Job Search Continues - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Job Search Continues - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Job Search Continues

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

03 November 2016 | Verenigde Staten, Memphis

Hier weer even een korte update :)

Travis heeft een full-time baan aangeboden gekregen en begint volgende week dinsdag! Hij word Project Manager bij Diversified Conveyers Inc., een bedrijf dat werkt met lopende banden voor o.a. FedEx en de United States Postal Service (USPS).

Ik heb net mijn tijd als een Event Parking Coordinator bij Shelby Farms afgerond. Maar goed nieuws, ze hebben me gevraagd om met Starry Nights (de grote lichtshow in het park) te helpen. Dus vanaf 18 November mag ik 21 avonden werken gedurende de show in November en December. Dus dat is leuk, en ik heb het daar erg naar m'n zin. Het werk was heel afwisselend de afgelopen 2 maanden, want ieder weekend kreeg ik zowat weer een nieuw team die me die dag zou helpen, dus ik moest ze steeds weer opnieuw trainen. Ook waren er veel 'grappige' gevallen, waarbij sommig personeel opmerkingen maakte waar je later nog heel lang om kon lachen. HAHA! Ik kijk alweer uit naar Starry Nights, daar mag ik in de gift shop werken en bij de gate om tickets te controleren.

Ondertussen heb ik wel wat sollicitatie gesprekken gehad en ze gingen erg goed, alleen hebben de bedrijven helaas gekozen voor iemand met meer ervaring of iemand die al binnen het bedrijf werkte... Dus blijven proberen. Ook solliciteer ik ook wel voor wat part-time banen, maar dan vragen ze vaak, waarom ik daarop solliciteer met een Master's diploma... Dus ik vertel ze dan vaak dat ik hoop dat het in een full-time baan kan overgaan. Hopelijk kan ik gauw een meer permanente baan vinden.

Verder gaat alles wel goed. Alleen is het soms lastig de dagen door te komen, want ik zit veel thuis (mijn werk met Shelby Farms is 's avonds en in het weekend). Af en toe doe ik nog wat vrijwilligerswerk en natuurlijk ben ik aan het solliciteren, maar het valt af en toe niet mee. Wel lekker dat Travis nu iets heeft, want dan kan ik nog even de tijd nemen om wat leuks te vinden.
Vorig weekend hebben Travis & ik voor het eerst samen gekampeerd. We waren bij iemands boerderij met wat vrienden van de kerk. Het was leuk, er waren paarden en stieren en we hebben leuke spelletjes gespeeld. Ook hebben we met grote shotguns (geweren) geschoten. Dat was mijn eerste keer, maar het was leuk om zo eens iets typisch Amerikaans te doen. Ik was de eerste keer best bang, maar daarna begon ik er wel plezier in te krijgen, haha.

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje... Als ik nog steeds geen baan aangeboden gekregen heb in Januari, kom ik misschien naar Nederland. Travis z'n opa werkte vroeger voor United en gaat mij nu op z'n 'standby' pas zetten. Daardoor kan ik dus altijd naar Nederland komen als er wat is, zonder dat ik een ticket hoef te boeken (alleen hangt het er dan natuurlijk wel vanaf of er plaats is in het vliegtuig, soms kan je dus ook niet mee).

Het weer is hier nog steeds mooi, het lijkt af en toe nog wel zomer. Het is nog dik 20 graden en ik kan vaak gewoon nog in m'n korte broek naar buiten. Raar hoor, in November. We hadden wel wat koude dagen gehad, maar toen liep de temperatuur weer op en het blijft voorlopig nog wel even warm. Alleen zijn de meeste mensen hier wel ready voor de herfst, dus kom maar op met die wat koudere dagen!

Nou dat waren de belangrijkste updates wel weer. Tot later.
Groetjes!

  • 03 November 2016 - 18:37

    Karel En Annemieke:

    Dank voor de update. Leuk te lezen hoe het jullie verder in Memphis vergaat.
    Leuk dat Travis een fulltime baan heeft. We wensen hem veel succes.
    Leuk ook dat jij kan assisteren bij de Starry Nights show. Maar nog leuker is het als het je lukt ook een fulltime baan overdag te krijgen. Veel succes met solliciteren.
    Hartelijke groeten vanuit Nederland.
    Annemieke en Karel

  • 03 November 2016 - 19:06

    Huub Ursem:

    Vivian en Travis hallo
    Eigenlijk alleen maar goede dingen. Travis werk en jij als de ster in de lichtshow, ofschoon je liever een baan heb. Maar je positieve instelling zal je zeker helpen, wij duimen voor je.
    Nu hou ik niet van wapens, dus s.v.p. voorzichtig.
    Vivian bedankt voor de leuke mail.
    Groetjes Nelly en Huub

  • 03 November 2016 - 22:43

    Lyda:

    Lieve Vivian super weer wat te lezen hoe het daar gaat hier word het wat kouder volgende week dus geen korte broek
    Het is wel mooi werk wat je gaat doen
    Knuffel xx oma Gr aan Travis

  • 04 November 2016 - 10:26

    Toos:

    Hallo Viv.leuk om wat over jullie ervaringen te lezen.Geniet nog even van je vrijheid overdag, als je straks een leuke baan vind krijg je het druk genoeg dan heb je dit maar lekker gehad.
    Liefs en een dikke kus voor jullie beiden.Succes en sterkte met alles.

  • 08 November 2016 - 13:03

    Sylvia:

    Hai Vivian, Succes met solliciteren verder, de aanhouder wint! Groetjes, Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 70785

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: