Fall Break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Fall Break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Fall Break

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

15 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi people,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb.
Alles gaat nog steeds erg goed :D
Het is nu "fall break". Een soort herfstvakantie dus. We hebben maandag en dinsdag vrij van school, en woensdag begint het trainen en school weer... Dus dat zal dan wel weer wennen zijn.. Maar deze break is wel even lekker :D
Want dan kan ik weer even bijkomen van al het harde trainen (m'n knie is nog steeds pijnlijk :()

Vanavond weer naar VISA party! Met al mijn lieve vriendjes van wie ik heel veel van hou! Wordt weer erg gezellig :D Morgen ga ik naar een voetbal wedstrijd van Ceasar, een hele goede vriend. 's Avonds bij hem eten, Afrikaans diner! :D Wordt vast ook weer erg leuk.
Maandag weet ik nog niet wat ik ga doen, maar waarschijnlijk weer iets met vrienden :D En ik heb eindelijk een fiets, dus misschien ga ik wel ergens naartoe fietsen.
Dinsdag waarschijnlijk naar de Zoo :D Dus het wordt een leuke fall break!

Gister girls night gehad met de meiden :D Dat was ook vet leuk, we deden het spel Wii Dance, we speelden truth or dare, we aten pizza en we praatten. Erg geslaagd dus :D

Van de week was laatste week van 8 uur trainen... Vanaf woensdag gaan we 20 uur per week trainen, en gaan we ook eindelijk werpen :D
Donderdag al een beetje geworpen, en dat ging erg goed! Een teammate zei dat ik een hele snelle arm had met de afworp, en dat ik wel 52 meter zou kunnen werpen dit seizoen... Dus ik kan niet wachten!! Ben heel benieuwd!! Het ging best goed :D Maar ik heb eind maart pas m'n 1e outdoorwedstrijd... Ging ook al een beetje proberen te draaien met de 'weightthrow'. Ging beter dan verwacht, maar is nog best wel lastig! Hopelijk mag ik het proberen dit seizoen :D Ik merk trouwens wel dat ik veel sterker wordt.. Maar dat moet ook wel met deze manier van trainen. Woensdag hadden we weer 'strenght training' met de banden omkiepen, het 'pullen' en het 'hammer slammen' :P Maar daarna was ik met Caroline steak wezen eten... Dat had ik wel verdiend en was extra lekker!!! I love American Food! En pumpkin butter cookies :D (hadden we na de steak gehaald haha..) :D

Dinsdag was ook nog leuk. Ik was met Jacqui naar een Amerikaanse villa, en daar hadden we een diner met de mensen van haar kerk. Het was erg lekker, gezellig, en het huis was groot !!!! Ze organiseren het iedere maand, dus ik ga er zeker nog een keer heen :D

Qua studeren gaat het ook nog steeds goed... Had dinsdag m'n 1e geschiedenis toets.. Wat ik het lastigste vak vind.. Maar ging best goed... Ik had een B+/C- dus dat was nog best wel goed.

De tussenstand qua cijfers is nu:
Sociologie - A
ACAD (introduction to university)- A+
Engels 1010 - A-
History - B
Music - A

Jullie zullen nu wel denken... Is alles dan zo rozengeur en manenschijn? Maar nee... Dat is het niet!! Het trainen is superzwaar.. Heb nog steeds elke dag spierpijn, heel veel pijn en ben vaak moe. Ik moet erg hard werken om aan de top te willen komen als professioneel atleet.. Maar ik denk wel dat dat is wat ik wil ! Want er zit zoveel uitdaging in!
Afgelopen zaterdag had ik het wel even moeilijk, want alles deed pijn, ik voelde me lichamelijk niet goed, en ik wist niet zo goed meer wat ik nou eigenlijk wilde.. Maar toen was ik evengoed naar de VISA party gegaan om met mensen te praten, en toen heeft m'n 'broertje' Crescens me er weer een beetje bovenop geholpen gelukkig :D Ik voelde me lichamelijk gewoon niet goed, en daardoor ging ik thuis missen... Wat natuurlijk niet de bedoeling is.. Want het is hier nog steeds geweldig!!

Maar al met al... het gaat perfecto :D
Hoe gaat het daar?

Take care,
Vivian.



  • 15 Oktober 2011 - 22:27

    Rick VG:

    Top om te horen dat het goed gaat daar! :)
    Ik ben ook eindelijk geaccepteerd voor volgend jaar en dus moet ik nu al m'n dossiers invullen! :P
    Succes en sterkte en ik hoop dat je de top haalt!

    Rick

  • 16 Oktober 2011 - 06:57

    Amber:

    Hoi topper!

    Leuk te lezen dat het zo goed gaat en dat je op weg bent een Jerommeke te worden! Zien we straks ook nog een foto van jou op je hollandse fiets? Het thuisfront missen, dat zou ik ook aan de hand hebben als je het altijd al die jaren zo goed hebt gehad Vivian! Helemaal niets om je druk over te maken hoor lieverd! Blijf genieten daar dan doen wij dat van jou!

    Dikke kus en knuffel Amber

  • 16 Oktober 2011 - 15:48

    Jurria:

    Hoi Vivian,

    Leuk om je verslagen te lezen. Fijn dat het zo goed gaat, met je lessen. Dat trainen zwaar is weet ik alles van, maar als je dan wat bereikt en beter wordt, daar doe je het dan voor.
    Je wordt vast een topper Vivian!!
    Heel veel succes!!

    Groetjes Jurria.

  • 17 Oktober 2011 - 06:48

    Sjaak En Jans:

    hallo Vivian
    Blijf zitten waar je zit en verroer je niet.
    Het is hier al erg koud. Na een zonnig weekend kwam ik vanmorgen mn bed uit en het was 8 graden.
    Sjaak zal het vanmorgen om half 7 nog wel kouder gehad heben op zn nieuwe fiets, haha.
    Ja we waren al op de hoogte dat je een fiets gekregen had. Je vader vertelde het al in de winkel.
    Je ziet er goed uit op de foto's Lekker bruin en je straalt er over. Ja natuurlijk zal je Nederland wel eens missen. En dat gebeurd altijd als je niet lekker in je vel zit. Maar je doet het daar toppie. Mooie cijfers heb je al gehaald en het sporten gaat je ook goed af.
    Leuk die foto met de baby van je vriendin. Als alles goed gaat worden wij volgend jaar april ook opa en oma leuk he. De vriendin van Bart onze zoon is in verwachting ik hou je op de hoogte. Nu ik moet maar eens wat in de huishouding gaan doen want de kabouters doen niet veel .
    Vief groetjes van je pilates vrienden

  • 17 Oktober 2011 - 09:40

    Karel:

    Hoi Vivian,
    Al je verslagen inmiddels gelezen.
    Zo te lezen gaar het prima met je daar in Memphis.
    Houden zo !!!
    Groetjes, Karel (en Annemieke)

  • 17 Oktober 2011 - 11:00

    Paola:

    Leuk hoe je het verslag schrijft en erg leuk om zo te lezen hoe het met je gaat daar in amerika.
    Het is heel normaal dat je het af en toe moeilijk hebt en thuis erg mist.
    Heel veel plezier en succes met het vele trainen.Je krijgt de groetjes van ciske

    gr paola

  • 26 Oktober 2011 - 14:16

    Else Visser ZZM:

    Hoi Vivian, Ik was even bij je moeder in de winkel en vroeg hoe het ging. Vandaar deze mail en ik blijf ook op de hoogte van jou op deze manier. Je weet dat mijn dochter en haar gezin in Tennesee wonen, ik was met mijn kleindochter ff in juli op het ZZM. Herinner je het nog??
    Veel succes en hoop dat alles goed blijft gaan. Ik weet dat het daar erg gezellig is . Ik lees het wel weer. Groeten van Else uit het museum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 70866

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: