Eindelijk voltijd werken! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Eindelijk voltijd werken! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Eindelijk voltijd werken!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

09 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Memphis

Goedenavond allemaal,
Hier dan eindelijk een verslag. Ik heb het al een paar dagen willen schrijven, maar het kwam er aldoor niet van, want ik was nogal druk met m'n nieuwe baan :) Ja, je leest het goed... Ik heb eindelijke en leuke vaste baan! Ik heb afgelopen vrijdag een jaarcontract getekend. Ik word gymlerares bij een Katholieke school in Memphis! Het gebeurde allemaal binnen een week.

Maandag stuurde ik de directrice een email, want ik wilde graag weten of ze al wat had gehoord van m'n sollicitatie (ik had voor een baan als lerares voor groep 1 gesolliciteerd) maar ze zei, ja ze hebben het binnen, maar wil je solliciteren op onze baan voor gymlerares? Ik mailde haar natuurlijk gauw terug.. Natuurlijk wilde ik dat! Ik wist er verder niks over, maar de volgende ochtend ging ik voor een sollicitatie gesprek heen. Het was een 15 minuten gesprek, plus ongeveer een extra uur voor het invullen van korte antwoord vragen. Dit gesprek was bij de Catholic Diocese of Memphis, de grotere organisatie die over alle Katholieke scholen in Memphis gaat. Hun maken namelijk de eerste beslissing over of je wel of niet word aangenomen, en daarna praat je met de directeur of directrice van de school. Maar bij mij was het anders om. Dinsdagmiddag, na het gesprek 's ochtends, werd ik gelijk alweer gemaild door de directrice. Ik moest 3 brieven inleveren van mensen die over mijn werk ervaring etc. konden betuigen, en dan wilde ze me graag een contract aanbieden. Dus ik ging de volgende dag naar de school om nog wat vragen te stellen, aangezien ik nog niks over de baan wist. School bekeken, vragen gesteld, en toen wist ik het nog steeds niet en werd het goed nadenken.. Het klonk wel leuk, maar ongestructureerd. Ik mag namelijk qua lessen enzo alles zelf bedenken, maar ik heb nog nooit officieel voor de klas gestaan (alleen maar als invalkracht), en dus wist ik niet of ik het wel aan zou kunnen. Ik zou namelijk gaan les geven aan de hele school (de hele school heeft zo'n 350 leerlingen), en dat zijn dus de hele jonkies van 3 jaar tot en met de high school seniors, de 18 jarigen. Dus dat zou wel veel werk worden. Maar nadat ik het met allerlei mensen had besproken, zei iedereen dat ik het maar gelijk aan moest nemen en dat het echt iets voor mij zou zijn! Dus toen wist ik eigenlijk de volgende dag wel dat ik de baan wel wilde aannemen. Dus toen heb ik de baan geaccepteerd. Toen vrijdag het contract getekend, en ja, nu werk ik daar dus sinds gister! Allemaal binnen een week geregeld. Echt super, want ik ben al een jaar op zoek naar een vaste baan. Ik wilde niet per se lesgeven, maar ik keek wel naar die opties. En toen kwam dit om het hoekje kijken. Gewoon omdat ik de dochter van de directrice kende en zij had gezegd dat ik haar moest contacten zodat ik ook kon invallen op Katholieke scholen. Dus een paar weken geleden haar gecontact, toen een gesprek gehad over die lerares baan voor groep 1, wat dus niks werd, maar toen wel ben aangenomen voor een andere baan! De vorige gymleraar ging de week voordat ik het contract tekende weg (en school begon vandaag) dus het was allemaal perfecte timing!

Dag 1 en 2 overleefd. Haha. M'n kantoor is helemaal klaar en ready to go. Heb het opgeruimd en wat dingen opgehangen (zie foto bij verslag). Nu moet ik nog de materialen kast door, want daar zit nogal wat materiaal in. En ik heb echt nog geen idee waar alles ligt enzo. Dus dat is m'n volgende taak. Deze week geef ik alleen nog maar les aan de high school (het zijn alleen maar meiden voor de middelbare school). Ik heb de meiden (14 tot 18) iedere dag voor 3 uurtjes (3 verschillende groepen). Dus die meiden zie ik het meest. Daar begin ik mee deze week, zodat ik nog wat meer kan plannen voor de kleinere kinderen volgende week. Gelukkig laten ze me erg vrij in wat ik doe, maar verwachten ze ook niet meteen perfectie. Dus ik heb er zin in! Vandaag had ik de meiden van de middelbare (high) school ontmoet, en had ik 3 lessen voor 10 minuutjes, gewoon om een introductie te geven. Sommige meiden konden ook niet wachten tot ik hun ging coachen voor kogel en discus, toen ik vertelde dat ik dat deed op de Universiteit. Dus hopelijk kan ik in het voorjaar dat ook erbij doen, het atletiek coachen. Ze vonden dat namelijk helemaal geweldig haha. Maar de meiden zijn echt super lief. Heel verlegen, maar daar gaan we wel aan werken.
Deze week ga ik gewoon simpele oefeningen en spelletjes met ze doen, en dan volgende week wat testjes, zoals de shuttle run en sit-ups, push-ups etc. Ik moet gewoon zorgen dat ik de richtlijnen van de staat volg, maar verder willen ze dat ik m'n eigen programma creëer. Ik heb veel te leren, maar ik heb wel veel zin in de uitdaging!

Alles gaat dus helemaal goed hier! Ik vind het echt super dat ik nu voltijd mag en kan werken, en dat het ook een baan is waar ik veel voldoening uit kan gaan halen. Precies 1 jaar geleden (afgelopen zondag) ben ik geslaagd voor m'n Master's dus ik heb gewoon een tussenjaar gehad, waar ik wat leuke baantjes heb gedaan, maar ik ben nu echt klaar voor deze baan.
Daar heb ik het dus nu het meest druk mee gehad haha. Met solliciteren, en nu werken en klaarmaken om hard het school jaar tegemoet te gaan!
Verder probeer ik af en toe weer eens wat nieuws. Zaterdag heb ik 'Paddleboard yoga' , of ook wel SUP yoga genoemd, geprobeerd.
Dat is een soort van yoga op een surfplank in het water. Wow, daar kan je stijf van worden zeg! Maar het was erg leuk om een keer te doen. 2 weken daarvoor had ik al geiten yoga geprobeerd, maar dat was meer knuffelen met geitjes dan echt yoga, haha. Maar wel heel gaaf (kijk maar naar wat filmpjes op youtube haha).
Vorige week ook nog naar de musical de Kleine Zeemeermin geweest. Dat was ook erg leuk. We doen dus nog veel leuke dingen, maar nu ben ik vooral gefocust op m'n baan en heb ik veel werk te doen. Voordat ik naar bed ga zo, ga ik nog even het plan opschrijven voor de lessen morgen. Als ik het leuk vind en ik na een jaar nog steeds denk dat ik wil lesgeven, zou het kunnen zijn dat ik m'n officiele leraressen diploma ga halen, zodat ik ook in de publieke scholen mag lesgeven. Er is nogal een verschil in public and private schools hier, en ik mag nu alleen in de private (privé) scholen lesgeven, omdat je in de 'standaard' scholen een certificaat moet hebben om les te mogen geven. Maar dit jaar zie ik wel even hoe het gaat. M'n collega zijn echt helemaal top. We hebben 5 specialisten, voor gym (dat ben ik dus), voor kunst, voor muziek, voor de bibliotheek en voor geloof/mindfulness. Ik ben de enige nieuwe lerares binnen dat team, maar op de hele school zijn er wel veel nieuwe leraren. M'n collega's zijn echt super helpvol en willen mij echt helpen. Ook niemand vind het erg als ik m'n lessen nog niet 100% voor elkaar heb enzo. Het is ook echt een fijne campus. Een kleine school, maar omdat er 3 gebouwen zitten (elementary, middle and high school) is het nog wel redelijk verdeeld. En de kathedraal zit in het midden van de campus. We hebben ook kerkdiensten met de kinderen, alleen omdat ik aan de hele school lesgeef, en ik op die tijden les heb, hoe ik daar niet naartoe.

Nou ik hoop dat dit even een leuke update was om te lezen! Ik houd jullie op de hoogte, maar dat kan wel een tijdje duren, aangezien ik het de komende maand heel druk ga hebben met het plannen van lessen etc.

Liefs,
Vivian
P.s. Vergeet niet naar de foto's te kijken - zodat je een idee krijgt van mijn nieuwe werkplek.

• 09 Augustus 2017 - 10:05

Lyda:

Lieve Vivian ik ben erg blij dat het gelukt is en wens je heel veel succes met je baan
    Ga ervoor
    Liefs oma Lyda xx

• 09 Augustus 2017 - 10:51

Jurria:

Hoi Vivian,

Wat fijn dat je nu een echte baan gevonden hebt. En ook nog een met sport. Heel veel succes dit jaar. Leren doe je met vallen en opstaan. Jij kunt het!

• 09 Augustus 2017 - 11:40

Huub Ursem En Nelly:

Vivian hieperdepiep voor jouw in je nieuwe baan.
    Wij hopen en rekenen er op dat het je daar prima in gaat voelen.
    Bijzonder vinden wij ook yoga op de surfplank, dan ga jij zeker kogelstoten op de surfplank introduceren (geintje).
    Wij wensen je veel geluk en daar mag die die drukke tijd die er aan komt best wel bij horen.
    Veel geluk gewenst van Nelly en Huub

• 25 Augustus 2017 - 11:47

SylviaExalto:

Hai Vivian, super dat je nu eindelijk een vaste baan hebt gevonden en....heel belangrijk ....helemaal in je straatje. Heel plezier op je nieuwe werkstek! Groetjes, Sylvia