Alweer een maand in Memphis!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Memphis!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Memphis!!!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

24 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi Yall ! :D
How are you?
Hier gaat het allemaal goed :D
Het is nog steeds erg leuk en een groot avontuur!

De vrijdag na de bowling avond was ik erg moe, maar ik wilde graag naar het concert in de Levitt Shell waar iedereen naartoe ging. Dat was een openlucht concert, en heel bijzonder om mee te maken :) Iedereen zit in het gras, er zijn mooie lichten en er treed een artiest op! Erg gezellig & leuk, en daarna waren we nog naar een pizzarestaurant gegaan (jummie!!!) alleen was ik eigenlijk iets te moe daarvoor haha :P

De volgende dag voelde ik me niet zo lekker, maar was ik toch maar gewoon gaan trainen, wat ook wel weer leuk was met m'n teammates! :P (we moesten voor onszelf dingen doen in de huge sportschool).
's Avonds weer een VISA party! Was zoals altijd weer errug gezellig! We gingen weer discussieren over een bijbelverhaal (dat doen we elke week)
Toen een introductierondje gedaan met onze groep (verhaal over jezelf), waarbij ik een erg indrukwekkend verhaal heb gehoord over een vluchteling uit Afrika. (ik dacht dat zulke dingen alleen op tv gebeurden, maar nu hoorde ik dat verhaal in het echt, dat was wel heel heftig hoor!!) Daarna speelde we gezellige spelletjes, waaronder ook het spel Halli Galli !!! (het nederlandse spel hahaa.. die hadden vrienden uit Nederland naar iemand opgestuurd haha... Dus ik ging ze uitleggen hoe ze het moesten spelen) :D Dat was erg grappig! Toen vroeg naar huis (rond 10 uur) want ik was erg moe en voelde me nog steeds niet lekker.

Zondag weer niet 100%, maar toch maar gewoon weer huiswerk gemaakt, m'n workout gedaan (actieve rust; half uur zwemmen, buikspieren en rekken).
's Avonds naar de 'mass' geweest in het katholieke centrum, waar de bisschop kwam.. Dat was supergrappig en erg leerzaam/leuk. Toen dat af was nog even naar studiehal, waar ik nog even wat opdrachten afgemaakt heb.
Deze week was vrij rustig, gewoon school & training.

Training is nog steeds erg zwaar, maar we zijn nu meer werpspecifiek bezig, dus veel krachttraining!
Afgelopen woensdag was helemaal te gek; we moesten met de 'strenght coach' van het baseball team werken! Hij liet ons banden omkiepen (van meer dan 100 pounds), met gewichten sjouwen, met touwen slaan en met hamers rammen op de grote banden....
Het was erg zwaar, maar wel leuk... Het goede nieuws is daarom dus ook: we gaan dit nu elke week woensdag doen, en er komen steeds meer oefeningen bij :D
We hoeven niet zoveel meer te hardlopen, het is nu vooral sprinten, springen en kracht... Maar nog steeds net zo zwaar als de 1e week ! En heb ook echt overal spierpijn waar je spierpijn kan hebben haha
.
Vrijdag hadden we gelukkig een rustdag :) Er was homecoming deze week (typisch amerikaans feest) en vrijdag was de parade met allerlei karren erin, om het te vieren, en wij (de atleten) mochten ook op een kar, voor 'True Blue Choices'... Voor het idee dat we geen alcohol drinken, gezond leven, etc etc...
Het was echt heel tof, we zaten mooi op de auto met z'n allen en sommigen liepen er omheen, :P
We mochten met snoep gooien en armbandjes uitdelen, en gewoon vrolijk kijken :D Dus dat was wel wat voor mij hahaha...
Aan het eind van de parade was er gratis eten (hamburgers, hotdogs, chips en koekjes) dus dat was natuurlijk ook niet verkeerd :D
Na het eten met al m'n teammates gingen we supporteren bij het volleybal team, en ze wonnen :D
Toen was ik wel erg moe, maar ik hoorde dat er een feest was van een teammate 's avonds, en daar was ik wel voor in, want anders voelde ik me ook een beetje buitengesloten van het team!
Het was wel gezellig, alleen waren er veel mensen best wel dronken (wat natuurlijk niet de bedoeling is!) dus dat was dan wel weer wat minder :P

Voor de rest was het een vrij normale week maar wel met veel gezelligheden! Woensdag avond was ik nog naar 'What's up' night geweest van het katholieke studenten centrum. Dat was wel gezellig en leerzaam, en daarna gingen we met z'n allen de rozenkrans bidden, wat ook heel bijzonder was.
Donderdag ging ik met diezelfde groep (sommigen waren er niet..) naar de film! We gingen naar de Lion King in 3D, en het was erg leuk :D Daarna lekker Ben en Jerry ijs gegeten, en toen eindelijk slapen (want ik was zoals wel vaker weer erg moe..)
Ohja, maandag was ik nog met een vriendin (Caroline) naar de supermarkt geweest en daarna naar een "Coffeeshop", (nee niet voor drugs!) om lekkere thee te drinken met een muffin, en heb daar weer veel leuke vrienden ontmoet :D
Vanavond is er weer een VISA party, met daarna een kampvuur, dus dat wordt zeker weer gezellig!

En ohja, ik heb m'n 1e toets met suc6 gemaakt! Het was een 'open boek' test voor 'muziek bewondering' en ik had 100% voor de luistertoets en 96% voor de theorie toets... Het was ook gewoon supermakkelijk want alles stond gewoon letterlijk in je boek haha... Op naar de volgende toets :D

Naja, dat was het nieuws wel weer denk ik haha
Ik houd jullie op de hoogte :D
With love,
Vivian


  • 25 September 2011 - 09:40

    Sjaak En Jans:

    hallo vivian

    Nu als ik jou hoor is het alles feesten en leuke dingen doen. Sjaak zei al als ik het lees is het net een hele lange drukke vakantie.
    Maar dan besluit je je verslag met het behalen van een toets en dan weten wij weer waarvoor je daar bent.
    Om te genieten, sporten en natuurlijk je school. Het is hier heerlijk weer voor Nederlandse begrippen en we hopen dat het nog een tijdje zo blijft.
    Leuk dat je zo veel reacties op je verslagen krijgt. Dan voel je je weer even in Holland als je ze leest. We wensen je weer veel plezier en succes met je studie en sport .
    En wachten op je volgende verslag.
    Groetjes van ons


  • 25 September 2011 - 10:15

    Janina:

    Heye babe!!

    Nice story!! Gaat goed zo te merken... ben blij dat je alles kan combineren!!
    Veel vitamintjes nemen en rust is het medicijn he!!

    En vaak heb je na een paar weken vaak een vermoeidheidspunt bereikt,.. dat je daarna meestal gewend ben en alle spanning eruit zijn... Die moet je gewoon even overkomen...

    Hier zowaar een warme herft!!
    Ik heb dit weekend hele weekend gebbq! En ja kan dus heerlijk overdag buiten zitten in de zon! Het schijnt dat er nog meer van deze dagen aan komen! :> joehoe!! maar s avonds al weer vroeger en vroeger donker buiten, en snachts koelt het wel hard af.... 2e deken gaat langszaam weer bij mij op het bedje....

    Verder is een man doodgereden op de spoorweg overgang bovenkarspel flora... hij was tussen de spoorbomen heen gegaan... :S hij was 48 jaar... is net gisteren gebeurd... dus zowaar iets heftigs op het dorp!
    Verder is het nog niet bekend bij mij wie de man is....

    verder weinig te melden... owja!! De pepernoten liggen al in de winkel!! :> hahaha!

    En leuke reacties btw!!

    Heb echt niets boeiend te melden vandaag eigenlijk... spreek je snel weer!!
    dikke kus!!

  • 27 September 2011 - 12:13

    Christel:

    Leuk verhaal weer Viv. Klinkt net zo leuk zoals je het zo vaak ziet op tv. Wij zijn net weer terug vanuit Berlijn, ook een prachtig weekend gehad. Zag ook supporters staan met Amerikaanse vlaggen en moest natuurlijk toen weer effe aan jou denken. Nu wel wat spierpijn maar dat gaat vanzelf weer over zoals jij weet, haha.
    Kusjes mam xxxx

  • 23 Oktober 2011 - 09:50

    Gerard En Mary:

    Hoi Vivian,

    Ik wist je waarbenjijnu adres niet meer en had dus nog niet gekeken, maar dat komt echt direct tevoorschijn als je alleen al Vivianbrandhoff intypt, geweldig!
    Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt daar, we wensen je alle succes en blijven je verhalen nu volgen hoor, veel liefs van ons allebei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 70880

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: