Freshman year almost over! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Freshman year almost over! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Freshman year almost over!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

24 April 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hi Everone!

Hoe gaat het daar?
Hier gaat alles goed.
Kunnen jullie het geloven dat m'n freshman year er hier alweer bijna opzit?? Heb al aan jaar hier op school gezeten nu.. Kun je je het voorstellen? Nou ik niet.. Ik weet nog wel de 1e dag dat ik in de US kwam en dat coach Chrissie me kwam ophalen van het vliegveld... Time flies! Tijd gaat zo snel dat ik het zelf niet eens kan geloven en besef het ook niet zo erg. Maargoed, dat betekent wel dat ik het nog steeds superleuk heb :D

Eerst maar eens een snelle update geven.. Het is alweer té lang geleden dat ik geschreven heb!!!
Ondertussen ben ik bijna klaar met school. Morgen is de laatste dag en vrijdag beginnen de 'finals' dus de laatste toetsen. Vrijdag een toets van health & wellness, maandag een geschiedenis toets en dan donderdag nog een Religion toets. Psychologie en Engels zijn al afgerond deze week. Voor nu sta ik nog steeds een 4.0, dat betekent dus perfect overal A's... Maar dat kan nog veranderen want de laatste research paper voor Engels telt voor 35% mee en ik heb geen idee wat ik daarop ga scoren! Dus we zullen het zien. Maar het gaat in ieder geval wel nog steeds supergoed met school :D Dus met school ben ik vrijwel volgende week vrijdag al klaar! En dan is m'n freshman year alweer over :( Het was een erg leuk jaar, dat wel ! :)
Dan is het weer tijd om naar huis te komen. Nou zullen je jullie vast wel afvragen, wanneer komt ze dan weer thuis?!

Nou... Dat zal ik jullie nu even 'vaag' vertellen... Want zekerheid is er nog steeds niet.
Ik ben nog steeds licht geblesseerd, al kan ik vrijwel wel weer alles doen met trainen. Het gaat steeds beter (had ik jullie al verteld dat er een stressfractuur in m'n scheenbeen geconstaterd was?) en deze week ga ik weer proberen volle worpen te maken dus met alles erop en eraan. Hopelijk gaat dat een beetje lukken :D Als ik deze week doorkom zonder problemen dan ga ik aankomende zaterdag m'n eerste outdoor wedstrijd doen. Alleen deze wedstrijd ga ik niet voor Memphis uitkomen maar als 'unattached' wat betekent dat het een individuele wedstrijd is waar geen van mijn prestaties gaan meetellen voor het team. Als het dan niet zo gaat als het zou moeten gaan (als ik niet geblesseerd zou zijn geweest had ik nu de tijd van m'n leven gehad qua werpen!) dan gaan ze me een 'red-shirt' geven, wat betekent dat ik geen wedstrijden doe / gedaan heb voor dit seizoen voor de ploeg. Dit betekent dan ook dat ik een jaar langer in het team kan blijven, en dus waarschijnlijk ook een jaar langer over m'n studie mag doen! (wat dus wel leuk is :) ) En dan ben ik tenminste nog een freshman volgend jaar met atletiek in het outdoor seizoen! De dokters hadden trouwens ook nog een MRI gemaakt, want m'n spier is nog steeds niet helemaal goed, en de pijn is voornamelijk in de kuitspier... Maar daar kwam helaas niks uit behalve de stressfractuur... Dus na de MRI zijn we het weer rustig gaan opbouwen.. En nu gaat het weer wat beter :)
Dus eigenlijk hangt alles af van dit weekend... Als ik het supergoed doe dan gaan coach en ik er goed over praten wat we dit seizoen doen, want dan zou ik misschien toch nog naar conference kunnen over 3 weken en wordt het geen red-shirt. Maar als het niet goed gaat en net goed genoeg, dan dus geen wedstrijden en trainen meer na dit weekend wat betektent dat ik volgende week vrijdag al naar huis zou kunnen! (wat aan de ene kant natuurlijk positief is, maar aan de andere kant ook weer negatief haha)... (Ik zou wel meer rust kunnen hebben voor m'n laatste NK junioren dan, als ik eerder naar huis kom!) Ik zal jullie op de hoogte houden van dit weekend en hoe het zal gaan, ik zie ook vrijdag de dokter weer en dan zal ik jullie ook gelijk schrijven volgende week hoe dat ging!

Ondertussen heb ik ook al m'n lessen uitgezocht voor volgend semester, en het gaat erg druk worden. Ik neem 17 uur, terwijl ik de laatste 2 semesters maar 15 uur heb gehad. Dus ik ga het wat drukker (en waarschijnlijk ook wat moeilijker) krijgen. Maar we zijn niet in het seizoen in de Fall met atletiek dus dat betekent minder trainen en dan wordt de balans ook weer wat beter denk ik! Volgend semester neem ik Biologie, Biologie lab, Literatuur, Oral communication (dus dat wordt presentaties geven!!), introduction to sport management en introduction to hospitality & resort management... Dus ik ga waarschijnlijk de management kant op.. Maar als ik dit niks vind, dan zou ik ook niet meer weten wat ik dan moet studeren hoor.. Dus hopelijk bevalt het volgende semester een beetje :) Heb er nu al zin in !

Met m'n vrienden gaat ook alles goed, ik ontmoet nog steeds veel nieuwe mensen en we hebben nog veel uitjes en leuke dingen :D
En ik heb een nieuwe positie binnen de Katholieke Studenten Organisatie.. Ik ben de Fundraising/Financial chair.. Dus ik ga over het geldbeheer nu daar haha! :) Past wel een beetje bij een toekomstige manager haha! Maar ik heb zin in volgend semester! We hebben daarvan ook net een leaders retreat gehad, en dat was ook erg leuk! Veel geleerd over leiderschap, onszelf en anderen! En ik zit nog steeds in verschillende groepen om over Jesus te leren!!! Is erg nice :D

Nou, nu zijn jullie zo'n beetje wel weer op de hoogte van het belangrijkste nieuws.. Jullie nog belangrijke updates?
Moet nu rennen, want moet trainen !!!
See yall soon!!!

Love,
Vivian!


  • 24 April 2012 - 20:36

    Dave:

    Nou Viv, je zal het wel druk krijgen met je 17 uur, pfoepfoe..

    See you soon in the netherlands!!!
    Gr your lovely bro ;)

  • 25 April 2012 - 06:50

    Rianne:

    Hey Vivian!

    Spannend dus dit weekend!
    Leuk dat je steeds blogs blijft schrijven, we blijven zo op de hoogte!
    Tot snel weer in Nederland!

    Liefs,
    Rianne

  • 26 April 2012 - 22:31

    Jurriaan Limperg:

    Beste Vivian.
    Leuk weer wat van je te lezen. Had niet gedacht dat die fractuur zo lang zou opspelen. Vanmiddag nog met je moeder bijgekletst over hoe het met je ging en dat Dave ook een uitnodiging voor studeren in de USA had gekregen. Ik train twee keer twee uur in de week met wielrennen en haal dan boven de 30 km/u gemiddeld. Op zaterdag nog 160 km de Ronde Van NH gefietst en een leuke fietsmaat uit Eindhoven aan overgehouden. Het Allerbeste en snel tot ziens. Jur

  • 30 April 2012 - 18:43

    Toos:

    Hoi,Viv
    Leuk je verslag ,sterkte met je kuit.
    Knuf Toos.

  • 01 Mei 2012 - 07:03

    Felicia:

    Hoi Vivian,
    Klinkt alsof je het ontzettend naar je zin hebt in de USA.
    Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe je het daar hebt.
    Wel heel bijzonder wat je nu doet hoor!

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 70870

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: