Weer aan het werk - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Weer aan het werk - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Weer aan het werk

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

27 April 2021 | Verenigde Staten, Memphis

Hallo allemaal,
Fijne Koningsdag! (toevallig schrijf ik dit verslag op deze dag haha). Ik hoop dat jullie ondanks Corona, evengoed nog leuke festiviteiten hebben kunnen beleven. Het is bij jullie nog een stuk strenger dan bij ons.

Hier gaat alles goed. 14% van de mensen in Memphis en omgeving is nu gevaccineerd. In Tennessee is het percentage iets hoger, met 23%. Dit zijn dus mensen die allebei de doses hebben gehad van het vaccin. In Memphis mogen alle volwassenen (iedereen boven de 18) nu het vaccin halen. Ik heb hem zelf nog niet gehaald. Daar heb ik meerdere redenen voor maar de belangrijkste reden is dat ik heel erg ziek ben geweest van de griepprik dit jaar, dus ik ben bang dat ik met het Corona vaccin dan ook zo ziek zal worden. Plus, ik weet dat ondanks het vaccin je evengoed nog ziek kan worden, en dat je dan vaak geen symptomen vertoond en het dus nog steeds kan doorgeven aan anderen. Alleen nu hoorde ik wel dat voor internationaal reizen, het vaccin wel is aan te raden. Dan hoef je namelijk niet in quarantaine als je dan weer terug komt in Amerika. (weet niet hoe het is als je richting Nederland gaat). We hadden afgelopen week nog een Corona test gedaan, aangezien de buurman positief was getest en we bij hem in de buurt waren geweest. Maar gelukkig waren we negatief.

Verder is alles wel hier gewoon open. Als je naar een restaurant gaat mag je zo lang je aan je tafel zit ook gewoon je mondkapje af. Toen we een paar weken terug naar Dauphin Island, Alabama waren geweest, hoefden we nergens mondkapjes op. Daar leek het wel alsof Corona gewoon weer helemaal weg is.

Nora heeft de afgelopen tijd wel wat ziekigheidjes gehad, maar gelukkig geen Corona. Ze hadden wel een bacterie gevonden, dus ze moest voor iets langer dan een week aan de anti-biotica. Nu heeft ze een verkhoudheidje, maar waarbij ze van het weekend ook moest overgeven, maar nu gaat het wel weer de goede kant op. Ze zit natuurlijk ook best veel in de kinderopvang, dus daar kan ze wel het een en ander krijgen natuurlijk.

Goed, genoeg over de Corona. Hier gaat verder alles goed. Ik ben weer begonnen met werken. Ik werk bij de YMCA (een sportschool branche) als zweminstructrice. Dit doe ik nu alweer bijna 2 maandjes. Het is erg leuk, alleen in het begin voelde ik me erg schuldig omdat ik Nora in de kinderopvang bij die sportschool moest doen. Maar nu vind ze het daar best leuk, en huilt ze niet meer iedere keer als ik haar daar afzet, dus dat maakt alles wel weer een beetje beter. Ik werk ongeveer 6 uur per week, op Dinsdag, Donderdag en Zaterdag. En Nora gaat dan mee en die zit dan in de kinderopvang, behalve op een van de zaterdag lessen, want bij de ouder/kind les, zwemt ze mee. Het is tot nu toe erg leuk om te doen, en m'n bazin is een lieve en behulpzame vrouw. Ik geef voornamelijk beginners les, en tot nu toe zijn mijn favoriete lesson toch wel de lessen met de volwassenen, en de ouder/kind lessen.

Vorige keer schreef ik naar jullie ook dat ik zou gaan schrijven voor de Memphis Mom Collective.
Nou, ik heb tot nu toe 4 artikelen geschreven, maar er is er nog maar 1 uitgekomen. Hier is de link: (je moet hem waarschijnlijk kopiëren en plakken).
https://memphis.momcollective.com/mom/an-international-moms-story/
Dus dat gaat goed. De andere artikelen die ik heb geschreven zijn over immigratie, tweetalig opvoeden en over "meer dan moeder" zijn. Jullie kunnen de website in de gaten houden voor meer artikelen die zullen uitkomen.

Ik heb ook besloten om mijn personal trainer certificaat te gaan halen, dus ik ben ook druk met studeren. Dit neemt ook zo'n 6 uur per week in beslag (als ik ook daadwerkelijk zoveel tijd kan vrijmaken om er naar te kijken).

Dus met schrijven, werken in het zwembad, studeren, en Nora opvoeden blijf ik zo lekker druk bezig. Travis reist nog steeds veel voor zijn werk, maar de laatste keer dat hij weg moest naar Mobil, Alabama mochten wij mee en waren we in Dauphin Island, Alabama. We zaten daar in een mooi apartment dat op de zee uitkeek, met een lekker balkon, dus dat was mooi zitten. Helaas hadden we slecht weer, met onweer en harde regen voor bijna de hele tijd dat we daar waren. Tussen de buien door konden we gelukkig wel een uurtje naar het strand. Nora vond het wel leuk, alleen ze was bang voor de golven van de oceaan. Dus dat tripje was mooi en relaxing. Terwijl Travis werkte, gingen Nora en ik ook dingen op het eiland bekijken. We zijn zo naar een aquarium en naar een fort geweest. Dat was wel leuk. Over het algemeen hebben we gewoon lekker uitgerust. Ik kijk alweer uit naar de volgende vakantie! Wat we nu gepland hebben is een tripje naar Chicago eind Juli, want dan word oma Behrend 90 jaar oud. We willen ook nog naar Arizona om de andere opa en oma op te zoeken (aangezien ons tripje daar naartoe met de kerst niet doorging) maar we weten nog niet precies wanneer we dat gaan doen, aangezien Travis het erg druk heeft met zijn werk (hij werkt nu aan 4 projecten tegelijkertijd).

Oh, met mijn gezondheid gaat het trouwens goed. Ik zit nu aan goede medicijnen die mij erg stabiel houden, en zolang mijn bloedwaarden allemaal goed zijn, gaan we hier niks aan veranderen. De bloedwaarden waren verbeterd (mijn lever enzymen waren te hoog) dus het gaat in ieder geval daarmee de goede kant op. Ik zie nu wel 4 doktoren iedere paar maanden (ongeveer iedere 3 tot 6 maanden) maar die houden me gewoon goed in de gaten voor verschillende dingen. Zoals ik al zei, alles gaat goed en ik ben qua gezondheid erg stabiel. Een van de dokters was ook erg blij met mijn gewichtsverlies, in 3 maanden tijd ben ik ongeveer 6kg kwijt.

Jullie zijn weer op de hoogte. Ik hoop jullie gauw weer te kunnen zien. Als je nog vragen hebt en het niet in de reacties wilt zetten kun je me altijd emailen via danisvivian@gmail.com

Liefs xoxo,
Vivian

  • 28 April 2021 - 17:06

    Lyda:

    Lieve Vivian het erg lekker daar en n
    Ben daar blij om maar ik mis nog wanneer jullie komen xx veel liefs van ons xxx

  • 28 April 2021 - 18:11

    Karel:

    Lieve Vivian,
    Goed weer je verhaal te lezen.
    Fijn dat het qua gezondheid goed gaat en de kleine Nora het zo goed doet.
    Geniet van de reisjes die jullie met elkaar kunnen maken als “bijproduct” van noodzakelijke reizen van Travis. Leuk dat jullie in juli naar Chicago gaan en eventueel ook naar Arizona. Goed om dat bezoek aan opa te combineren met een paar Nationale Parken !
    Graag weer tot het volgende bericht.
    Karel en Annemieke

  • 30 April 2021 - 12:36

    Sandra:

    Hoi Vivian

    Heel veel succes opnieuw werkplek.
    En je studie.
    Fijn dat je gezondheid beter gaat.
    Nora mooi op kinderopvang, harstikke goed :)
    Travis ook veel aan het werk, dat is ook mooi mee genomen.
    In deze coronatijd hopelijk mogen die nare mondkapjes keer af :(
    gezond ademen is ook belangrijk.

    Leuk je weer te lezen.
    Succes

    Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 70769

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: