Zomer! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: Vivian Danis

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Mei 2018 | Verenigde Staten, Memphis

Het is zomervakantie!
Ik heb m'n eerste jaar lesgeven nu achter de rug. Het is echt heel snel gegaan! Volgens mij was het gister nog Augustus...
Het was een leuk maar ook uitdagend jaar. Ik weet niet of ik had geschreven hoe ik de baan krijg, maar dat ging ook heel snel. Ik kende via via de school directrice, en toen er een vacature open kwam voor gym lerares had ze me al gauw opgebeld, en dezelfde week had ik de baan. Ik ga het volgend jaar nog een keer over doen. Aankomende week moeten we wel nog 2 daagjes naar school, maar dat is alleen maar om een eindejaars evaluatie met de directrice (m'n baas) door te spreken, een nieuw contract te tekenen en m'n kantoor even een beetje op te ruimen en klaar te maken voor volgend schooljaar. Dan heb ik 2 maanden vrij, en mag ik 1 Augustus weer aan de slag.

Ik kan wel een boek schrijven over de verhalen die ik meemaak met de kinderen op school. Soms maken ze echt grappige opmerkingen. Af en toe plaats ik die wel eens op m'n Social Media, omdat ze gewoon te grappig zijn om niet te delen :)
De laatste week van school bestond uit allemaal sportdagen. Voor de 3 tot 7 jarigen was het thema Superhelden. Ik mocht daarom mooi verkleed als SuperGirl, en dat vonden ze natuurlijk helemaal te gek. Het moest eigenlijk buiten worden gehouden, maar het veld was te nat, en het was te benauwd buiten, dus 5 van de 6 sportdagen waren binnen. We hadden het zo gepland dat het binnen of buiten gehouden kon worden, en we hadden besloten dat voor de meeste sportdagen (vooral ook omdat het jongere kinderen waren) het binnen te houden. Iedere groep kwam voor 1 tot 2 uur bij mij, en ik mocht dan leuke activiteiten met ze doen. Het is niet zoals je je sportdag indenkt in Nederland. Het was wel anders. Maar ik mocht het allemaal een beetje bedenken, en ik vond zelf dat het een groot success was. Voor de oudere kinderen deden we een kickball toernooi (voor grades 3 - 5) en een voetbal toernooi (voor 'middle school' grades 6-7). Kickball is een typisch Amerikaans spel, wat erg op baseball (honkbal) lijkt, alleen dan schop je een bal, in plaats van een bal te slaan. Zoek het spel maar eens op. Zouden ze in Nederland ook moeten spelen!

Het was een druk jaar. Vooral het communiceren met ouders moest ik nog erg leren, want soms kunnen ze nogal klagen over hun kinderen. Ik geef ten slotte wel les aan alle leeftijden: 3 tot 18 jaar en ik heb zo'n 250 kinderen totaal (van de 300 in de hele school). Soms gaf ik ze een cijfer dat ze 'moesten verbeteren' (need improvement) voor hun gedrag, en dan vonden ze dat niet eerlijk etc... Dus toen moest ik het op een gegeven moment ook weer omdraaien, als ik ze niet gecontact had. Wat een werk! Maar nu weet ik hoe ik het een beetje moet doen voor volgend jaar. Ik kan ook alle spelletjes die we gespeeld hebben meer organiseren over de zomer zodat ik dan voor volgend jaar precies weet wat voor spelletjes ze allemaal al kennen en welke ze dan gaan spelen op welk moment van het jaar etc. Het eerste jaar was alles een beetje puzzelen, aangezien ik alle lessen zelf in elkaar zette.
Ik heb veel geleerd en denk zeker dat ik gegroeid ben als lerares, want nu weet ik wat beter van hoe en wat volgend jaar, en ik zag ook dat de kinderen aan het einde van het jaar wat beter gingen luisteren naar me, omdat ik wist hoe ik ze het beste stil kon krijgen, haha.

Afgelopen paar maanden heb ik ook nog een paar tripjes gemaakt. Ik heb met Travis Little Rock bezocht, en we zijn ook nog naar Chattanooga geweest, om Travis z'n jongere broer Chase te zien slagen van the University of Tennessee in Chattanooga.
Little Rock was best een leuk klein stadje. We hebben de Clinton Presidential Library bezocht (vooral leuk als je van politiek houd), een onderzeeër uit de oorlog bekeken (heel gaaf!) en gewoon wat in de stad rondgelopen. Ook nog een dagje naar Hot Springs geweest, en het nationale park een beetje bekeken daar. Daar stonden historische badhuizen (Historic Bathhouse Row) en kon je ook puur bron water drinken. Dat was een leuk weekend tripje.

Afgelopen donderdag en vrijdag was ik in Murfreesboro (vlakbij Nashville) voor de TSSAA State Championships. Dat is de high school (middelbare school) kampioenschappen voor de hele staat van Tennessee. Twee atleten die ik dit afgelopen semester getraind heb gingen er naartoe. We hadden totaal maar een groepje van 8, dus om dan met 2 atleten naar State te gaan is erg leuk. Een atleet in kogel en discus, en een in horden en sprint. De sprintster won de horden! Dus die is nu kampioen in de staat.
Mijn atleet werd 4e (kogel) en 6e (discus). Ze was alleen erg teleurgesteld met de afstanden, en liet een traantje gaan na discus, aangezien dit haar laatste wedstrijd was en ze gehoopt had dat het beter zou gaan. Ze was pas dit jaar begonnen met werpen, en nu al naar het hoogste niveau, dus we zijn allemaal trots op haar!
Ik was assistent coach voor de werponderdelen, en ik had 3 werpers van de high school en 6 van de middle school (iets jongere atleten). Het was erg leuk om met ze te werken. Super leuk dat dan 1 van die atleten ook naar het hoogste niveau mag, want we hadden dat niet per se verwacht va haar, aangezien dit haar eerste (en waarschijnlijk laatste) jaar was om te werpen. Het was leuk om talent te trainen, in plaats van zelf te werpen, alleen mis ik het wel! Natuurlijk heb ik hier en daar wel eens wat voorgedaan, dus af en toe wel eens een kogel of discus opgepakt, haha. En dan stonden ze er van te kijken hoe ver ik wierp haha, al is het natuurlijk niet zo ver als een aantal jaar geleden ha! :)
Jammer dat het seizoen alweer is afgelopen. Het was erg leuk de afgelopen 3 maanden, om dat na schooltijd te doen. Volgend jaar word ik waarschijnlijk de 'head coach' omdat die andere mevrouw (die de horden coachte) er mee stopt.

Sinds Maart geef ik ook m'n eigen zwemlessen op zaterdag, en af en toe ook door de week. Alleen is het zwembad nu al 3 weken gesloten omdat de pomp het begaf en ze dat nu aan het repareren zijn. De privé lessen zijn het leukste, omdat die maar 30 minuten zijn, en je dan 1 op 1 met iemand werkt die er echt zin in heeft. Ik heb al heel wat verschillende mensen les gegeven. Ik doe vaak niveau 1 of 2, dus dat ze net leren zwemmen. Dan probeer je ze er te laten inspringen zonder dat je ze moet opvangen etc. Dat is zodat ze minder bang worden voor het water. En met privé lessen zie je dan de meeste resultaten. Ik heb ook al aan volwassenen lesgegeven, en dat is ook erg leuk. Dan probeer je gewoon hun techniek te verbeteren. Zo had ik bevoordeeld twee volwassenen die de triathlon wilden doen en die wat beter borstcrawl wilde zwemmen, dus toen heb ik ze wat tips gegeven. Erg leuk, om ook daar weer de resultaten van te zien. En zelf zwem ik natuurlijk ook nog wel eens als ik dan toch al in het zwembad lig :)
Er waren wel wat frustraties af en toe bij dit werk (andere instructeurs die het leerprogramma niet volgen etc.) maar hopelijk word dat beter. Het was ook lastig het zwemmen met het atletiek trainen te combineren, maar in de herfst is er geen atletiek dus dan kan ik weer wat meer zwemles geven.

Nog een nieuwtje.. Ik ben ook nog een 'brand ambassador' geworden voor het wereldwijde 'Just Strong' merk. Dat betekent dat ik dat merk representateer. Dus, als jullie nog actieve sportkleding nodig hebben, laat het me maar even weten, en dan heb ik nog wel een kortingscode voor je :) Het zit echt heel lekker!

Nou... Dit verslag word alweer langer dan dat ik dacht het ging worden :) Maar lees nog heel even door ;)

Mei was vooral een drukke maand... Naar Chattanooga, BBQ Fest en veel evenementen op school. Maar we zijn er weer doorheen gekomen :) Geen prijs voor de beste tent dit keer bij BBQ Fest, maar wel 7e prijs voor het varkensvlees, en op zo'n internationaal festival is dat wel een hele hoge prijs! Ook grappig, dat ik bij het Festival dit jaar nog een andere Nederlander heb ontmoet! Dat komt ook niet vaak voor. Ik hoorde hem praten over Nederland en toen dacht ik huh? Dus toen begonnen we gewoon in het Nederlands te praten. Dat was natuurlijk wel leuk. Altijd leuk om Nederlanders in Memphis te ontmoeten (dat gebeurt wel steeds vaker, moet ik zeggen).

Iedereen vraagt altijd, wat nu? Nu het zomervakantie is? Nog plannen?
Nou... Ik ga door met zwemles geven en ik kom voor ongeveer 2-3 weken naar Nederland in Juni. Dus ik zie jullie snel!
Verder nog rusten, naar de gym, en m'n lessen voor volgend jaar maar eens op orde maken. Dus genoeg plannen :)
Ik hoop dat alles goed gaat in ons kleine kikkerlandje, en ik zal er gauw genoeg weer eventjes zijn.

Liefs,
Vivian


  • 28 Mei 2018 - 16:24

    Lyda:

    Super verslag en kom maar even tot rust tot gauw xx

  • 29 Mei 2018 - 04:18

    Sylvia Exalto-Draijer:

    Hai Vivian, wat een prachtig verslag weer. Fijn dat je het zo naar je zin hebt met deze baan en een lange vakantie hebt. Dat is vaak natuurlijk niet in Amerika. Groetjes, Sylvia

  • 05 Juni 2018 - 17:51

    Margret:

    Wat weer een leuk verslag Vivian. Je bent maar druk en vol energie. Top! Leuk je straks weer te zien en te spreken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 1893
Totaal aantal bezoekers 70740

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: