Spring Semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Spring Semester - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Spring Semester

Blijf op de hoogte en volg Vivian

27 Februari 2013 | Verenigde Staten, Memphis

Hey Allemaal,
Hier eindelijk weer eens een update van mij. Het is ondertussen alweer 2 maanden geleden dat ik een update geschreven heb, dus het werd wel weer eens tijd om wat te schrijven en jullie een beetje op de hoogte te houden. Heb het erg druk en vergeet wel eens wat te schrijven dus vandaar dat ik een lange tijd niks meer geschreven heb.
Er is ook weinig veranderd dus wat dat agaat weten jullie wel een beetje wat er hier allemaal gebeurd.

Ondertussen ben ik al bijna weer 2 maanden in Memphis! Spring semester 2013 is begonnen. Heb dit semester 12 credit uren school, waarvan 3 lessen sport-management lessen zijn en een ervan is economie. Dit gaat tot nu toe erg goed. Sport Promotions & Public Relations is best lastig en veel werk maar de rest van de lessen gaan prima en er is niet al te veel werk. Dus school is op zich wel relaxed dit semester.

Ben ook nog steeds hard aan het trainen! We gaan dit jaar voor de EK<23 limiet. Dit betekent 15m met kogel en 49.80m met discus, wat zeker niet onmogelijk is. Afgelopen weekend de laatste indoor-wedstrijd van het seizoen alweer gehad. Het is niet te geloven dat het indoor-seizoen alweer over is! De tijd gaat echt snel! Over 2,5 week hebben we alweer de eerste outdoor wedstrijd! En daar kijk ik wel naar uit, want dan kan ik eindelijk weer discuswerpen! Heb een goed indoor-seizoen gehad. Geen blessures, maar de afgelopen 2 weken wel wat antibiotica-kuurtjes gehad en nu ben ik bijna eindelijk weer helemaal beter. Jammer dat de afgelopen 2 weken wat minder waren, anders had ik misschien al wat verder gezeten qua afstand. Ik zit nu op 14.62m kogel, dus kan zeker niet ontevreden zijn! Heb volgens mij 4 keer een PR geworpen dit seizoen. Kijk uit naar outdoor! Hopelijk kan ik dan 100% fit blijven, zodat ik de limieten kan en mag halen! Want dat zou super zijn. Trainen is zwaar, maar heb het wel nog steeds naar m'n zin en ik word steeds beter! Van het weekend was de conference-meet, en daar zijn we 2e met ons team geworden, en hebben we geschiedenis met het Memphis vrouwen atletiek programma gemaakt. Dit was namelijk de hoogste klassering dat ooit is gehaald. Zelf was ik 5e met kogel, waarmee ik 4 punten voor het team binnen haalde. Een hogere klassering was waarschijnlijk ook niet mogelijk geweest, want dan moest ik namelijk 15.18m stoten, en dat is wel erg veel gevraagd (al is niks natuurlijk onmogelijk!). Dus was een erg leuk weekend voor ons team! Helaas deed het mannen-team het wat minder goed. Nu gaan we voor een 1e plaats outdoor natuurlijk!

Ik weet niet precies of ik dit had verteld in m'n vorige verslag, maar terwijl ik in Nederland was kwam er een Amerikaanse vriend op bezoek. En ondertussen is hij m'n lieve vriend geworden. We hebben het erg leuk samen, en ik hoop dat we samen blijven voor een lange tijd, want ik heb het idee dat het nooit saai met hem zou worden haha! Dus daar heb ik het nu ook druk mee haha. We doen veel leuke dingen. Naar de film gaan, downtown of gewoon thuis lekker chillen. Ook doe ik nog leuke dingen met vrienden, maar dat is nu even wat minder omdat ik in de weekenden steeds weg ben voor wedstrijden! Dus mijn leven is nu eigenlijk alleen maar school, trainen, wedstrijden & dingen met vrienden/vriend doen :) Maar het bevalt me goed en alles gaat top hier! En nu zit ik even te denken wat ik nog meer te vertellen heb... Eigenlijk niet zoveel. Want het gaat gewoon z'n gangetje hier en alles gaat goed. Ohja, m'n beste vriendin gaat trouwen op 8 Oktober. Die heeft nu een vriend en die besloten maar even te gaan trouwen haha. Maar ben wel blij voor der hoor! Dat wordt dus wel leuk, want dan maak ik m'n 1e Amerikaanse bruiloft mee! Dus daar zie ik ook wel weer naar uit haha.
Ik zit ook een beetje te bedenken wat ik van de zomer ga doen. Er is veel te doen en ik ga zeker ook even een periode naar huis, maar ik weet nog niet precies wanneer en hoelang. Ik wil me zoiezo eerst plaatsen voor 'regionals' hier, die zijn eind Mei dus dan kom ik zoiezo niet voor Juni terug! En dan wil ik misschien nog het een en ander reizen hier.. Maar dat zien we wel even.. Ik hou jullie op de hoogte!
Nou, als jullie nog wat willen weten hoor ik het wel, het is nu weer tijd om me klaar te maken voor trainen en ik denk dat dit zo'n beetje wel alles is wat ik had te vertellen haha! :)

Hier gaat alles dus top!
Hoop dat alles in Nederland ook goed gaat!
Tot gauw!
Liefs,
Vivian.

  • 01 Maart 2013 - 09:58

    Karel:

    Hay Vivian,
    Fijn je update te lezen.
    En wat een leuk nieuws !!! Fijn dat je een vriend hebt waar je veel leuke dingen mee kan doen en kan praten.
    Geniet er va.
    Je goal om straks 15mt te halen moet gaan lukken als je al op 14.62 zit !! Gelukkig gaat het fysiek goed, dus de kans zit er in. Succes daarmee .
    Verder hartelijke groeten van hier ook van Annemieke.
    Karel

  • 02 Maart 2013 - 11:33

    Tineke De Haas:

    hoi Vivian,
    Weer met veel plezier je verslag gelezen.
    gelukkig ben je blessurevrij. kan je zonder zorgen sporten.
    Leuk, dat je een lieve vriend hebt, het maakt het leven allemaal even mooier.
    Succes met school. sport en gezellig uitgaan.
    Tot ziens maar weer en ook de groeten van Dick

    groeten Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 70863

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: