Coming back home! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Coming back home! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Coming back home!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 December 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hey iedereen,
Eindelijk weer een verslag van mij. Het heeft even geduurd want m'n laptop is nu gecrasht dus nu ben ik even bij een vriend van me thuis aan het schrijven op zijn computer.
Joris (een vriend uit Nederland) is hier deze week op bezoek. Hij is vorige week zondag gekomen en gaat woensdagochtend weer weg. Hij is 3 maanden aan het reizen door de VS dus hij kwam ook even bij mij op bezoek. Dus het is hier nu een gezellige boel.
Het is nu ook exam week. Dus heb het aan de andere kant ook best druk, want moet m'n laatste toetsen maken. Het is niet moeilijk, maar wel veel werk. Maar maak me er niet al te druk om, want alles gaat nog steeds goed op school en heb goede cijfers (naja... letters haha) ..
We hebben geen team trainingen meer deze week, maar moeten wel nog voor onszelf hard trainen... Ook over de break, als ik dus in Nederland ben. Dat ga ik natuurlijk wel doen, maar ook een beetje wat rustiger aan want we moeten natuurlijk wel heel blijven deze break (en niet zoals vorig jaar wat scheuren..)

Ik kom zaterdag alweer thuis. Om 7 uur 's ochtends kom ik alweer op Schiphol aan. Ik heb 1 overstap in New York maar dat gaat vast lukken. Ik zie er wel weer naar uit om weer even wat verandering te brengen in m'n leventje en om m'n familie en vrienden weer eventjes te zien. Hopelijk kijken jullie er ook alweer naar uit!
Dan zullen jullie je wel afvragen, wat ga je allemaal doen als je thuis bent? Ik ga zoiezo natuurlijk familie bezoeken, en vuurwerk verkopen de laatste 3 dagen van het jaar. Er komt een Amerikaanse vriend langs voor 3 dagen, want hij studeert voor een semester in Duitsland en gaat dan nadat hij mij bezoekt rechtstreeks weer naar huis toe. En waarschijnlijk ga ik ook nog wel even langs bij de Baanbreker en de Voedselbank (waar ik gewerkt heb deze zomer). Natuurlijk ga ik ook veel rusten, veel massages & fysio behandelingen krijgen en hard trainen! En dan ga ik na de vuurwerk verkoop nog eventjes op een korte vakantie! dus ik zie er best naar uit, als is het natuurlijk wel veel reizen in een korte periode, maar dat is wel OK.

Nu jullie nog even bijpraten over m'n evenementen hier... Heb m'n 1e wedstrijd gehad vorig weekend. Ging redelijk goed. Had 15.37m met gewichtwerpen, wat een redelijke start is voor het seizoen. Dit is m'n 2e beste afstand tot nu toe behaald. Ik haalde hiermee een 10e plaats. De dag erna met kogel had ik 14.21m, wat een indoor pr en een 4e plaats waren. Dat is op zich een redelijke start, maar wel met een redelijk slechte techniek helaas. Want met een goede techniek had het nog wel eens 15m kunnen zijn... Maar die komt er zeker aan dit seizoen! Kan niet wachten tot we elk weekend een wedstrijd gaan hebben! De trainingen zijn nog steeds zwaar, en ze lijken wel zwaarder dan vorig jaar. We moeten vooral veel sprongoefeningen doen, zwaardere & intensievere krachttraining, en we hebben een intensievere warming-up. Dus dat is wel even wat anders.

Voor de rest niet zoveel nieuws eigenlijk... Ik doe nog steeds veel leuke dingen met m'n vrienden in de weekenden en nu helemaal omdat Joris hier nu is en hem dingen wil laten zien en hem mensen wil laten leren kennen.... Dus is wel leuk! Ik doe nog steeds bijbelstudies met Caroline en ik heb een superlieve vriendin erbij (Laura!) waar ik ook veel mee praat/leuke dingen doe! Ik heb dit semester weer zoveel nieuwe lieve mensen ontmoet! En dat is nog steeds superleuk. Het houd maar niet op met nieuwe contacten...
Oja, nog een leuk nieuwtje. M'n leraar hospitality & resort management heeft connecties met de Grizzlies (NBA basketbal) en nu heb ik binnenkort een sollicitatie gesprek met hen om daar misschien een stage te gaan doen aangezien ik sport management ga studeren en dit een goede ervaring zou zijn. Weet nog niet precies wanner ik dit heb, en wat ik precies zou moeten doen, maar ik hoor het als het goed is snel ! Hopelijk heb ik er wel tijd voor, want volgend semester begint het seizoen voor atletiek natuurlijk ook en dan zijn we elk weekend weg. En als het geen stage wordt dan wordt het misschien nog een vrijwilligerswerk kans. Want dat zou natuurlijk wel gaaf zijn!!! Ik houd jullie op de hoogte.
Nou hopelijk zijn jullie nu weer op de hoogte, en als jullie nog wat willen weten dan hoor ik het wel!
Zie jullie snel !
Liefs,
Vivian

  • 11 December 2012 - 09:37

    Karel Kooter:

    Hallo Vivian,
    Weer een prachtig verhaal.
    Goed te lezen dat het erg goed met je gaat, zowel de sportieve prestaties als de schoolse en sociale.
    Geweldig !
    Mooi dat je weer even bij familie en vrienden in nederland langs kan komen.Zij zullen dat ongetwijfeld erg fijn vinden.
    Goede reis en geniet van je verblijf hier.
    Groetjes...

  • 11 December 2012 - 13:07

    Else Visser ZZM:

    Hoi Vivian,

    Je bent al weer in Nederland en ik wens je veel gezelligheid hier.
    Je verslag was weer super en je doet het goed met je studie daar. Het is een heel andere wereld daar vindt ik en beleef dat zelf al 7 jaar sinds mijn dochter daar woont met haar gezin. (Nashville)
    Je hebt snel goede vrienden iedereen is blij voor je als het je goed gaat. Wel soms een verschil in Nederland.
    Zelf ga ik over 1 weekje naar Nashville (Brentwood en Smitsville) Ik reis deze keer over Detroit (is een mooi airport)
    Geniet van alles om je heen hier in Nederland en zeker van je Familie.
    Ik wens je een goed en gezond en sportief 2013 toe in de USA.

    Hartelijke groeten, Else Visser (ZZM)

  • 11 December 2012 - 17:26

    Jurria:

    Hoi Vivian,

    Goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik zie je vast wel een keer met een loopje deze vakantie, want je moet trainen lees ik. Goede thuis reis.

    Groetjes Ton en Jurria.

  • 19 December 2012 - 11:23

    Desire:

    Hey Vivian,

    Ik lees je verhalen nog steeds met heel veel plezier :)! Ik zie dat je inmiddels weer terug op Nederlandse bodem bent. Genieten van je tijd hier in Nederland en ik kijk uit naar je volgende verhaal :)!

    Groetjes Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 70859

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: