Bijna klaar met school! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Bijna klaar met school! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Bijna klaar met school!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

18 November 2015 | Verenigde Staten, Memphis

Hi allemaal,

Op dit moment zit ik lekker bij de Starbucks op de campus (ja jaa...., ik heb lekker op z'n Amerikaans leren koffie drinken...). Het is hier erg druk en er blijven maar mensen binnen komen en alle tafels zijn bezet.. (dat laat wel zien hoeveel studenten op koffie / Starbucks leven...). Het leuke van studeren / chillen @Starbucks vind ik altijd wel dat je zoveel verschillende mensen ziet langs komen. Typisch Amerikaans. Heel veel diversiteit. Altijd erg leuk om te zien. Sommige studenten zijn erg gestrest en nadat ze dan eindelijk hun koffie hebben ontvangen zijn ze weer een stuk vrolijker :) ...
Haha. Genoeg over de Starbucks.

Ik heb net zitten plannen wat ik allemaal nog moet doen aan het eind van het jaar (wat voor opdrachten er nog aan zitten te komen op school). En het zijn er niet zoveel meer :) Ik zou het wat dat betreft makkelijk in een week allemaal af kunnen maken :P Echt, de tijd gaat zo snel! Ik ben echt alweer bijna klaar met mijn 2e semester in graduate school. 2 weken geleden heb ik voor de laatste keer geregistreerd voor lessen.... Dat is echt raar. Ik ben in Mei gewoon helemaal klaar... (hoogstens nog op m'n diploma wachten in Augustus, omdat ik m'n thesis moet schrijven en dat kan vaak wel wat lang duren..) Volgend semester neem ik thesis hours, nog een health communication class en communication theory. En dan heb ik m'n Bachelor's en m'n Master's gewoon in 5 jaar gehaald!

Ik heb besloten om na Mei voorlopig in Memphis te blijven. Wat ik precies ga doen weet ik nog niet, dat hangt een beetje van de banen beschikbaarheid af. Ik heb al een beetje gekeken, en het ziet ernaar uit dat er genoeg mogelijkheden zijn en ik vast een leuke baan kan gaan vinden :) Alleen word het wel een beetje tricky met het proces om een Green Card aan te vragen. We zullen zien.

Op het moment zit ik weer aan de medicijnen. Ik heb nog steeds rugpijn en de doktoren hier hebben me weer een ontstekingsremmer voor geschreven. Ze zeggen eigenlijk dat ik gewoon 'oud' word .. Want ze zeggen dat er nogal wat 'wear and tear' is in m'n lage rug... En dat het wel weer goed komt zodra ik stop met intensief sporten (maar dat is nu op dit moment nog niet de bedoeling, ik wil nog tot Juni doorgaan natuurlijk!). Ik denk dat zodra ik een beetje beter was net iets teveel gedaan heb en ik het daardoor weer een klein beetje bezeerd heb. Ik rust dus erg veel en doe veel oefeningen (voor zover dat gaat). Ik fiets ook iedere dag (voor m'n herstel) maar verder kan ik helaas nog niet trainen. Ik was wel aan het trainen voor 3 dagen, maar daarna werd de pijn weer erger (ondanks dat ik alleen maar een warming-up deed en een gewoon wat lichte oefeningetjes met de kogel en discus, nog niet eens volle standworpen..). Dus we moeten het nog steeds even afwachten. Het vraagt om erg veel geduld.... Eerst keek ik er vaak negatief tegenaan maar de langer dit duurt, de positiever ik er eigenlijk mee word. Ik moet gewoon even doorzetten (hoelang het ook duurt)... Dit maakt m'n lichaam alleen maar sterker (hoop ik). Het is alleen wel vervelend.

Gister heb ik weer een leuke ervaring gehad met wat vluchtelingen. Kate (van World Relief) stuurde me een berichtje om te vragen of ik de volgende dag kon helpen om twee vluchtelingen (uit Sudan) naar de Walmart te brengen om schoenen te kopen voor hun werk (ze moesten speciale schoenen met harde voorkant kopen). Dus dat was erg leuk, en ik moet weer een beetje de skills die ik van de zomer bij Meijerink had opgedaan even uitoefenen. Want ze wisten niet welke maat ze droegen dus ik moest gokken.. Ik gokte in een keer goed, haha... Daarna nog even wat lol gehad met de Thanksgiving hoeden (Thanksgiving is een traditionele feestdag in Amerika, waarbij ze veel kalkoen, kip en ham eten. Volgende week donderdag vieren we dat!). Dat was echt heel grappig! Dus even wat leuke foto's genomen. Het was erg leuk om weer mensen die het niet makkelijk hebben te helpen.

Ik ben ook erg bezig met de nieuwe groep 'Global Friends' - een nieuwe groep dat door Anna (die ik al ken sinds mijn eerste jaar hier, zij was oorspronkelijk met de VISA groep) is opgezet voor internationale studenten. Ze doen een maandelijkse 'dinner and discussion' - waarbij we lekker met z'n allen eten en daarna een gesprek hebben over cultuur, geloof en leven :) vrijdag hebben we dit evenement weer. En af en toe ga ik ook mee met IEI (intensive English for Internationals) activiteiten. Dat zijn studenten die Engels leren, en die hebben iedere vrijdag een activiteit. Vrijdag was ik mee met de boswandeling. Dat was erg leuk en hebben weer leuke gesprekken over culturen gehad. Er is op dit moment ook een meisje uit Italië dus ik hoop dat ik een keer wat leuks met haar kan gaan doen.

Oh! En gister had ik nog gegeten met een Nederlands meisje. Ze is geboren in Amerika maar gaat vaak nog naar Nederland en haar moeder is Nederlands. Haar familie woont in Hauwert (dus heel vlakbij ons!) dus dat was echt grappig. Ik had haar ontmoet tijdens de 'Broad Avenue Artwalk' - Travis en ik waren daar weer met zijn bedrijfje 'Snijden' om weer wat producten te verkopen en zijn naam te promoten. Dus toen vroeg zij wat Snijden betekende, en toen vroeg ze of ik Nederlands was... En toen zei ze: "Ik ook!" Dus dat was echt grappig... Ze is trouwens getrouwd met een man uit India die ik weer kende van mijn eerste jaar hier in Memphis! Dus echt heel grappig allemaal. En heb nog wel meer leuke random ontmoetingen gehad :) Dus de afgelopen paar weken heb ik het echt heel leuk in Memphis!

Ik kom over iets minder dan een maand alweer thuis. Ik ben er weer van 13 December tot 14 Januari :) Dus laat me maar even weten of jullie zin hebben om iets leuks te doen!

Ik moet nu helaas weer naar de les (crisis communication).... Echt de saaiste les die ik heb gevolgd in mijn hele carrière in Memphis... (en vooral de saaiste in grad school, ik heb niet echt het idee dat ik iets nuttigs leer... Dat komt vooral ook omdat het een les in een ander gebied is: journalistiek). Maar ach, ik zit vaak gewoon op m'n computer dingen te lezen tijdens die les ;)

Ik hoop dat daar ook alles goed gaat.
Tot snel!

Liefs,
Vivian.

  • 18 November 2015 - 20:56

    Karel:

    Hallo Vivian,
    Leuk om weer over je belevenissen in Memphis te lezen.
    De tijd gaat inderdaad erg snel als je bemerkt dat er al weer bijna 5 jaar voorbij zijn sinds je in de USA studeert. Fantastisch dat je de studie met een Master en een Bachelor afrond.
    Minder is dat je nog steeds last heb van je rug. Maar je bent goed bezig dat te verbeteren. Succes daarmee.
    Ook succes met je verdere plannen.
    Het gaat je goed en tot ziens,
    Karel en Annemieke

  • 18 November 2015 - 22:06

    Sandra:

    Dag Vivian

    Wat spannend allemaal,als je straks daar zit,Green Card aan gaat vragen.
    Verveelend van rug meid,hopelijk word het nog wat beter,je kan er oud mee worden hihi.
    nou dat is een hele gerust stelling hoor.
    wens nog veel succus met school,en met de dingen die nog gaan komen daar.
    Het huis waar je met je vriend in gaat wonen ook nog gefeliciteerd.
    heel veel plezier.

    liefs Sandra

  • 18 November 2015 - 22:32

    Lyda:

    Lieve Vivian wat fijn dat we je weer gauw gaan zien xx

  • 19 November 2015 - 14:18

    Huub:

    Vivian hallo
    Nou wat we zo lezen is het echt geen crisis communication bij je, met alles wat je doet.
    En zeker met het aantal leuke types die je ontmoet.
    Wat een vooruitzicht dat je nu al klaar ben met je 2de trimester, tenminste zo goed als.
    Als de pijntjes nog wat minder worden dan is het helemaal voor elkaar.
    Succes met alles, fijn dat je ons op de hoogte houdt.
    Veel liefs vanuit Hoorn, van Nelly en Huub

  • 21 November 2015 - 11:57

    Toos:

    hoi lieve Viv

    Wat een verhaal weer ,wat maak jij veel mee dat is ook heel bijzonder .Dat kan lang iedereen niet zeggen.Ik heb veel bewondering voor je.Dat je zo diep gaat met je zelf is een pluim waard

    Veel liefs en een dikkke knuffel van uit Alkmaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Master's in Memphis

Mijn M.A. in Communication afmaken in Memphis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2016

Immigreren

01 Juni 2016

Zomer!

31 Maart 2016

Wachten

23 Februari 2016

Voorlopig Blijven

12 December 2015

Onderweg naar huis
Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 70745

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: