2017 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu 2017 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

2017

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 April 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Het is alweer een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Ik zit op dit moment in het klaslokaal met m'n leerlingen, en ze gedragen zich niet echt goed. Ik werk nu als invalkracht op scholen als een 'Substitute Teacher.' Ik ben met het andere werk bij Memphis Athletic Ministries (MAM) gestopt. Ik vond dit namelijk leuker en we waren het er samen wel mee eens dat het niet echt klikte tussen mij en die kinderen. Ze deden namelijk nooit hun huiswerk en luisterden echt totaal niet. Dus dit is leuk voor nu. Alleen eind Mei gaan de scholen met vakantie, en dan heb ik tijdens die periode geen werk met dit baantje. Alleen - gister gesolliciteerd bij 'Teach For America' - dit is een organisatie waar je als full-time leerkracht werkt voor 2 jaar, terwijl je ook je leadership skills ontwikkeld. Ze zijn dus ook echt gefocust op persoonlijke ontwikkeling door middel van lesgeven, alleen sommige mensen gaan na de 2 jaar gewoon weer terug naar het bedrijfsleven of andere organisaties. Het is een goed ervaring en ik hoop daarom ook dat dat wat gaat worden. Ik hoor volgende week vrijdag (7 April) wat de beslissing word. Het sollicitatie gesprek ging goed alleen was echt heel intens. Eerst moest je voor 5 minuten les geven over een bepaald onderwerp, en ik deed het over de 7 continenten van de wereld. Dat moest iedereen doen, en daarna was er een 'group discussion' waarin we in de groep een scenario moesten beoordelen en tot een beste oplossing moesten komen. Toen was er een informeel gesprek over hun eigen ervaringen (van de 2 mensen die de gesprekken hielden) en daarna was het tijd voor het individuele gesprek (waar ik het meest zenuwachtig voor was). We zullen zien. Maar 18% van de mensen die solliciteren worden echt aangenomen, dus als ik word aangenomen zou dat wel echt fantastisch zijn. Ik zat er in Nederland altijd al over na te denken om de PABO te doen, dus dit zou een goede optie zijn.

Travis werkt nog steeds bij 'Diversified Conveyers' met projecten voor lopende banden op vliegvelden en voor FedEx en UPS enzo. Hij vind het nog steeds leuk en uitdagend en heeft het naar z'n zin. Hij gaat van de zomer aan wat projecten in New Jersey aan de slag.

Ik heb mijn verhaal niet kunnen aftypen in de les, haha. Nu zit ik het thuis af te typen (van toen ik er vorige week vrijdag aan begonnen was). Soms moet ik namelijk wel actie ondernemen in het lokaal. Dan letten de kinderen niet op of zitten ze weer eens op hun telefoon, dus dan moet ik er wel even wat van zeggen he, haha.

Ook ben ik weer (net als 2 jaar geleden) scheidsrechter bij voetbal wedstrijden. Op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag ben ik lekker met die kinderen aan het voetballen. Door de weeks zijn het de 3, 4 en 5 jarigen (haha, dat is echt best wel grappig), en in het weekend zijn het de oudere kinderen. De vorige 2 weken moesten we ook echt coachen, en iedere groep oefeningen laten doen. Dus dat is echt heel leuk :) (als je het filmpje wilt zien moet je dat maar even aangeven in de reacties, dan stuur ik het naar je).

Verder gaat alles hier wel goed. Dat zijn een beetje de nieuwste updates :) Ik heb een leuke tijd gehad in Nederland toen ik daar 10 dagen was in Januari. Wel weer heel anders als dat ik voorheen heenging voor een maand tot 3 maanden, maar wel erg leuk. Ik hoop dat ik nog vaker op bezoek mag komen, haha!

We hebben nu ook iemand naast ons wonen. Apartment 3 (naast ons) is eindelijk af. YAY!
Na heel hard werken voor een lange periode is het nu eindelijk helemaal afgerond en hebben we een leuk meisje naast ons wonen. Ze woonde eerst aan de overkant, maar toen besloot ze dat ze op haarzelf wilde wonen en niet meer met iemand anders, dus wilde ze ons apartement wel huren. Nu de beneden verdieping nog, en dan is het gebouw eindelijk helemaal gerenoveerd. Maar we denken dat dat nog wel een jaar gaat duren.

Nou, als ik er aan denk zal ik zaterdag even een kort berichtje schrijven, om jullie te laten weten of ik wel of niet geaccepteerd ben bij Teach For America. Zou wel erg leuk zijn, ik hoop er echt op!!! Ik hoop dat alles daar ook goed gaat, en tot snel!

Groetjes!

  • 04 April 2017 - 12:22

    Sylvia Exalto:

    Hai Vivian,

    Leuk verslag weer! Knap dat je telkens weer zoveel op papier kunt krijgen! Hopelijk wordt het wat met de baan! Duimen maar.

    Groetjes, Sylvia

  • 04 April 2017 - 18:38

    Jurria:

    Hoi Vivian,

    Weer leuk om je verslag te lezen. Leuk dat je zo geniet van het werken met kinderen.
    Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen. Succes!

  • 04 April 2017 - 19:57

    Sandra:

    Veel succes, mooi verslag

  • 06 April 2017 - 18:31

    Toos:

    Hoi Viv,

    Leuk om weer iets van je te lezen,
    fijn dat het lekker gaat, ik zal het geweldig vinden als je baan door gaat.


    Liefs voor jullie vanuit Alkmaar

  • 17 April 2017 - 10:10

    Huub Ursem:

    Vivian hallo
    7 april is alweer even terug en wij hopen dat je met volgende sollicitatie je een goed bericht heeft gekregen.
    Wij horen dat graag,
    Het heeft even geduurd voor ik wat schrijf maar geloof me je brieven lezen we met veel enthousiasme.
    Ik dacht eigenlijk dat alleen bij ons de kinderen vervelend konden zijn en niet luisterde, maar ik lees dat het overal hetzelfde is. We hebben een leuk feest gehad van oma bij haar 70e verjaardag.
    Vivian, groetjes aan je friend en for you de kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 70618

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: