My first days in Memphis! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu My first days in Memphis! - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

My first days in Memphis!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

26 Augustus 2011 | Nederland, Bovenkarspel

Hi Everyone!
Ik heb jullie zoveel te vertellen!
De eerste paar dagen waren al best wel hectisch en ik heb elke dag wel wat gedan!
Ook heb ik elke dag met m'n familie gebeld (opa's, oma's, mama en papa, en noem ze maar op :)) Het was cool, ik hoop dat ik daar nog steeds tijd voor heb wanneer de lessen beginnen maandag!
Laat ik maar eens beginnen met maandag ochtend; toen ging ik de coach voor het eerst ontmoeten (en de andere coaches die ik nog niet kende).
Het was cool... :) Hij is heel aardig.
Nadat we z'n kantoor hadden verlaten gingen we naar de bookstore en de bank, om even te kijken en te vragen naar een nieuw bank account (om te openen). Dat laatste wilde alleen helaas niet lukken, want dan had je eerst je student ID nodig en een post box. Dus die dag hebben we vooral (samen met coach Feldmann, de 'jump' coach die dingen allemaal geregeld. Het was een drukke dag en we hebben van alles geregeld.
Na die drukke dag ging ik maandag einde van de dag naar het huis van Courtney. (samen met Xenia, het duitse meisje die daar ook al verbleef). Toen ik binnen kwam was het al gelijk; ow wauw, wat een mooi huis!
Ze heeft een echt typisch amerikaans huis. (qua stijl enzo)
Haar ouders waren echt heel aardig, vooral heel gastvrij. En toen ik vertelde dat ik bleef met kerstmis zeiden ze; ooh cool, je mag dan bij ons komen als je dat leuk vind!
Dus ik kan zien hoe ze hier kerstmis enzo vieren :) Ze hadden ook een heel lief hondje Zoë, zij is zoo schattig!
We aten spagetti (het was lekker!) en daarna gingen we nog een ijsje halen waar Courtney gewerkt heeft (Baskin Robbins). Dat was echt lekker :) Haha.
Die nacht had ik goed geslapen maar was wel af en toe wakker (misschien nog wat last van de jetlag.)
De volgende dag gingen we vroeg (om 9 uur) naar de sportschool en 's middags gingen we shoppen voor onze 'dorms'. Dat was echt cool, alles is zo groot daar! Ze hebben echt alles, en je moet gewoon zoeken waar alles staat. We hebben veel gekocht, maar dat was het wel waard want nu ziet m'n kamer er wel gezellig uit :)
's Avonds gingen we sushi eten, dat was echt heeel lekker! (ik wist niet dat ik sushi zo lekker vond haha.) Ik at rijst en wat sushi met gebakken vis erin, :)
Daarna zouden we naar de film gaan, maar omdat Courtney nog veel in moest pakken zijn we niet gegaan en ging ik nog maar even wat achter m'n computer doen.
De volgende dag moesten Xenia en ik naar 'New International Student Orientation'. Dat was eerlijk gezegd best wel saai. We zaten daar ongeveer 4 uur op onze kont en we moesten de hele tijd luisteren naar dingen die er voor ons waren (zoals 'tutoring', 'campus police') en er werden wat regels en tips uitgelegd (bv. dat je nooit je paspoort moet verliezen etc..) We hebben nu ook een handbook wat we helemaal moeten doorlezen (pfoe.. daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig haha..) Maar we hebben wel 2 coole mensen ontmoet daar en zaterdag is er een international party! Dus daar ga ik ZEKER heen :)
Na de orientation gingen we naar onze studenten atleten begeleider, en die ging ons wat dingen uitleggen over de regels en wat dingen laten zien (wat de professors gebruiken voor digitaal materiaal etc..)
Daarna gingen we weer naar Courtney's huis. Toen heb ik de Memphis kleren (die wij alvast hebben gekregen!) gepast... Het zijn 2 tassen vol, dus daar was ik wel erg lang mee bezig... Het was bijna allemaal te groot (het was XL / XXL). Ik denk dat ze rekening gehouden hebben met de gemiddelde werper in Amerika haha. Maar Ik ben net iets slanker :P Dus moet ik die kleren maar weer ruilen haha.. :P
's Avonds was erg leuk! We gingen eerst met Courtney's ouders eten in een barbeque tent, wat erg grappig en vooral Amerikaans was! Ik had een gevulde aardappel met kip (Memphis style) maar je kon er bijvoorbeeld ook typisch amerikaanse Ribs krijgen... Het eten is goed hier (en veel haha)
Na het eten een korte stop bij Courtney's huis, en toen gingen we door naar de bowlingbaan (met 7 mensen totaal van het atletiekteam!) Het was gezellig :) In het begin was ik er goed in, maar later niet meer haha... Daarna moesten we beslissen wat we gingen doen.. We stonden buiten een kwartier te peizen, maar uiteindelijk kwam iemand op het idee te gaan lasergamen! Dat leek ons allemaal een erg goed idee, dus gingen we dat doen :)
Het was erg leuk en grappig!!! In het begin was ik de beste van het blauwe team, maar daarna het slechtste haha, de anderen moesten vast eerst een tactiek vinden haha.. Maar het was really fun ! :)
Daarna gauw naar bed, want het was alweer 11 uur!!!
De volgende ochtend om 8 uur wakker gemaakt door Xenia, want we moesten om 10 uur alle spullen bij elkaar hebben, en aangezien mijn kamer nogal een troep was had ik veel tijd nodig... Ik kreeg het op tijd af en om ongeveer 11 uur vertrokken we van huis om met iemand te luchen (Courtney's roommate en haar ouders) en daarna naar onze dorms (zie foto's! dat is mijn dorm) te gaan en al onze spullen uit te pakken.
's Middags heb ik dus alles uitgepakt en wat op de computer gezeten (en weer skype aangezet haha..)
's Avonds moest ik alleen eten (want m'n roommates waren er nog niet!) en toen was ik op tijd naar bed gegaan (rond half 9) want de volgende ochtend had ik m'n wekker op half 7 staan, voor 'New athlete Student Orientation'.
Dat was best wel grappig, er waren veel sprekers die vertelden over regels enzo, maar we leerden ook alle nieuwe atleten van allerlei sporten kennen en er werden best veel grapjes gemaakt tussendoor, dus het was wel leuk :)
Om 1 uur waren we klaar en ging ik weer naar m'n kamer om wat te skypen en wat dingen te doen. Toen heb ik van 4 tot 5 nog geslapen omdat ik zo'n hoofdpijn had en dat was goed, want nu is het bijna weg :)
Ik heb m'n roommates al ontmoet, het zijn alle 3 'black people' en het zijn geen 'student athletes' dus wanneer het me niet bevalt (voor de 1st of September) dan kan ik nog verplaatst worden als naar een appartement met alleen maar atleten van het atletiekteam... Dus ik weet nog niet wat ik ga doen (iemand suggesties??)
Ik denk dat ik nu even wat ga eten en misschien nog wat ga trainen (heb ik sinds die keer in de sportschool niet meer gedaan, dus het is weer hard nodig!!)
Het is hier trouwens super mooi weer, het is elke dag heter dan 30 graden en meestal is er een strak blauwe lucht (soms wat regen maar dan is het overal nog steeds warm!)
Overal is trouwens airconditioning, dus ik merk vrijwel niks van de warmte, tenzij ik buiten ben, maar dat ben ik niet zo vaak.
Morgen moet ik m'n boeken ophalen en ga ik 's middags naar een international party!! Dan zondag moet ik fit zijn, want dan is de picknick met de atleten en daarna zijn de 'physicals' (sportkeuring)!!
En dan maandag begint school :D
Ik heb er zin in and I'm ready for the rollercoaster! (zoals ze het hier noemen..)
Jullie daar nog nieuws?
Speak ya all soon!
Take Care,
Vivian.

  • 27 Augustus 2011 - 08:22

    Janina:

    klote zoooooi ik een heeel verhaal getypt! was ik me naam vergeten en nu staat er niets!! :P ruk!!!

    strax weer een x... :S :S :S
    das zuur zeg

  • 27 Augustus 2011 - 08:40

    Familie Kras:

    hallo Vivian,

    Wat leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt! En ons op deze manier op de hoogte houdt. Veel suc6 maandag op school en we blijven je volgen! :)

    Groetjes Anne, Bram, Jop, Martin en Joyce!!!

  • 27 Augustus 2011 - 09:31

    Dees:

    Trouwer volger dat ik toch weer ben. Heb je verhaal weer gelezen. Blijf het zeggen - ik wil ook!!! haha Super dat je het zoo naar je zin heb. Blijven genieten hoor!!! Je gaat echt een SUPER tijd tegemoet - helemaal wanneer je eenmaal bent begonnen met school. Have fun girl!! I will be following you!! Cheers!

  • 27 Augustus 2011 - 10:54

    Hetty Damen:

    Leuk om je te volgen Vivian! Ik heb vroeger bij je moeder in de klas gezeten. Heel lang geleden! Haha. Heel veel succes....


  • 27 Augustus 2011 - 10:55

    Hetty Damen:

    Vivian,

    Je moet nog even je juiste locatie aanpassen. Volgens mij zit je niet meer in Bovenkarspel.....

  • 27 Augustus 2011 - 11:00

    Frank:

    Nou, dat klinkt allemaal wel heel erg leuk. Mooi dat je meteen medestudenten hebt ontmoet waar je mee kan optrekken en iemand die in Memphis woont en daar dus bekend is, is helemaal top!!

    Veel plezier en succes alvast maandag!!

    Take care.

    Frank, Marjan, Madelief en Sterre

  • 27 Augustus 2011 - 17:41

    Jurria:

    Hoi Vivian, ik heb ook het adres van je moeder gekregen, leuk om je hele verhaal te lezen. Volgens mij gaat het je daar in het verre Amerika best bevallen. Leuk dat je al contact met een gezin in Memphis hebt. Dat van die kleding snap ik wel, alles is LARGE en EXTRA LARGE, en Europese Discus werpers meestal ook. Veel succes met leren en sporten en zet hem op.

    Groetjes Ton en Jurria.

  • 30 Augustus 2011 - 14:01

    Sjaak En Jans :

    hoi vief jammer dat wij niet thuis waren toen je langs kwam om goodbye te zeggen. Heb ons ingeschreven zodat we op de hoogte blijven van jou verblijf in de USA. Geef vanavond deze site even door aan Sharon. Veel succes op school en met je sporten Groetjes uit Bovenkarspel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 70873

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: