De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu De Laatste Loodjes - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

De Laatste Loodjes

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

25 November 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk weer een verslag. Het duurde even om de tijd te vinden om te gaan zitten schrijven. Maar het werd nu weer hoognodig tijd voor een update.

Om precies te zijn, nog maar 20 dagen en dan is mijn tijd als een undergraduate student hier alweer afgelopen. Dan slaag ik Summa Cum Laude met een Bachelor's in Education met een concentration/major in Sport & Leisure Management. Het is erg snel gegaan. Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik van de middelbare school (het RSG) slaagde. Dat is alweer 3,5 jaar geleden. Best wel gek eigenlijk. Al met al heb ik een heerlijke tijd gehad en m'n studie ging me heel makkelijk af. De leukste ervaring? Waarschijnlijk hoe sport hier in Amerika gaat. Zo anders! Het volkslied voor iedere sport wedstrijd, de fanatieke fans, de entourage en natuurlijk de reisjes die we maakten met het team zijn denk ik de een van de leukste dingen die ik hier heb meegemaakt.. Ook de international mensen hier en de VISA organisatie is me goed bijgebleven. Wat ik hierna ga doen? Ik ga ziezo nog een semester atletiek en school combineren. Ik ben toegelaten bij de universiteit om een Master opleiding in Communicatie te gaan doen. Dus hopelijk bevalt dat en kan ik dat in 1,5 jaar afronden (na dit jaar heb ik ook nog 1 outdoor seizoen over met atletiek omdat ik m'n eerste jaar het outdoor seizoen had overgeslagen vanwege een blessure).

Dit semester heeft zo zo'n ups en downs gehad. Het was goed maar ook minder goed op sommige momenten. Het was moeilijk om een full-time stage en full-time training te combineren. En dan mis je soms het relaxte leventje thuis wel even. Kleine pijntjes (lees: scheenbeen, rug, knie, bovenbeen) van het trainen en dan evengoed nog alles doen is best lastig. Veel fysiek werk maar ook veel achter de computer zitten tijdens de stage.
Veel dingen gedaan. Er waren 2 grote evenementen waar ik me vooral mee bezig hield: Spooky Nights en Starry Nights. Spooky was 10 avonden in Oktober en Starry Nights is afgelopen vrijdag begonnen en is iedere dag t/m 28 December. Maar ik ben klaar met m'n stage op 11 December (of eerder, als ik al mijn 400 werk uren klaar heb voor die tijd). Heb veel dingen gedaan tijdens m'n stage. De afgelopen 2 weken heb ik alleen maar kerstlichtjes vastgemaakt en verstevigd voor Starry Nights. (kan nu geen lichtjes meer zien, haha!) Tijdens Starry Nights zal ik kaarten verkopen bij de kassa en ook andere taken doen waarvoor ze me nodig hebben. Met Spooky Nights was ik ook vaak kassa mevrouw en op zaterdag was ik weer acteur (ik speelde Jason Voorhees). Ik heb ook nocturnal nature hikes gedaan waarbij ik groepen moest leiden tijdens een wandeling door het donker met verschillende activiteiten onderweg. Dat was erg leuk om te doen, en hierbij denk ik vaak weer aan m'n animatie werk wat ik vroeger gedaan heb :)
Ik heb ook veel dingen opgezet, zoals een lijst voor tijdschriften en websites die over onze evenementen kunnen schrijven en mensen die we daarvoor moeten contacten. Een leuk succesje daarvan was dat de USA Today over ons schreef (zie http://www.10best.com/destinations/tennessee/memphis/articles/shelby-farms-park-hosts-spooky-nights-in-october/ en http://www.10best.com/destinations/tennessee/memphis/east-memphis/attractions/starry-nights/ )
En er zijn meerdere websites waarop dingen gepubliceerd werden omdat ik contact met hun had gelegd. Ik was ook bezig met een lijst van Tour Companies die misschien een tour wilde doen door Starry Nights. Dus ik heb veel contacten gelegd en gezien hoe het later gaat in een professionele baan. Dit zijn maar een paar voorbeelden van wat ik allemaal heb gedaan, maar ik denk dat dit wel de hoogtepunten waren.
Naast m'n stage had ik nog 1 online class en ik verwacht weer dat ik dat met een A zal afronden. Het was zoals altijd, niet echt moeilijk haha.

Op 4 December hebben we onze eerste wedstrijd in Nashville. Ben benieuwd hoe dat zal gaan want we zijn nu nog best met zware gewichten aan het trainen (normaal gesproken beginnen we pas met snelheid in Januari) dus dit is een soort van test wedstrijdje. Veel gewerkt aan laag blijven tijdens de aanglij en dat gaat nu al een stuk beter. Hopelijk met wat snelheid en wedstrijd druk zal de wedstrijd goed gaan. Coach verwacht 15m+ .... Heb wel zin in het seizoen! Ik ben nu trouwens de enige vrouw in de werpgroep. Wel vreemd hoor. Want vorig jaar waren we met z'n vieren en nu zouden we met z'n tweeën zijn maar het andere meisje van Australie was helaas gestopt vanwege een blessure en dat ze niet konden vinden wat er mis was. Dus alleen met de boys iedere dag is wel apart. Maar dat geeft ook wel weer een soort van extra push op sommige momenten.

Het weer is hier nog vrij goed. Erg wisselend. Vorige week hadden we al wat ijs en was het af en toe -3 terwijl het nu vaak rond het middaguur weer 15 graden is. Dus dat is ook wel apart.

Zoals jullie lezen gaat alles dus wel redelijk goed hier. Het gaat zo z'n gangetje. Dit was een erg druk semester omdat ik veel moest werken (lees: iedere werkdag van 9 tot 2 werken en dan trainen van half 3 tot ongeveer 6 uur en dan was ik vaak erg moe na al dat..) maar ik heb zin in volgend semester want dan zal m'n studie moeilijker zijn maar zal ik waarschijnlijk meer vrije tijd hebben. Ik denk dat ik nog niet toe ben aan een voltijd baan haha.
Af en toe heb ik het wel moeilijk met de beslissing of ik hier wil blijven of terug naar Nederland wil gaan. Want die beslissing komt dichterbij (lees: binnen 1,5 jaar van nu moet ik dat weten). Dat is ook de meest gestelde vraag hier. Iedereen vraagt.. Wat ga je doen als je klaar bent? Blijf je hier of ga je weer terug? En dat weet ik dus nog steeds niet......

Ik hoop dat daar in Nederland alles goed gaat en hoop snel ook weer wat van jullie te horen! Het volgende verslag van mij zal waarschijnlijk tijdens de kerst vakantie komen of volgend semester als ik m'n nieuwe studie begonnen ben :)
Liefs,
Vivian.



  • 25 November 2014 - 10:25

    Karel:

    Hallo Vivian,
    Wat weer een leuk en uitgebreid verslag. Leuk om over je activiteiten en ervaringen te lezen.
    Fijn te lezen dat het je goed gaat en de studie je geen enkel probleem geeft. Dat blijkt ook uit het feit dat summa cum laude afstudeert. Petje af !
    Verheug je op de Graduation. We hopen dat het een mooi en gedenkwaardige plechtigheid gaat worden. Geniet er van !
    Alvast succes met je vervolg studie en activiteiten en sterkte met de moeilijke keuze waar je voor staat.
    Liefs Karel en Annemieke

  • 25 November 2014 - 10:51

    Lyda:

    Erg leuk om het allemaal te lezen en geniet nog maar lekker en tot gauw xx oma

  • 25 November 2014 - 12:59

    Huub - Nelly Ursem:

    Super Vivian
    We hebben je tot nu toe goed kunnen volgen en wij vinden het heel bijzonder dat je dit al gepresteerd heb.
    Op de vorige brief ben ik vergeten te reageren, of te veel moeilijke Engelse woorden, maar kijk nu zijn we er weer. En als je denkt aan Starry Night dan denken wij dat er zeker wat lichtjes voor jouw bij zijn en je enthousiaste familie.
    Lieve Vian geniet nog maar van alles en zeker van je cum laude.
    Vanuit Hoorn een dikke kus en fijn dat je ons zo op de hoogte heb gehouden.
    Liefs, dikke kus Nelly en Huub vanuit Hoorn

  • 25 November 2014 - 14:43

    Sylvia Exalto:

    Hai Vivian, goh..wat een mooi verslag weer...wat vliegt de tijd...ik wens je succes met het vervolg van je verblijf in dat verre Amerika! Groetjes, Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 70778

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: