2nd Semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu 2nd Semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

2nd Semester

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

03 Februari 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hi everyone!
Hoe gaat het daar?
Hier gaat het wel. Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb, en nu vond ik het wel weer eens tijd worden om weer eens wat te schrijven.
Ik ben gewoon heel erg druk geweest, dus had amper tijd om wat te schrijven. Ik heb klassen waarvoor ik veel meer moet doen (de moeilijkheidsgraad is nog steeds wel te doen) en we zijn nu in het seizoen dus we hebben bijna elk weekend een wedstrijd nu (vrijwel elk weekend, behalve dit weekend dan haha). Het heeft me allemaal even niet meegezeten. Na het scheuren van m'n hamstring bleek dat ik een knoop had in m'n kuit (waar ik toen ik m'n hamstring scheurde al last van had) en het zit er nu nog steeds.. Al ben ik wel heel dapper geweest om er maandag naalden in te hebben gehad, want ik werd gek van de pijn dus was ik maar naar een accupuncturist gegaan! En dat vind ik heel dapper van mezelf, aangezien ik nogal spastisch ga doen als ik naalden zie of iets dergelijks :P Maar goed, ondanks het knoopje en het ziek zijn vlak voor de vakantie (waar ik erg veel last had. Het was een infectie na het virus wat ik gehad had) gaat het erg goed met het werpen en heb ik ondertussen al een pr staan van 13.48m waarmee ik 9e in de lijst voor de 'C-USA conference' (de belangrijke wedstrijd waar het om gaat) sta! Dus het gaat daarmee wel de goede kant op, al denk ik dat als ik helemaal hersteld ben van al deze stomme blessures, het dan nog een stuk beter kan gaan :D We zijn weer op de goede weg nu.
Al zit het wel allemaal erg tegen de laatste tijd. Alle blessures en de pijn, het erg druk hebben met school en het vele trainen... Het is gewoon erg veel de laatste tijd. En nu vandaag gaat m'n roommate Britta (die de enige van m'n atletiekteam was in dit appartement) ook nog weg, en nu ben ik nog alleen maar over met Jessica, en die spreek ik niet zo vaak en is ook geen atleet. Dus het gaat nog saai worden ook hier :(
Maar met m'n vrienden gaat nog wel alles goed, al heb ik gewoon niet zoveel tijd om ze te zien want ik heb het zo druk en ben steeds weg met het team dus dan heb ik ook helemaal geen tijd om ze te zien :(
Met het team gaat het goed, al voel ik me vaak wel niet zo goed in het team passen. Maar dat komt ook mede doordat iedereen elkaar al kent, en ik kom er natuurlijk als een freshman binnen. En het gaat natuurlijk ook om m'n prestaties :D De coaches zijn wel supergezellig en ben echt blij dat ik zulke goede coaches heb :D Anders was ik nooit zover gekomen (ondanks m'n blessures dan)...
Gister zijn we een internationale bijbelstudie begonnen, dat is echt superleuk en leerzaam en ben echt excited om het de komende 6 weken te gaan doen :D !
Ik neem dit semester de volgende vakken (voor degenen die dat nog niet weten): Wereld religies, psychologie, Engels 1020 (het volgende niveau na het andere wat ik het afgelopen semester had), Gezondheid & wellness concepten en Wereld geschiedenis van 1500 tot nu. Dus op zich wel leuk en interessant, maar wel veel werk :(
Voor de rest weet ik zo even niet meer zoveel te vertellen, helaas, want dit is nu gewoon hoe ik er zo'n beetje inzit.
Oh ja, ik ga naar Chicago in Spring break, en dat gaat vast wel cool worden :D ga daar vrijwilligerswerk doen met onze Catholic Student Organization in een organisatie. Dan gaan we de hongeren voederen, les geven en allerlei andere leerzame taken, dus daar heb ik wel zin in :D (en de laatste middag ook nog even wat van de stad zien natuurlijk :))
Hebben jullie nog nieuws? Of nog dingen die jullie van mij willen weten? ;)
Ik zal weer een beetje proberen de weblog op de hoogte te houden vanaf nu :D (voor zover ik tijd heb haha)
Tot gauw!
Love,
Vivian.

  • 03 Februari 2012 - 22:07

    Sjaak En Jans:

    Hallo Vivian

    Even snel voordat ik mn bed in duik . Jehebt het maar druk daar in het verre land. Nu hier is alles oke. Erg koud het id op het ogenblik -9.5 graad.
    Ja je leest het goed. Ook is er vandaag een lading sneeuw gevallen. Moest lopend uit Enkhuizen komen kon niet fietsen. Zoveel sneeuw. Maar nu is het opgehouden met sneeuwen en och het ziet er ook wel weer mooi uit. Verder gaat het met ons prima. Voel mijn hamstring ook nog regelmatig. Nu ik kruip op bed fijn om weer wat van je te weten en we spreken elkaar vast wel weer eens via dit item trust groetjes

  • 06 Februari 2012 - 11:27

    Huub Ursem:

    Vivian hallo
    Een mooie score van 13.48 m. kijk daar gaat het om, blessureleed even vergeten en mooi doorgaan.Groetjes vanuis Hoorn

  • 01 Maart 2012 - 21:39

    Yvette:

    Hoi Vivian,

    Van harte gefeliciteerd met je giga PRs en clubrecords met kogel en met gewichtwerpen!!!
    En dan de ranglijst bij de meisjes A met kogel en bij de vrouwen met gewichtwerpen aanvoeren, top!

    Hou dit vast, bouw het rustig op en blijf gezond dan zul je nog vele mooie prestaties behalen.

    Groetjes,
    Yvette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 70861

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: