Back home! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Back home! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Back home!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

20 Mei 2012 | Nederland, Bovenkarspel

Hi iedereen!

Ben weer terug in Nederland na een lange reis.
We hadden heel veel vertraging. We zouden eigenlijk om 18.35u gaan boarden en dan om 19.20u vliegen, maar om 19.15u hadden we nog steeds niet geboard. Toen vertelden ze ons dat ze de noodlichten naar de nooduitgang moesten maken want die waren kapot. (toen d8 ik nog, nou lekker belangrijk...) Toen we eindelijk gingen boarden, om een uur of half 9, duurde het natuurlijk weer eens lang voordat iedereen in het vliegtuig was. Toen iedereen eindelijk zat gingen ze proberen de motor te starten om klaar te maken om te gaan taxien. Maar toen ineens werd het donker (alleen de noodlichten waren nog aan.) Toen ging het weer aan en gingen ze het nog een x proberen, maar toen gebeurde er weer precies hetzelfde. Dus we waren nog steeds niet vertrokken... Toen deden ze een muziekje aan en gingen ze krantjes uitdelen zodat we niet in paniek zouden raken hahaha. Ze hadden het proberen te maken en toen gingen we eindelijk een beetje rijden. Maar toen begon de piloot te praten: Zoals jullie wel gemerkt hebben staan we stil. We hebben wat technische problemen, dus we moeten even naar de gate terugtaxien. Ik zat naast een grappige man uit Noorwegen en naast een jongen uit het Memphis tennis-team. Dus we vermaakten ons wel en zaten vet te lachen toen we die probelemen hadden haha. Andere mensen keken echt naar ons, waarom maken ze zich nou weer niet druk? haha... Was dik grappig! Maar goed. Toen moesten we blijven zitten en begon de piloot weer mede te delen: Ja er zijn nu 2 opties, er is de optie om uw vlucht om te boeken en met een andere vlucht te gaan of we gaan met dit vliegtuig naar New York JF Kennedy vliegveld en dan krijgt u daar een nieuw vliegtuig met crew, want we willen met dit vliegtuig niet de oceaan over. We moesten weer blijven zitten om een beslissing te maken en daarna kregen we de mededeling dat de mensen die hadden besloten om een andere vlucht te nemen hun bagage mee moesten nemen naar de 'gatehouse' en de rest mocht hun bagage in het vliegtuig laten. Ik liet m'n bagage mooi in het vliegtuig. Nou toen moesten we weer een uur wachten, want ze gingen benzine van het vliegtuig afhalen zodat we met dit vliegtuig naar NY konden vliegen. Gelukkig had ik wel klets met een Nederlands meisje en met m'n teammate en de tennis-jongen, dus verveelde me niet. Toen ook even thuis gebeld met dat meisje dr telefoon zodat ze wisten dat ik veel later zou komen. Uiteindelijk dus weer het vliegtuig in... We hielden ons hart vast maar uiteindelijk gingen we dan.. Zonder problemen gelukkig :)

In New York aangekomen weer uitstappen, opnieuw boarden in een nieuw vliegtuig en weer een uur wachten voordat we gingen. Maar toen was het nog maar 7 uur naar Amsterdam. Gelukkig viel het best mee, maar was wel erg moe en het duurde allemaal best lang. Maar gelukkig zat ik naast 2 leuke mensen, dus verveelde me niet :D

Toen eindelijk om half 8 in Nederland aangekomen (zou eigenlijk al om half 12 's ochtends komen...)
Daar stonden Dave, papa, mama en Sylvia en Rene met hun 2 meiden te wachten. Erg leuk! Dave vloog op me af en iedereen was weer blij me te zien :D Het was wel erg raar, en realiseer me eigenlijk nog steeds niet dat ik in Nederland ben. De tijd is zo snel gegaan! En kan nu ook alweer niet wachten om terug naar Memphis te gaan! Ik mis de 'fellowship' met iedereen wat ik daar had. Bijbelstudies, leuke feestjes en leuke bijeenkomsten met elkaar, ik mis het! Hier is alles zo anders....

Maar ik ben wel blij dat ik m'n familie weer zie. Gister al gezellig met oma van Vliet de stad in geweest en een High Tea gedaan, dat was erg lekker en leuk :D Vandaag bij een wedstrijd van Dave in Harderwijk wezen kijken met z'n allen, en dat was ook wel weer leuk, alleen had ik wel zelf liever meegedaan natuurlijk. Wel leuk om veel van m'n atletiekmaatjes weer te zien (die me natuurlijk weer lekker plagen haha)! Maar morgen maar eens naar de fysio om te kijken of die weet wat het is. Ik hoop het wel zodat ik in 2 weken Nederlands Junioren Kampioen kan worden met kogel en discus! Maar we zullen het zien :)

De tijd vliegt hier dus alweer!! Die 3 maanden zijn vast zo om. Maar ik hoop dat ik mezelf wel nuttig kan maken hier en een leuke tijd kan hebben. Ik ben ook bezig om te kijken voor vrijwilligerswerk bij een kerk of voor de mensen die het minder hebben als wij, want daar zou ik me graag voor in willen zetten en dat is natuurlijk ook wat ik in de US geleerd heb.

Voordat ik naar Nederland kwam ben ik natuurlijk nog lekker op vakantie geweest, dat was ook erg lekker! Ik was 6 dagen naar Georgia en toen nog 1,5 dag in Panama City Beach in Florida! Was erg leuk. In Georgia weer veel geleerd. (want het was een bijbelstudie kamp maar we hadden ook veel vrije tijd waar we veel gevaarlijke activiteiten deden!) Ik heb ook erg gevaarlijke dingen gedaan (Het heet zip line en Quantem leap foto's volgen nog!) :D In Florida gewoon lekker bij 'the pool' en 'the beach' gelegen dus lekker van de zon genieten en bruin worden (maar ben ook een beetje verbrand haha)

Hebben jullie nog nieuws of leuke dingen gedaan? Jullie zijn allemaal welkom om me weer komen 'te bezoeken' maar laat het me wel even weten :)

Hou jullie goed! (Take care!)
Liefs Vivian.

  • 20 Mei 2012 - 17:23

    Karel En Annemieke:

    Welkom terug in HOLLAND.
    Barre reis maar gelukkig goed overgekomen.
    Bijzonder te lezen dat je een soort van cultuurschok overkomt. Totaal andere mentaliteit hier.
    Zal inderdaad wennen zijn. Maar geniet van je tijd in nederland. De familie zal er ook van genieten,
    Groetjes

  • 21 Mei 2012 - 08:14

    Sjaak En Jans:

    Welcome home of welkom thuis je mag kiezen.
    Wat een reiszo. Maar je bent er. Ja wat is Nederland dan een klein landje he. En nu zie je maar dat je je snel aangepast hebt aan het Amerikaanse leven. Dat had je toch ook niet gedacht toen je hier weg ging. Het enigste nieuws dat wij hebben en voor ons heel belangrijk is . Is dat wij opa en oma geworden zijn op 10 mei. Het is een meisje en ze heet Eef. Een heerlijk wondertje.
    Geniet van je tijd in Nederland en we zullen elkaar vast wel een keer zien. Veel plezier de komende tijd.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 70868

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: