Vertrek voor 2e jaar op 24 Augustus - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Vertrek voor 2e jaar op 24 Augustus - Reisverslag uit Bovenkarspel, Nederland van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Vertrek voor 2e jaar op 24 Augustus

Blijf op de hoogte en volg Vivian

21 Augustus 2012 | Nederland, Bovenkarspel

Hey iedereen!

Het is alweer bijna tijd om terug te gaan naar Memphis...
Vind het wel jammer, want heb het hier ook prima naar m'n zin maar wil ook wel weer graag terug want ik mis m'n dingen daar ook wel ! Dus het is echt een dubbel gevoel. Ik ga iedereen ontzettend missen hier in Nederland! M'n familie en al m'n nieuwe en oude vrienden hier in Nederland! Maargoed. Het is weer tijd om terug te gaan.
Dit jaar gaat erg belangrijk worden. Want ik weet nog niet precies wat ik wil gaan studeren en ik zit nog steeds in m'n 'general educationments' dus m'n algemene vakken... Dit jaar neem ik dus een aantal introductie lessen en aan de hand daarvan ga ik bepalen wat ik wil studeren. Het eerste semester neem ik bijvoorbeeld sportsmanagement en hospitality en resort management. En dan even kijken of ik dat wat vind. Anders neem ik het semester daarop nog wat andere introductie klassen. Hopelijk vind ik wat leuks om te gaan doen! :) Want aan het einde van het 2e jaar moet ik het echt weten!

Deze zomer was echt leuk. Heb veel dingen gedaan! In het begin was het best saai en was het echt weer wennen om weer in Nederland te zijn. Had weinig te doen en was erg lui. Maar al vrij snel begon ik op donderdagochtend en vrijdagmiddag te werken bij de voedselbank. Dat was erg leuk en gezellig, en heb weer heel wat mensen kunnen helpen! Elke week sliep ik op woensdag en soms nog wel langer bij opa Brandhoff want dat was handig en gezellig! De laatste 5 weken hier heb ik er nog een vrijwilligersbaantje bijgekregen. Ik heb bij de Baanbreker in Enkhuizen geholpen in de kringloopwinkel, met de bakgroep en met de dak en thuislozen groep. Dat was erg leerzaam en leuk. Voor degenen die niet weten wat de baanbreker is: dat is een centrum voor arbeid en dagbesteding voor mensen met een beperking. Dus daar heb ik heel wat uurtjes besteed en dat was erg leuk de afgelopen weken. Ik heb mensen kunnen helpen en het was een mooie tijdsinvulling. Ik heb hier veel tijd met m'n familie doorgebracht en ik heb ook nieuwe vrienden ontmoet. Toen ik naar de EO-jongerendag in Arnhem ging, ging ik met een meisje die ik kende via een carpoolwebsite. Dat was erg gezellig en ze heeft me veel leuke dingen verteld. Zodoende heb ik steeds meer Christenen leren kennen hier in Nederland en heb het nu erg gezellig met ze! Die gezelligheid zal ik toch echt wel gaan missen, ook al is het in Memphis ook wel weer gezellig :) Ik heb echt hele leuke kansen en ervaringen gekregen hier in Nederland en ben daarom erg dankbaar... Ondanks dat ik het soms even lastig had en ook heimwee had naar Memphis!

Nu is het dus weer bijna tijd om te gaan. Na vandaag nog maar 2 dagen hier in m'n ouderlijk huis. Wat zal ik Nederland gaan missen zeg! Het is wel jammer dat ik nu weer wegmoet, maar ik zal met veel plezier terugdenken aan de zomer van 2012. Ik hoop dat ik het volgend jaar weer mag overdoen :) Ondertussen denk ik wel na over m'n toekomst. Want ja, naar 2 jaar Memphis, wil ik er dan nog wel mee door? Het hangt er ook echt vanaf of ik dan weet wat ik wil gaan studeren. Want wil eigenlijk een studie gaan doen die niet bij de Universiteit van Memphis is. Gelukkig vind ik veel dingen leuk en komt er hopelijk nog wel een leuke andere richting op m'n pad :)
Ook hoop ik dat dit jaar blessure-vrij mag zijn. Want sinds December loop ik al met een rechterkuit-blessure. Eerst een verrekking, toen een stress-fractuur en nu een ader-ontsteking. Dus hopelijk herstel ik snel en kan ik er weer vol voor gaan met trainen!

Nou, dat was m'n update weer, en ik houd jullie op de hoogte van m'n avonturen in Memphis! :) Ik zal vrijdag om 9.15u gaan vliegen en dan na 1 overstep ben ik om 15.10u locale tijd (tijd in Memphis) weer op m'n universiteit! :) Echt een raar idee hoor! Maarja. Hou jullie goed! Bye Bye Nederland, :( Hello USA! :) Tot snel !

Liefs, Vivian.

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bovenkarspel

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 70850

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: