Zomer! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

01 Juni 2016 | Verenigde Staten, Memphis

Hallo allemaal,

Hier weer even een nieuw verslag vanuit Memphis. Er zijn weer een paar updates. Ondertussen is het Juni. Dat is normaal gesproken een tijd waarin ik vertrek voor de zomervakantie naar Nederland. Dit jaar is dat helaas anders. We zitten nog in het green card proces en ik heb nog geen reisvergunning ontvangen dus mag ik nog niet buiten het land reizen. Ik heb over het immigratie proces wel goed nieuws! Ongeveer 3 weken terug had ik een afspraak voor vingerafdrukken en dat ging heel vlotjes. Er was niks om bang voor te zijn... Er was een super aardige vrouw die m'n vinger afdrukken en foto's maakte en het was echt binnen 5 minuten klaar. En vandaag weer een brief van immigratie in de brievenbus gekregen! We hebben op 30 Juni een interview met de immigratie dienst, om te 'bewijzen' dat ons huwelijk echt is. Als we dat succesvol hebben afgerond en ze alle originele documenten hebben bekeken, is het proces afgerond en zeggen ze ja of nee voor de green card. Waarschijnlijk word dat een ja, maar je weet het nooit met immigratie. Als we maar goed voorbereid zijn dan komt het goed :) En als die immigratie officier net zo aardig is als dat vrouwtje voor die vingerafdrukken, dan is er niks om me druk over te maken... We zullen zien! Hopelijk kan ik dus in Juli aan het werk :) En als ik m'n green card heb mag ik dus ook weer reizen, dus hopelijk kan ik dan gauw weer even op bezoek naar Nederland komen (lees; ik mis de haring, frikadellen en kipsate....)

Goed nieuws dus! Helaas heb ik ook wat minder goed nieuws.. Het gaat nog steeds niet goed met m'n rug. Als ik me rustig houd is alles prima, alleen zodra ik wat ga wandelen, fietsen, schoonmaken of een licht fysieke activiteit is het weer foute boel. Ik had begin deze maand een injectie in m'n facet gewrichten (een tijdelijke zenuw blokkade bij die gewrichtjes of zoiets) maar dat heeft helaas niet geholpen... Dus ik was van de week weer bij de rug specialist en er was verder eigenlijk niet veel wat we eraan kunnen doen.... Er is een operatie die kan helpen, maar op mijn leeftijd is dat niet aan te raden en het kan ook andere delen van de wervelkolom beschadigen.. De andere optie was om gewoon te leven zoals ik nu doe. Maar dat is ook niet zo'n goede optie want ik kan nu niet wat ik wil doe (dat is lichte fysieke activiteiten doen zonder pijn, want ik kan natuurlijk niet de hele dag op een stoel zitten..).. Dus ik vroeg aan de dokter of er niet nog wat anders was, zoals een injectie naast de tussenwervel schijf. Ik had natuurlijk vorig jaar in Nederland een injectie in de tussenwervel schijf gehad, maar dat doen ze in Amerika niet omdat dan de tussenwervel schijf kan beschadigen. Dus dat is niet echt lets wat ze hier vaak doen. Dus ik vroeg of we het vlak daarnaast konden proberen, om gewoon het weer te laten kalmeren. Hij zei dat dat wel een optie was, maar dat ze dat normaal gesproken alleen doen als iemands pijn ook naar de benen of naar de nek uitstraalt. Dat is bij mij niet het geval, maar hij zei dat het wel het proberen waard was.. Dus vrijdag krijg ik weer een andere injectie (dit keer wel met steroïden) om te kijken of dat misschien weer kan helpen... Ze weten gewoon geen goede oplossing hier. Dus we hopen voor het beste. Als dit niet helpt dan maar weer even proberen andere dingen te vinden die helpen, maar heb echt al enorm veel (onsuccesvolle) dingen geprobeerd....

Verder ben ik nu vooral aan het wachten... M'n afstudeer project is zo goed als klaar. Alle interviews zijn afgerond, de interviews zijn verwerkt en gecodeerd en heb conclusies getrokken. Het enige wat nu nog moet gebeuren zijn wat kleine correcties.. (nadat m'n project adviseur het heeft gelezen). Feedback van hem heb ik net binnen, dus nu kan ik weer aan de slag. Dan gaat het naar de 2 andere mensen die ook bij het committee horen, en dan weer wat correcties maken aan de hand van die tips. Dan mag ik het project presenteren en dan uiteindelijk moet het worden ingeleverd bij de graduate school en dan bepalen zij of ik wel of niet m'n Master's diploma mag krijgen (maar dan heeft het zoveel correcties / veranderingen gehad, dan moeten ze het diploma wel toekennen. Het gebeurt eigenlijk nooit dat het word ingeleverd als het eigenlijk nog niet goed genoeg is)...

Ik doe wat vrijwilligerswerk hier en daar, via school en via World Relief met de vluchtelingen. En binnenkort (2e week van Juni) ga ik nog helpen met een kerk kamp voor kinderen (VBS - Vacation Bible School). Verder lees ik nog wat boeken van de bibliotheek (die zit hier om te hoek, dus af en toe lees ik even wat, laatst een boekje gelezen met foto's over de geschiedenis van Memphis).

Het word alleen wel een saaie maand. Omdat ik op het moment niet veel kan sporten, ik bijna klaar ben met m'n allerlaatste project, en het vrijwilligerswerk ook maar een aantal keer per week is, is het best wel lastig me af en toe te vermaken. En veel vrienden zijn ook weer naar hun thuislanden voor de zomer vakantie... Hopelijk mag ik gauw aan het werk :) Had laatst al een sollicitatie gesprek voor een leuke baan, maar daar heb ik helaas nog steeds niks van terug gehoord (het gesprek was bijna 2 weken geleden). Ze zeiden dat ze vorige week (einde van de week) een beslissing zouden maken en dat ik dan wat zou horen maar heb helaas nog steeds niks gehoord. Dus ik wacht nog maar even af. Zo niet dan ga ik gauw kijken voor wat anders, want ik kan dus (hopelijk) over een maand werken :)

Travis werkt nog steeds bij het evenementen bedrijf waar hij al heel lang voor werkt. Hij heeft wel een beetje gekeken naar andere banen, maar heeft nog niet echt iets gezien dat hij super leuk vind. Hij gaat binnenkort ook solliciteren, want hij heeft het niet echt altijd naar z'n zin waar hij nu werkt. We zijn nu allebei klaar met school en ik ben benieuwd hoe ons leventje er binnenkort uit gaat zien als we allebei voltijd banen gaan hebben. Ben echt benieuwd wat we beiden gaan doen.

Jullie kunnen me gerust contacten, aangezien ik nog niet zoveel te doen heb de komende maand :)
Ik houd jullie op de hoogte!
Veel liefs en groetjes!
Vivian

• 02 Juni 2016 - 08:56

Lyda:

Lieve Vivian ik heb het allemaal gelezen en hoop dat het vrijdag gaat helpen
    Maar ik geloof er wel in dat het goed komt dikke knuffel van ons
    Xxxxxx oma

• 02 Juni 2016 - 14:41

Sylvia Exalto:

Wat kun jij prachtige verslagen maken! Hopelijk kom je weer eens van je lichamelijke klachten af! Het beste hè! Groetjes, Sylvia

• 03 Juni 2016 - 18:49

Huub Ursem:

Vivian hallo
    Weer een heel verhaal met verschillende items, maar dat maakt het ook boeien.
    Het eerste wat we open is dat het met de rug goed komt.
    Dan de goedkeuring van de immigratie en dan naar Holland.
    Hopelijk vinden jullie snel een baan naar je zin om alles te vervolmaken waar je zin in hebt.
    Alle goeds vanuit Hoorn
    Nelly en Huub