Update :) - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Update :) - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Update :)

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hey friends & family !

Terwijl ik dit schrijf is het erg koud buiten. Het lijkt Nederland wel ! Sinds vrijdag is het ineens heel erg koud hier, zo rond de 8 graden. Terwijl het donderdag nog gemiddeld 20 was. Dus dat is wel ineens weer een omslag. En als het goed is wordt het einde van deze komende week ook weer rond de 20, dus het weer schommelt wel heel erg. Ook ben ik erg moe vandaag van de hele week die ik achter de rug heb. Het was qua school best rustig maar qua training was het een superzware week. We moeten nu elke dag sprongoefeningen doen en het is zo zwaar dat ik overal last van krijg. Shinsplints op m'n schenen, rugpijn en m'n kuit is ook nog steeds niet 100% over. Dus nu heb ik het even gehad en heb ik een relax weekend waarin ik even lekker niks doe. Helaas moeten we morgen alweer beginnen... Ik heb echt het idee dat we allemaal even een dagje extra vrij nodig hebben. Maargoed, dat komt hopelijk snel ! Onze eerste wedstrijd is al over een maand, de tijd gaat echt zo snel! En over anderhalve maand kom ik alweer naar huis, die tijd komt ook alweer gauw....

Op school gaat het nog steeds goed. Ik heb vrijdag m'n advising gahd voor de Spring 2013 (volgend semester). Ik heb m'n algemene vakken (general educationments) bijna afgerond. Ik moet alleen nog 1 science doen en dan ben ik daar klaar mee. Maar volgend semester neem ik alleen maar Sport Management classes. Dus dat wordt vast interressanter dan wat ik tot nu toe gehad heb. Ik neem Financial Management (dus alle financiele aspecten van het management vak), Sport Info/Public Relations (dat is met betrekking tot sport media, en hoe om te gaan met de media/te schrijven voor de media etc.), Organizational Analysis of Sport and Leisure (dus analyses van allerlei sport organisatie aspecten) en economie. Daar heb ik echt zin in, want volgens mij wordt het echt interessant! De sport management intro les die ik nu neem is echt supercool en het maakt me echt 'excited' over elke sport en speciaal over atletiek! Dus heb er erg zin in! Volgend semester denk ik dat ik maar 12 uur neem, wat precies genoeg is om full-time student te zijn. Want we zijn dan ook in het seizoen, wat betekent dat we bijna elk weekend een wedstrijd hebben, dus dan is het wel lekker als je niet al te veel voor school hoeft te doen denk ik. Want nu heb ik 17 uur en dat is best wel veel.

Voor de rest gaat ook alles goed. Ik heb nog steeds vrije tijd waarin in het nog steeds leuk vind om dingen met vrienden te doen. Gisteren had ik samen met wat nieuwe vrienden van me een Wii party dus we speelden wat leuke spelletjes op de Wii ! En ik won natuurlijk hahaha... Nee grapje, maar het was wel gezellig! Ik heb ook aan ze uitgelegd wat Sinterklaas betekent, en hoe we dat vieren. En ze moesten lachen om het idee van zwarte Piet, want dat legde ik uit als 'black slaves' en dat kun je eigenlijk hier niet zeggen haha, dus ze lagen helemaal in een deuk. Probeer een Amerikaan maar eens uit te leggen wat Sinterklaas is, dat is nog zo makkelijk niet haha. Ze zeggen dat het eigenlijk de kerstman is maar dan net een beetje anders. Haha.

Gister was ik ook met het team naar het Children's museum om daar te helpen met activiteiten, maar het was erg saai omdat alle activiteiten buiten waren (ik moest ballonnen maken (met helium) voor de kinderen) en er weinig kinderen waren vanwege de kou. Dus was best wel saai, maar ook wel grappig want nu konden we alle activiteiten zelf doen hahaha.

Vorig weekend was ik nog naar Voice of the Nations in Mississippi, een internationale conference. Dat was wel leuk en gezellig. Het leukste was dat ik en 3 andere mensen (waaronder 1 met gitaar) vanaf 11 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts gingen zingen in de natuur. Leuke disney liedjes en worship songs en dat was echt geweldig!
Het was op de zelfde plek als vorig jaar en het was weer supermooi in de natuur dus het was een goed rustmoment, ondanks dat we wel veel gedaan hebben in het weekend (wat me ook wel weer moe heeft gemaakt). Binnenkort ga ik ook nog naar een 'Search Retreat' wat waarschijnlijk ook weer een rust weekend zal gaan worden, waar we ook onze persoonlijke relatie met God meer zullen gaan ontdekken.

Denk dat ik nu zo'n beetje het belangrijkste wel verteld heb, ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn!
Laat me ook even weten hoe alles daar gaat! Tot snel !!

Liefs,
Vivian




  • 29 Oktober 2012 - 11:51

    Karel Kooter:

    Hoi Vivian,
    Gezellig weer wat van je te lezen !!
    Je hebt het behoorlijk druk zo te lezen. Logisch dat je dan wel een dagje vrij wilt hebben.
    Gelukkig gaat het allemaal erg goed. Houden zo !!
    Verstandig om volgend semester minder aantal uren theorie lessen te nemen. Dat komt de verhouding tussen hoofdwerk en fysiek wel ten goede, denk ik...
    Lijkt mij ook erg interessant die sportmanagement colleges. Dat zal je zeker aanspreken.
    Nog anderhalve maand en dan een leuke onderbreking hier in ons landje.Dat is een leuk vooruitzicht.
    Geniet nog maar lekker en veel succes met de sport !!
    Hartelijke groeten uit Ouderkerk aan de Amstel van Karel en Annemieke.

  • 29 Oktober 2012 - 19:45

    Huub Ursem:

    Vivian hallo
    Bedankt voor je nieuwsbrief, ik verbaas me er over dat je zo makkelijk schrijft, zo lijkt het in ieder geval.

    Ik wil graag uitleg over Shinsplints (nog nooit van gehoord) en de rest van de kleine klachten maar snel vergeten.
    Naar een museum om ballonnen op te blazen was ook niet wat je er van verwacht had,
    Neem de keus eens van een cultuur museum, je zult verstelt staan
    En dan deze man heeft vele malen voor de Sint gespeeld, zelfs bij jullie in Bovenkarspel.
    Wat was je toen nog een lief grietje. Zeg maar tegen de yanks dat ze aardig tegen je moeten doen anders gaan de zak in van Piet

    Veel liefs uit Hoorn van Sinterklaas Huub en zijn trouwe knecht Nelly die nu ook allang weer bezig is om er een mooi feest van te maken.
    Kus


  • 05 November 2012 - 18:30

    Tineke En Dick De Haas:

    hoi Vivian, leuk je verslagen te lezen. Blijven wij ook een beetje op de hoogte van jouw doen en laten.
    De blessure aan je kuit wordt gelukkig minder .Je bent in december, als je een 'maand'thuis' bent weer van harte welkom om een kopje thee te drinken.
    Hopelijk hoeft Dick dan niks meer aan je kuit te doen. Misschien zijn er dan andere spieren, die protesteren?? Dan kan je meteen Floor weer even aaien!!
    Vivian veel succes en het allerbeste met studie, sport etc. Veel liefs van ons.
    Tineke en Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 70853

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: