Practice has started!! Busy, busy, busy! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Practice has started!! Busy, busy, busy! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Practice has started!! Busy, busy, busy!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

16 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi yall!(dat zeggen ze hier, dat staat voor you all!)
Eindelijk weer eens een berichtje!
Ik heb geen idee waar ik was gebeleven met m'n verhaal, maar het is allemaal zo druk, dat ik weinig tijd heb om een reisverslag te schrijven.. Nu heb ik toevallig eventjes tijd, omdat we eerder klaar waren met class en de sociologie class van vandaag niet doorgaat, want we moeten individueel aan het werk (maar ze zei dat we ook even een break mochten nemen .. hahahaha... Denk dat ik dat wel nodig heb!)
Oké... Laat ik maar eens beginnen met de first day of practice... (trainen!!!) Daar zijn jullie vast wel benieuwd naar :)
We begonnen op dinsdag, want maandags was het 'Labor Day' wat hier een vrije dag is voor bijna iedereen... Dus toen was ik 's avonds met Jacqui and Katie naar de Missisipi, een luxe hotel (waar ze eenden hebben die elke dag over een rode loper naar de fontein lopen) en naar Beale Street geweest... Daar wat gegeten bij BB Kings, wat erg goed was! En er was ook leuke muziek :D
Maargoed, dinsdag was het weer tijd voor serieuze dingen.... School & natuurlijk... Eerste dag van trainen!!
Wat een andere manier van trainen hebben ze hier !
We hebben nu 8 uur per week conditioning... En ik zal even vertellen wat dat precies inhoud.
De eerste dag was; veel hardlopen, veel squatten (vooral static squats), veel buik, opdrukken.. Eigenlijk alles wel wat je met je lichaam kan doen.. Ze deden het ook vooral voor de teambuilding, want dat vinden ze hier heel belangrijk en het werkt hier ook allemaal heel anders hier... Nou.. De 2e dag had ik natuurlijk hartstikke veel spierpijn, wat natuurlijk goed is, want dat maakt je sterker, maar ik was zo diep gegaan (omdat iedereen van je team je aanmoedigt als je niet meer kan, wat natuurlijk heel goed en mooi is) ... Dat ik dus de volgende dag amper kon lopen... Laat staan rennen, maar ik ging het toch proberen... Maar dat ging helemaal mis.. Dus toen ging ik maar naar de trainingroom, om daar te herstellen en wat 'rehabs' te doen, zodat ik de 3e dag weer gewoon aan de bak kon. Maar de 3e dag (donderdag) was het nog veel erger.... De dokter had me een pil gegeven voor de pijn en hij zei dat ik gewoon kon trainen, dus ik probeerde het weer. Maar gelijk met het inlopen voelde ik het al (ik kon amper normaal lopen, laat staat rennen)... Dus toen ging ik weer naar de 'trainingroom' om daar oefeningen te doen om m'n knie sterker te maken, en ik moest flink koelen. Vrijdags ging ik het niet meer proberen maar bleef ik gewoon in de trainingroom om daar m'n oefeningen te doen, en daarna had coach nog een speciaal buikspier/opdruk programma (8x opdrukken, dan wat buikspieren en dan weer 8x opdrukken.. En zo verder..) En in totaal 80x :P Dus 10 series. Pfff... Best wel zwaar :) Maar ik heb het gered! :)
Gelukkig hadden we het weekend complete rust.. En kon ik weer een beetje herstellen :)
Class was trouwens zoals gewoonlijk weer 'easy beasy'.. Het is niet echt moeilijk, alleen wel ontiegelijk veel leeswerk... Dus ik ben erg druk, want ik heb vaak class om 8 uur of 9.40u tot half 1 (met zelfstudie tussendoor) en dan moet ik alweer naar m'n appartement om te eten en om om 3 uur weer te kunnen trainen (maar vaak gaan we om 1.45 uur al weg.. omdat ik dan kan rekken en kan verwarmen met 'heatpacks' en evt nog oefeningen kan doen..) Dan zijn we om 5 uur klaar, dan ga je eten en dan ga je weer studeren of wat met vrienden doen.. Dus het is een heel erg druk en vol schema, en als je vrije tijd heb dan moet je dat benutten om te studeren, want het is echt veel leeswerk! (vooral geschiedenis & ACAD) Dus busy, busy, busy!
Maargoed... Afgelopen weekend was wel weer leuk. Ik was trouwens ook nog uit eten geweest met vrienden deze week, wat erg leuk was, maar ik was wel erg moe en had erge hoofdpijn.. Maar uit eten is hier zoo goedkoop! :) En trouwens, als je naar Memphis gaat moet DEFINITELY een keer barbeque eten, want daar staat Memphis bekend om hahaha! Vrijdagavond was ik met Jacqui (een goede vriendin die ik ken van de eerste internationale party) naar de 'Dollar Tree' store geweest... We waren daar voor 1,5 uur, kochten wat dingen, liepen er doorheen en maakten heel veel lol (we gingen ook commercials maken hahahaha..) Dat was sooo much fun !
Zaterdagavond was ik weer naar een feest van VISA geweest (internationale organistatie, waar ik bijna al m'n vrienden van ken!) en daar gingen we over geloof praten en lekker dansen, dus het was weer errug gezellig :) Het was niet al te laat geworden, ik lag om 10 uur al in bed.
Zondags niet zoveel bijzonders gedaan, 's avonds was ik nog naar het 'Catholic Student Center' geweest, naar de mass. Dat is een soort kerkdienst in het klein. (omdat het een kleine gemeenschap is hier en het niet een echt kerk is). Dat was op zich wel leuk om een x mee te maken, alleen is het erg lastig om mee te doen/dingen te begrijpen, omdat er hele andere termen in voor komen dan in onze taal (ze hebben andere namen voor personen uit de bijbel) en ook veel gelovige termen die ik niet ken... Maargoed, het was evengoed wel leuk, want daarna gingen we met z'n allen eten. Daarna ging ik nog met Jacqui naar de 'grocery store'(supermarkt) om wat inkopen te doen voor de hele week, zodat ik genoeg eten heb om te koken etc... :)
Maandag was weer een zware dag, want we hadden weer practice!
M'n knie is gelukkig nu een stuk beter, dus ik kon de hele week gewoon volop meetrainen (wel voorzichtig natuurlijk!!) Deze week was meer specifiek, omdat we in groepen waren verdeeld, dus we waren alleen met alle werpers. Dat was een stuk relaxter dan de week ervoor, en nu kan ik bijna alles weer meedoen (alleen de static squats kan ik niet 60 seconden lang doen. Dus dan doe ik gewoon normale squats!)
Alles gaat dus z'n gangetje hier, en het bevalt me hier wel :) Het is een beetje een andere levensstijl, maar het is cool ! (letterlijk en figuurlijk; ze hebben overal airconditioning.. dus ik ben nu snotverkouden!) :(
Gister ben ik met een vriendin (Caroline) naar de 'mall' (winkelcentrum) geweest! En het was supertof ! Het is allemaal zo groot en imens, en ze hebben hele toffe dingen. Daarna gingen we bowlen met de VISA groep, dat was weer supergezellig! Was allen pas om 12 uur thuis, dus ben nu wel erg moe, omdat ik maar 7 uur slaap gehad heb (normaal heb ik 9 uur..) :P
Maargoed, het was super leuk !
Vandaag weer trainen, dat wordt zwaar, want we gaan weer met het hele team!
Morgen hebben we een individueel weightlifting programma, en zondag hoeven we alleen maar actieve rust (cardio 20min) te doen gelukkig :)
Hebben jullie nog nieuws?
Ik houd jullie op de hoogte!
With love,
Vivian.


  • 16 September 2011 - 16:51

    JANINA:

    hey kanjer...

    heb ik me naam in gevuld, check... ja!! Gelukkig :>

    Zo zo zo,.. 1. als je een persoonlijke masseur nodig heb kom ik wel hoor :>
    en 2. euh... denk dat jij strax nog nooit zo strax ben geweest... :> fijn gevoel voor ons, als we zomers naar het strand gaan.... NOT :P haha denk dat ik dan ook maar moet blijven trainen grr.....
    (zelfs op afstand inspireer je dus mensen...)

    Maar top dat het goed gaat, en je aardig een leven al heb daar, en je gelukkig veel ook aan leuke dingen doet!

    Nieuws... hier... euh... griekenland is falliet.... begrotingsplannen prinsjesdag stonden voor prinsjesdag gewoon gezellig al op internet, euh.. pedo zaak op basisschool in zoetermeer...
    Niet heel veel leuke en boeiende dingen dus...
    De herft komt er echt aan.... kan goed regenen, maar vandaag was heerlijk een zonnetje tussendoor, en voel je langzaam de kou erin komen... maar btje zon en droog over dag vind ik een heerlijke herfst....

    persoonlijk nieuws mail ik wel even.... :P

    Owja, had je mama nog gezien met de broekerhavenmarkt afgelopen weekend! en ze zag er wel beetje eenzaam uit,... ook door het verlies van oma,.. heb er maar even een knuffel gegeven!!!
    Moet maar een keer koekjes maken ofzo en dat daar brengen!!
    Als jij wilt dat nog iets doe voor je mama (en de rest daar op het hoekkie :P) moet je het maar zeggen!

    Krijg je al veel post per vaste mail... of zou je wel wat meer willen... en heb je dan nog wensen!! :P

    mis je! En dikke kus! Enne GO GET THEM, TIGER!! Enne wat betreft de spierpijn, ifnt kill u, u only ll get stronger...

  • 17 September 2011 - 09:22

    Sjaak En Jans:

    hallo Vivian.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wat sport je veel zeg een heel druk programma zo.
    Als je weer bij ons op pilates komt kunnen we je niet meer bij houden.
    Nu als je dan moeite hebt met iets gaan wij als groep wel om je heen staan om je aan te moedigen. haha.
    Alles is oke hier ja de herfst komt eraan en als ik dan de temperatuur bij jou bekijk dan zit jij prima daar.
    Met ons gaat het goed. Sjaak kreunt en puft nog net zo hard bij de les en mist dat gemopper van jou wel hoor.
    hoop snel weer wat te horen van je .
    groetjes uit bovenkarspel

  • 18 September 2011 - 18:46

    Frank En Marjan:

    Hoi Vivian,

    Wat leuk weer om jouw verhaal te lezen! Allemaal erg positief en het doet ons ook goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. We zijn ook trots op je hoe je bent om gegaan met het nieuws over oma, dat gaf ons ook allemaal een goed gevoel.

    Doe rustig aan en geniet ervan (binnenkort zullen we wel weer ff skypen!).

    Groetjes,

    Frank, Marjan, Madelief en Sterre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 70876

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: