Halverwege mijn tweede semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Halverwege mijn tweede semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn tweede semester

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

25 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Memphis

Lieve familie & vrienden & alle andere blog lezers,

Hier weer even een update. De tijd gaat super snel! We zijn alweer halverwege het 'Fall 2015' semester. Het was een drukke periode. Ik ben ondertussen verhuisd (als je m'n nieuwe adres wilt, stuur me dan even een berichtje of reageer op dit bericht!) en ik woon nu samen met Travis. We zouden dat uiteindelijk toch al gaan doen maar we wisten niet niet precies wanneer. De 2 meiden met wie ik eerst woonden hadden besloten met z'n 2tjes een huis te huren in Midtown nadat we hoorden dat we half September het huis uit moesten omdat onze huisbaas ging scheiden en ze weer in dat huis wilde wonen. Aangezien ik toen niet zo goed wist wat ik moest doen (ik wilde niet terug op de campus gaan wonen) en Travis een huis in zijn bezit heeft en ik dan ook geen huur hoefde te betalen, was dit de beste optie. En het bevalt erg goed :) Het enige nadeel is dat ons appartement/huis nog niet 100% af is (we hebben nu een tijdelijke keuken en de woonkamer is ook nog onder constructie), maar we hebben wel een lekkere slaapplek en kan hier ook gewoon goed studeren! Ik zou half September hier naartoe verhuizen maar dat werd uiteindelijk begin September omdat we net nadat ik weer terug was in the USA (1 week ongeveer nadat ik weer terug was van de zomervakantie) was er ingebroken in ons huis. Het gebeurde overdag maar ik voelde me er niet meer veilig. We hadden gelukkig de meeste spullen al naar Travis verhuisde (diezelfde dag), dus bij mij was er gelukkig niet veel gestolen (alleen maar een lege tas, en 2 opladers). Maar toch was dat erg vervelend. Ik ben daarom ook extra blij dat ik hier nu woon en ik voel me een stuk veiliger.

School gaat nog steeds erg goed en we doen leuke opdrachten. De classes dit semester zijn: Health literacy (dat gaat over de moeilijkheden van het begrijpen van informatie gerelateerde aan de gezondheidszorg), Qualitative Methods (hier leer ik methodes zodat ik straks onderzoek mee doen), Crisis communication (dit gaat over wat er nodig is in de communicaties na een crisis zoals bv. een enorme computer storing, schade vanwege vuur etc.) en Independent study in intercultural communication (dit gaat over het communiceren met verschillende culturen). In Qualitative methods moeten we methodes oefenen, zoals observeren en interviewen. Dat is erg handig om te leren voor als ik dat later nodig heb bij bv. het schrijven van mijn afstudeer project volgend semester. Mijn focus in deze opdrachten is interculturele communicatie omdat ik daarnaar onderzoek wil gaan doen. In Health Literacy moeten we een iemand die voor een kanker patient zorgt interviewen naar aanleiding van een nieuwe app die we aan ze gaan laten zien. En dan vragen we ze wat ze ervan vinden en hoe het verbeterd kan worden etc. Het was lastig om deelnemers te vinden omdat het per se een African American (een Amerikaan met Afrikaanse afkomst) of een Hispanic (iemand van Spaanse afkomst) moest zijn. Ik heb nu een van de twee gevonden en die ga ik dinsdag interviewen! Dus ik ben benieuwd. De crisis communication class is best saai omdat het samen met undergraduates is (dus mensen die nog hun bachelor moeten halen) en het is alleen maar PowerPoints die door de lerares worden uitgelegd (en die staan al allemaal online dus dat is echt heel saai). De independent study (onafhankelijke studie) is wel heel interessant want dat gaat over theorieën en toepassingen van interculturele communicatie en dat is nou precies waarin ik geïnteresseerd ben.

Naast m'n studie doe ik weer Spooky Nights dit jaar. Dus mag ik weer lekker mensen bang maken op de Haunted Trail (de spooktocht in Shelby Farms). Ik doe het iedere zaterdag dit jaar en heb iedere week een andere rol. Soms doe ik weer de wachtrij maar over het algemeen ben ik nu op het pad zelf. Dat is altijd erg grappig en gister ging Travis ook mee en ook hij vond het helemaal geweldig!
Af en toe doen Travis & ik ook art fairs - hij probeert zijn bedrijfje een beetje op te starten (zie www.snijden.co voor meer info) en hij verkoopt dan zijn producten op de markten waar we naartoe gaan. Gister hadden we er weer een maar vanwege het slechte weer was het geen groot succes. Cooper Young was wel een groot succes. Er waren veel bezoekers en alle visite kaartjes die we hadden waren allemaal weg! Dus dat is erg leuk en hopelijk krijgt hij gauw wat opdrachten (hij heeft er al 1 binnen!). Dus dat doen we nu samen ook nog naast school en alle andere dingen haha.

Met atletiek gaat het helaas niet zo goed.... Ik ben nog steeds niet aan het trainen. Ik doe iedere dag heel veel oefeningen & cardio maar ik heb nog steeds pijn in m'n rug. Het is wel al een stuk beter maar het is nog steeds niet helemaal weg. Het lijkt wel alsof het nu meer m'n gewrichtjes en m'n spieren om de tussenwervelschijf heen zijn maar ik weet niet wanneer ik weer kan gaan trainen. Ik probeer af en toe wel het een en ander maar zodra ik weer meer probeer begint het weer meer pijn te doen. Ik zie twee keer in de week een chiropractor en dat helpt me echt heel erg maar coach wil niet dat ik met het team meetrain totdat ik weer helemaal beter ben en bijna zonder pijn alles kan doen. (op zich ben ik daar wel blij mee, maar aan de andere kant wil ik wel weer proberen het een en ander te gaan doen). We zijn nu dik 2 maanden bezig met revalidatie en alles gaat erg langzaam. Er zijn veel ups en downs en ik weet niet wanneer ik er weer klaar voor ben. Ik weet wel dat m'n buikspieren en andere delen van m'n lichaam sterker aan het worden zijn, dus hopelijk helpt dat.... Ik zal jullie op de hoogte houden. Vind het aan de ene kant jammer maar aan de andere kant heb ik de tijd hard nodig voor m'n studie nu (omdat ik 4 lessen doe ipv 3, 3 is normaal gesproken standaard dus ik heb er nu 1 extra dus extra veel te doen). Maar hopelijk komt het trainen gauw weer (alleen maak ik me er af en toe wel een beetje zorgen om, omdat ik nog maar 1 seizoen heb weet ik niet of coach het nog de moeite vind, aangezien ik nog steeds niet heb kunnen trainen....).

Ook ontmoet ik nog steeds hele leuke nieuwe mensen - dus als ik dan eindelijk eens een keer vrije tijd heb dan ga ik naar game nights om spelletjes te spelen of gewoon wat gezelligs met ze te doen.
Anna heeft nu ook een nieuwe groep opgestart (dat heet Global Friends) en is voor internationale studenten en we hebben 1 keer per maand een dinner & discussion (dus dan eten we wat en dan hebben we een gesprek over een bepaald onderwerp) dus dat is ook wel leuk. Daar was ik vrijdag voor het eerst heen en was erg gezellig. Het was een kleine groep (ongeveer 25 studenten) maar dat maakt het juist leuk en dan leer je elkaar ook een beetje kennen.
Ik was laatst ook nog naar Pickwick Lake geweest voor een retreat en dat was ook erg gezellig. Er waren alleen maar vrouwen en we hadden leuke activiteiten en veel kunstwerken gemaakt.

Ik hoop dat alles in Nederland ook goed gaat, en 15 December dan ben ik er weer. (voorlopig even de laatste keer omdat m'n visum volgend jaar Augustus verloopt en het dan niet verstandig is heen en weer te reizen als je in Amerika wil gaan werken na je studie (wat ik in eerste instantie heb besloten te gaan doen)).

Tot gauw maar weer lezers!
Liefs,
Vivian.

  • 26 Oktober 2015 - 09:05

    Lyda:

    Lieve Vivian ik kijk er al naar uit dat je komt
    En het is weer een mooi verhaal tot gauw
    XXX oma

  • 26 Oktober 2015 - 10:38

    Mary:

    Hoi Vivian, wat weer een ontzettend leuk verslag, wel heel vervelend van je rug problemen maar wel fijn dat je nu meer tijd hebt voor je studie. Veel geluk samen met Travis op jullie nieuwe stek. Liefs van ons beiden

  • 27 Oktober 2015 - 21:05

    Frank En Marjan:

    Nou, nou, weer een heel verhaal! Heel leuk om te lezen. Balen dat het nog steeds niet goed gaat met het sporten, hopelijk gaat dat straks weer beter. En samenwonen!! Het wordt nog eens echt serieus haha!! Geniet ervan en tot in december!!

  • 01 November 2015 - 19:27

    Toos Peerdeman:

    Hoi Viv.leuk van je verslag.wat ben je lekker actief.En samen wonen is toch heerlijk.Geniet maar van alles.Als ik alles zo lees komt het vast wel goed met jou.Knuffel Toos

  • 07 November 2015 - 13:32

    Sylvia Exalto:

    Leuk dat jullie nu samenwonen! Goh, wat kun jij leuk schrijven! Vervelend dat het sporten op een lager pitje staat, dat was tenslotte hetgene waarom je die kant op ging. Hopelijk gaat het binnenkort weer eens beter. Gelukkig gaat de studie dus wel goed. Gr. Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Master's in Memphis

Mijn M.A. in Communication afmaken in Memphis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2016

Immigreren

01 Juni 2016

Zomer!

31 Maart 2016

Wachten

23 Februari 2016

Voorlopig Blijven

12 December 2015

Onderweg naar huis
Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 70785

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: