First week of college! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu First week of college! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

First week of college!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey everyone!
Laat ik maar weer eens wat schrijven, want het is alweer een tijd geleden!
Heb zoveel meegemaakt deze dagen! Ik hoop dat ik alles kan vertellen haha :) Het is echt zoveel!
Zoals ik de vorige keer eindigde zo wil ik nu beginnen; ik ben inderdaad beland in een enorme Rollercoaster!!!
Laat ik maar gewoon beginnen waar ik gebleven was.. De zaterdag. (wat ondertussen alweer een week geleden is)
De tijd gaat zo verschrikkelijk hard!! (nu al!)
Die dag zou ik m'n boeken moeten ophalen maar toen ik daar kwam was het allemaal nogal chaotisch en stonden m'n boeken niet klaar.. Dus moest ik de volgende dag maar terugkomen.
's avonds was de internationale party en ik had er super veel zin in!! Ik liep vanaf m'n dorm met een paar Chinese vrienden mee naar de verzamelplaats (Wilder Tower).
Daar raakte ik al gelijk aan de praat met wat mensen, wat erg gezellig was :) Ik stond met 2 Duitse jongens te praten, zij zijn hier uitwisselingsstudenten voor 1 semester en toevallig zitten zij ook in dezelfde dorm als ik zit... Dus wij gingen met z'n 3en in 1 auto, samen met Katie, die nu een goede vriendin van me is :)
We reden richting Germantown, een buitenwijk in Memphis, waar het feest in een Amerikaans huis was.
Toen we daar aankwamen waren er heel erg veel mensen en ze waren allemaal heel aardig. Dus veel kletsen, gieren en brullen met z'n allen. Er was lekker eten (iets met kip, sla en allerlei andere hapjes, maar ik heb als student-athlete alleen het gezonde gegeten hahaha ;) )
We speelden veel spelletjes die avond (zoals NINJA..... Zo grappig, dan moet je elkaars hand proberen te raken... En dat is vooral grappig als je het met mensen uit Japan speelt, want die zijn daar goed in hahahahahahah...)
We deden ook nog wat andere spelletjes en er werd ook nog gedanst.
Om ongeveer half 10 gingen we weg, want er was ergens anders ook nog een party... Het was een blacklight party in een ander amerikaans huis!
Het was typisch amerikaans... Alle mensen dansten in de blacklights... En er werd 'gechilled' op het dak! Ook sprongen er mensen van het dak af en werden opgevangen door sterke mannen, en er werden spelletjes gedaan zoals 'bitch slammen' wat natuurlijk een raar spelletje is....
Rond 11 uur gingen we maar eens op huis aan want ik was echt super moe (waarschijnlijk nog steeds een klein beetje last van de jetlag...)
De volgende dag ging ik eerst m'n boeken ophalen (gelukkig zag ik ze zelf, want anders kon ik ze de volgende dag pas ophalen, zo onorganiseerd waren ze..!) Daarna hadden we een teammeeting... We kregen eerst wat regels uitgelegd (die ik al voor de 3e keer hoorde) van Kristin onze 'Athletic Acedemic Advisor' en daarna hadden we een meeting in het theater.. Waar weer wat dingen gezegd werden door verschillende mensen, werd er lingo gespeeld, waar ik niks van snapte omdat ze rare woorden hadden en het heel saai was om naar te kijken... En daarna was er lekker eten :)
Toen moesten we eraan geloven.. De 'physicals'. Alles werd getest bij de nieuwelingen; alle spieren en gewrichten, je moest bloed prikken, lengte opmeten, ECG laten maken, etc etc.. Noem het maar op. Alles was goed, ik heb alleen nog steeds wat problemen met m'n knie, dus ik moet erg voorzichtig zijn en wat rekoefeningen doen (die ik nog steeds niet gedaan heb.. Schaam schaam..)
Toen nog een meeting van onze dorm, waarbij we wat dingen in moesten vullen qua intresses en wat regels te horen kregen en toen ging ik weer naar bed, want de volgende dag zouden de lessen beginnen.. Ik had de eerste dag Engels, Music appreciation en Sociologie. Het was allemaal nog best wel saai en makkelijk te begrijpen.. Want het was alleen nog maar introductie..
De rest van de dag hadden we nog een teammeating waarbij we onze nieuwe kleren konden ophalen (ik kon het dus omruilen voor een kleinere maat) en daarna was ik nog wezen zwemmen. Was erg lekker!
Dinsdags hadden we weer classes, dit keer geschiedenis en ACAD (introduction to university). 's Middags gelijk de syllabi (met wat we moeten doen) naar Kristin gebracht en toen hadden we headshots (we moesten dus op de foto..) Ik had alleen geen formele kleding, dus ik leende wat van Britta (teamgenoot) en de foto is echt verschrikkelijk haha.
Daarna ging ik sporten, eerst in de kracht ruimte (waar ik alle coaches tegenkwam.. Dus dat was erg grappig, want ik ging m'n coach weer wat nederlands leren hahaha.. En ze deden echt vet moeilijk oefeningen.. pff... ik hoop niet dat wij dat hoeven te doen hahaha!) Daarna nog even zwemmen samen met Daniel (een andere duitse vriend) alleen dat ging niet zo goed omdat ik spierpijn had van het bankdrukken haha, dus mooi op een luchtbed gelegen.
's Avonds nog naar een vriendin geweest :) en toen weer lekker slapen.
Woensdags zou ik weer class hebben (zelfde vakken als maandag).. Maar onderweg naar class dacht ik even oma en opa Brandhoff te bellen (want ik zag dat ze online waren op skype) en toen kreeg ik heel slecht nieuws te horen. Oma is er niet meer.
Ze is de eerste in onze familie die dood gaat, dus op dat moment barstte ik in tranen uit. Gelukkig kwam Kristin naar me toe (die liep net achter ons) en kon ik even met haar praten. Die dag dus heel veel met mensen gepraat (coaches etc..) en het was erg moeilijk... Ik was nog wel naar m'n sociologie class geweest, wat toch nog best leuk en leerzaam was. 's Middags gingen we een kaarsje branden voor oma in het Catholic Student Center en er waren erg veel mensen (veel team genoten, en coaches, en mensen die ik die morgen gesproken had) dus dat was heel erg fijn! Daarna had ik nog wat leuke dingen gedaan met m'n teamgenoten en toen hadden we om 3 uur de compliance meeting met wat stomme regels waar ik niks van snapte...
De volgende dag weer class (zelfde vakken als dinsdag) en op zich ging het wel, maar hij ging met geschiedenis over opa's en oma's praten, nou dat vond ik dus weer niet zo leuk....
Die middag weer naar coach geweest en weer gepraat. We hadden ook nog een teammeeting met alle nieuwe atleten, dat was ook wel gezellig, en we leerden elkaar een beetje kennen.
's Avonds ben ik naar een Football game geweest.. Dat was echt supergaaf! Die cheerleaders en de football players en het stadion.. De sfeer in het stadion als ze scoorden.. Het was geweldig! Alleen duurde het wel een beetje erg lang, dus zijn we in de pauze weg gegaan.. Ik wist trouwens de regels niet, dus was het best wel saai om naar te kijken, de cheerleaders deden nog meer dan de football players hahahaa... Maar het stadion was huge en prachtig!!! Na de game nog ff op de computer gezeten en toen weer lekker slapen want de volgende dag zou er weer les zijn.
Vrijdags hadden we weer dezelfde vakken als maandags en woensdags, wat erg makkelijk was. Daarna weer naar coach geweest, want hij wilde me wat geven.. Zo lief, zijn vrouw had koekjes voor me gemaakt! En ze zijn echt super lekker!!! Zo lief!
Toen heb ik nog even m'n familie gebeld samen met Kevin. (m'n coach)
Om 5 uur hadden we een teammeeting met iedereen en dat was ook wel leuk, maar een beetje hetzelfde als die dag ervoor... Daarna was er wat eten en toen gingen we weer op huis aan.
's Avonds had ik een Salsa party downtown in Memphis in een club!
Ik ging samen met Katie heen (die ik dus kende van die week ervoor) en er waren veel mensen van VISA (die organisatie die het feest organiseerde de week ervoor) dus dat was supercool ! Heb me vermaakt en de hele avond met iedereen gedanst!
Gister lekker uitgeslapen, 's middags boodschappen gedaan voor de hele week, wat gestudeerd en 's avonds ging ik samen met Britta & Marina naar de cross country meet van ons team, om ze aan te moedigen... Want we zijn een team, dus we zijn verplicht om aan te moedigen daar.. Maar dat was evengoed wel leuk :) Weer veel mensen gesproken.. Ik voel me echt al part of the family zoals ze dat hier noemen :)
Vandaag samen met Katie naar de kerk geweest (Christian church) wat best wel anders was dan een katholieke kerk in Nederland. Maar toch ook wel apart om mee te maken. Alleen was het heel lastig om te begrijpen omdat ze allerlei moeilijke en andere termen in het engels gebruiken.. Ik deed het voor oma. Ik werd er alleen af en toe best wel verdrietig van.
Na de kerk hebben Katie en ik veel over geloof gepraat en daarna gingen we naar Jacqie haar huis om daar lunch te eten! We waren in totaal met z'n 12en dus was weer erg gezellig!
En nu zit ik weer hier thuis een reisverslag te typen..
Morgen hebben we een dagje vrij, dus dan ga ik met vrienden wat van Memphis zien.. YEAHH!!!
Volgens mij is het verslag echt heel lang dit keer haha.. Maarja, het is ook echt zo'n 'Rollercoaster'. Ik leer heel veel mensen kennen en het is echt supercool !
Nu zijn jullie denk ik weer helemaal weer op de hoogte van m'n verhalen :)
Take care,
With love,
Vivian

  • 05 September 2011 - 01:27

    Christel:

    Het is hier nu middernacht, ik kan niet slapen en lees jou verhaal. Ik ben erg verdrietig maar als ik dit lees ben ik dankbaar dat jij je tijd daar goed doorkomt. Oma had niet anders gewild dan dat jij een gelukkig mens bent. Dikke kus mam X

  • 05 September 2011 - 08:38

    Jans En Sjaak:

    Lieve vivian, ja daar zit je dan in een ver vreemd land en dan krijg je zo'n vreselijk bericht over je oma.
    Fijn dat er zo veel lieve mesen zijn die je hebben gesteund .
    En fijn dat je toch weer de draad probeert op te pakken, je oma zou trots op je zijn en de rest van de familie natuurlijk ook.
    een klein woordje van troost;

    Bijzondere mensen sterven, ze gaan maar blijven toch voor altijd.
    Laat de fijne herinneringen aan je oma een troost voor je zijn.
    Groetjes uit het natte Bovenkarspel

  • 05 September 2011 - 09:08

    Janina:

    aaaaaaaah again geen naam ingevuld!!

    nee weer een mega stuk gemeld!! Grrrrrrrrrrrr
    ok opnieuw!! (alleen een ezel stoot zich 2 x aan de zelfde steen toch...)

    maar hoi kanjer!!

    Moeilijk te lezen idd dat het in nederland even anders is voor je familie, zonder jou erbij!
    En je schrijft hoe geweldig het er is en dat geloof ik graag! Maarre toch weet ik stiekem dat je ook moeilijke dagen heb!
    Wel goed om dan zo positief te blijven!

    Verder klinkt het geweldig wat je allemaal doet, en ben blij dat het goed gaat qua colleges!!
    En dat het niet lastig qua taal etc is! Strax kan je amper nederlands denken, dan moet je echt even een knop omzetten!! :P

    Van het vorige stukje had ik niet meer verder gereageerd... was er pissig om hahaha!
    Maar ik dacht nog qua woning,... dat je bij de sporters meer bergrip krijgt, makkelijker gezonder eet, en het beter kan combineren sport en school...
    maar je bij de non sporters zie je meer studenten leven en gekke dingen van memphis denk ik:P
    Had verder niets meer er over gehoord dus weet zeker dat je een goede beslissing heb gemaakt!

    Ben wel jaloers hoor!!
    Hier wordt het al goed herfst,.. als was afgelopen weekend nog even echt zomer!! Zonder jas naar de kermis in Lutjebroek is wel uniek!! En nog even heerlijk kunnen bbqen!

    Verder gebeurt hier weinig... scholen beginnen vandaag weer.... en voor de rest weinig te melden!

    Ik leef ook nog aardig,... haha, alleen vroeg of laat maar even naar dokter... blijf goed verkouden :P week of 4 al... :S hahaha ach ja! Miss gezonder eten .. :P
    En verder mis ik je wel! owowow!
    je staat aan de top van de berg,

    YOU GO GET THEM DUTCHIE TIGER!!

    mis je!
    en succes he!! dikke kus!!

  • 05 September 2011 - 09:09

    JANINA :

    psje!! COOOOOOOL a real football game in a real stadium!!

    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :S

  • 05 September 2011 - 18:56

    Jacqueline Prins:

    Hoi Vivian, ik vind het gezellig je verslagen te lezen. Zo te lezen heb je al aardig wat leuke mensen ontmoet en veel leuke dingen gedaan, vooral party's.
    Ik heb het van je oma al gehoord van de week, wil je condoleren en extra veel sterkte wensen, nu je zo ver weg zit.

    Zie al uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes van Jacqueline , Bas en de kids.


  • 06 September 2011 - 09:42

    Angélika:

    Allereerst, gecondoleerd! Het is nooit leuk om familie te verliezen, maar zo in je eerste week zo ver komt het nog wat harder aan denk ik :(

    Verder ziet het er op de foto's allemaal goed uit en klinkt het ook leuk!

    Succes daar!
    Liefs,
    Angélika.

  • 07 September 2011 - 16:21

    OmaLyda:

    leuk om wat van je te lezen
    kus oma Lyda

  • 09 September 2011 - 06:45

    Desiree :

    hoi vivian hier je oud collega uit enkhuizen van het museum.leuk joh zo jouw verhalen te volgen.volgens mij heb je het prima naar je zin knap hoor zo ver weg! succes verder met je studie en ik blijf je volgen.groetjes desiree

  • 14 September 2011 - 11:35

    Janina:

    KUSJES VOOR LIEVE VIVVVVVVVVVVVV!!!

  • 11 Oktober 2011 - 18:09

    TOA Jur:

    Oh Vivian, gecondoleerd met het verlies van je oma. Dat is extra naar als je zo ver weg bent, kan ik me voorstellen. Bij mij is het al een tijdje geleden, maar de mensen die je mist zijn altijd dichtbij je hart en in je gedachten. Groet, Jur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 70855

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: