

12 Maart 2018 | Verenigde Staten, Memphis

WHOOHOOO.
Dat is m'n gevoel nu, aangezien het voorjaarsvakantie is.
Het was een drukke tijd, en de week voor de vakantie zijn m'n kids altijd heel wild, omdat ze ook gewoon klaar zijn voor vakantie!
Ik kijk net terug naar m'n blog, ik heb al sinds November niet meer geschreven! Wauw. Wat is de tijd snel gegaan!

Drukke tijd, en het is nu alweer Maart. Ik kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen, haha.
Nieuwe update: Ik geef nu ook zwemlessen.
Ik had in December gesolliciteerd, en ben in Februari begonnen. Eerst leren van andere instructeurs, en nu heb ik sinds vorige week m'n eigen lessen. We werken met niveaus, (1 t/m 5) en ik geef nu op maandag en woensdag les aan niveau 2 en dan de volwassenen (gevorderden). Zaterdag doe ik wat privé lesjes, en een level 1 en 2. Het is leuk om te horen van ouders dat ze liever mij als lerares/instructrice hebben dan iemand anders. Sommige ouders hebben mij al specifiek aangevraagd voor hun kind. En ik ben er nog maar net mee begonnen, ha :) Dat is een leuk compliment.
Het zwemles geven is echt super leuk. Heel erg hands on. Kinderen begeleiden, optillen, opvangen (als ze het water in springen) en vasthouden terwijl ze trappelen. Ze maken ook soms zulke leuke of grappige opmerkingen, haha.
Ik geef les bij onze gym, the KROC Center. Dat komt vanuit de 'Salvation Army' oftewel, het Leger Des Heils.
3 keer in de week ga ik dus naar het zwembad om les te geven. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit zo blij geweest met een badpak, haha! Heb er afgelopen zaterdag 1 gekregen en er staat 'instructor' op. Hoe blij je kan zijn met een badpak, ha!

Dat doe ik dus nu naast voltijd gymles geven, wat ook nog steeds heel leuk is. Laatst had ik m'n eerste grote evenement in de gymzaal. Een leraren vs. studenten voetbal toernooi. Erg leuk. De school counselor had wel alles een beetje in elkaar gezet, maar ik mocht het geheel presenteren en runnen. We hebben veel evenementen gehad de afgelopen tijd. Catholic Schools Week (Katholieke scholen week), Fine Arts Week (kunst week) en allerlei andere dingen gedurende de week.
Dit semester is alleen wel anders wat de high school betreft. Ik heb nu 2 lessen gym en 1 les is health & wellness (gezondheid / wellness). De 2 gym lessen hebben 3 studenten en 2 studenten, dus niet veel. Lastig om weer iedere keer wat nieuws te verzinnen dus. Ik vind de kleine kinderen (groep 3 t/m 8) nog steeds het leukst. Al worden de tussen groepen (middle school) wel al wat leuker/makkelijker.
De middelbare scholieren zijn wel erg luid in de gangen en ze kunnen ook nog steeds respectloos zijn. Volgend schooljaar krijgen we een nieuwe directrice bij de high (middelbare) school, dus dan word het hopelijk beter met consequenties voor die meiden enzo. Alleen er was nieuws dat na het schooljaar 2018-2019 er heel veel Katholieke scholen dicht moeten. Aangezien onze meiden heel veel scholarships (geld) krijgen om naar onze school te gaan, weten we ook nog niet zeker hoe de toekomst voor de middelbare school eruit gaat zien. Maar ik houd m'n baan wel, aangezien ik meer met de kleinere kinderen doe (en ik dat zoiezo ook leuker vind).

Ik ben nu ook de atletiek (werp) coach voor onze school, en ik geef aan zo'n 10 studenten werp training. Dat is wel leuk, alleen zijn sommige studenten meer gemotiveerd dan anderen. Al vinden ze het wel te gek als ik het voordoe, want dan willen ze zelf ook wel zo ver werpen, ha!
Dat doe ik op alle schooldagen na school, behalve donderdag. (Donderdag is voor mij echt een rustdag).

Ik ben dus lekker met sport bezig (ook al kan ik het niet meer op het allerhoogste niveau doen). Ik heb het erg naar m'n zin.
Vorig jaar ging het met m'n gezondheid niet super goed. Ik had nogal wat buikpijnen, en wat andere kwaaltjes. Alleen dit jaar gaat het een stuk beter! Ik ben bij een diëtiste geweest, en eet nu een stuk minder suiker en andere troep, dus het gaat de goede kant op :) (en m'n buikpijnen zijn daardoor ook verdwenen).
Ook neem ik een aantal supplementen en heb ik wat oefeningen gekregen van een bekkenbodem fysio, zodat ik als ik wel last krijg, de spieren goed kan relaxen. Met m'n rug gaat het OK. Af en toe last, af en toe helemaal niet. Het zwemmen helpt wel, en ik ben ook bij een nieuwe chiropractor die me soms het een en andere hulpzame tips geeft (al word de pijn er soms erger door). Dus het is een beetje aftasten met wat wel / niet werkt.

Met Travis is ook alles goed. Hij doet het goed op z'n werk, al kan het soms wel stressvol zijn. Hij heeft z'n 1 jarige award gehad (een mooi plakkaat), en laatst tijdens z'n review mocht hij ook een kleine salaris verhoging ontvangen, dus dat is ook mooi meegenomen.

We zijn trouwens ook alweer 2 jaar getrouwd. Dat gaat erg snel! We zijn op 1 Maart naar een heel chique restaurant geweest, en daar voelde ik me echt als een princes. Dat was erg lekker en heel erg leuk. Op naar onze 4 jaar (wat dus eigenlijk 1 jaar is, aangezien we op de dag van het schrikkeljaar getrouwd zijn).

Deze week is het vakantie, dus we gaan aankomend weekend een weekendje weg, naar Little Rock, AR. Er is niet heel veel te doen daar, maar dan zijn we er wel ff uit en leuk even een nieuwe omgeving verkennen.

Veel nieuws dus. Dit is het meeste grote nieuws, en natuurlijk zijn er altijd nog wel meer dingen te vertellen - alleen zijn dat vaak kleinere details waar je wel naar mag vragen :) (ik heb altijd wel wat te vertellen, haha!)
Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat. Ik hoop van de zomer weer even 2 weekjes naar Nederland te komen. Waarschijnlijk word dat Juni, aangezien die andere maanden de vluchten weer helemaal vol zitten. Maar ik houd jullie op de hoogte als er meer definitieve plannen zijn. Tot snel!

Liefs,
Vivian

  • 12 Maart 2018 - 18:40

    Huub Ursem En Nelly:

    Leuk om weer wat van je te horen.
    Voorzichtig met zwemmen en wij wensen jullie een hele fijne vakantie.

    Groet Huub en Nelly

  • 12 Maart 2018 - 19:15

    Toos:

    Hoi,Viv






















    Hoi,Viv.

    Fijn om weer het een en ander van jullie te lezen, lekker druk kan geen kwaad.

    En geniet van elkaar als jullie er op uit gaan.

    Tot juni,En knuffel van ons.Ton en Toos.









  • 13 Maart 2018 - 12:35

    Lyda V Vliet :

    Fijn om weer wat te lezen liefs ook aan Trevis xx

  • 13 Maart 2018 - 12:48

    Theo Van Vliet:

    Weer een mooi verslag Vivian
    Wanneer je schaatles gaat geven hoor ik dat graag van je.
    Wat je voeding betreft heb je een goede keus gemaakt ga zo door en Travis doet mee hoop ik.
    Liefs van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 70730

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: