1e weken - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu 1e weken - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

1e weken

Blijf op de hoogte en volg Vivian

14 September 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hey iedereen!

Alles goed met jullie? Met mij gaat het prima. Ben ondertussen alweer een tijdje bezig hier. De tijd gaat best snel. Ik ben steeds zo druk dat ik helemaal geen tijd heb om verslagen te schrijven en zelfs niet eens om met familie te praten soms. Soms is het tijdsverschil ook best lastig. Dan heb ik 's avonds tijd, maarja, dan ligt iedereen alweer te slapen haha.

We hebben nu alweer bijna 2 weken training achter de rug. Het trainen is weer erg zwaar. Het is ongeveer hetzelfde als vorig jaar, alleen we zijn deze week al begonnen om meer specifiek te trainen, dus al 2 dagen per week trainen we met alleen de werpers. Dat is echt heel zwaar, ik vind trainen met het hele team eigenlijk leuker, want dat is minder zwaar en dan houd m'n kuit het ook iets langer vol. Soms denk ik wel eens, waarom ben ik een werper geworden? Ik vind krachttrainen en die oefeningen die we moeten doen eigenlijk niet eens zo leuk! Maar ik kijk er naar uit om weer voluit te gaan werpen! We trainen nu 8 uur per week en vanaf 8 Oktober gaan we 20 uur trainen, en dan beginnen we dus ook met werpen. Volgende week beginnen we wel al met krachttrainen, dus hopelijk kan ik dat allemaal een beetje aan. M'n beentje heeft het af en toe best zwaar, ik moet er echt weer aan wennen. Maar het is ook wel weer heel leuk om hier weer te zijn en om weer samen met een heel team te trainen! Hopelijk kom ik dit seizoen ook wat dichter bij het team te staan, want ik heb een vrij grote vriendengroep naast het team, en dan vind ik het soms wel eens jammer dat ik bijna niks met de mensen van het team doe, ook al zijn ze best aardig.

School is erg druk, ik heb dus 17 credituren dit semester, en dat is best wel veel. Ik moet voor 1 les 40 uur of 'fielwork' doen dus dan moet ik 40 uur vrijwilligerswerk doen in iets wat met sport te maken heeft. (want het is voor m'n sportmanagement class) Volgende week heb ik een gesprek met iemand van sportmarketing en dan eens kijken of ik daar m'n 40 uren kan doen. Op zich lijkt het me niet leuk om in een kantoor te zitten en bezig te zijn met marketing, maar ik denk dat het een goede ervaring is en door dingen te doen die je wat minder leuk vind kom je er wel goed achter wat je wél leuk vind. (tenminste, dat zegt m'n leraar van deze les haha). Als marketing niks is dan ga ik waarschijnlijk een fundraising project opzetten voor kerst. Dat lijkt me ook wel een uitdaging. Hopelijk vind ik iets wat goed bij mij en m'n tijdsschema past dit semester.

De andere lessen zijn maar saai, ik vind m'n literatuur klas echt verschrikkelijk en de rest gaat wel z'n gangetje. M'n hospitality les is makkelijk want hij geeft alle antwoorden voor de toets. In m'n oral communication class is m'n onderwerp doping in sport dus dat is wel interressant om research naar de doen en daar over te gaan praten! Alleen het gaat wel moeilijk worden om in die klas een A te halen denk ik haha. Maar we gaan het proberen.. Biologie is voor het grootste gedeelte herhaling van de middelbare school en de labs hiervoor zijn supersaai want ik heb alles al gedaan. Alleen Amerikanen, die kennen het metrische systeem natuurlijk niet... Dus dan mag ik dat weer aan ze gaan uitleggen haha, en dan voel ik me best slim haha. Dus het gaat zo z'n gangetje... Hopelijk kan ik dit semester / dit jaar wel echt gaan uitvinden wat ik nou wil gaan studeren, want hier ben ik nog steeds niet echt zeker van..

Dit semester heb ik ook alweer veel nieuwe vrienden ontmoet, en daar ben ik ook heel dankbaar voor. Af en toe loop ik over de campus en besef ik me eigenlijk hoe bijzonder het is dat ik hier mag zijn. En hoe verschillend mensen zijn. Het is soms zo grappig om te zien wat voor types hier rondlopen haha. Er zitten meer dan 20000 studenten op onze universiteit, en dit jaar lijkt het wel extra druk. Ik ga altijd op de fiets naar de les (op m'n Nederlandse fiets, red.) en het is echt moeilijk om tegen niemand op te botsen terwijl je onderweg bent naar de les.. Maargoed, haha.

Heb ook alweer veel leuke dingen gedaan. Waaronder naar een Amerikaanse kermis geweest (dat had ik vorig jaar nog niet gedaan, dus dat was wel leuk!). We hadden een pasje gekocht zodat je overal gratis in mocht, maar helaas zijn we maar in 3 attracties geweest omdat iedereen daarna het terrein moest verlaten vanwege de storm die eraan kwam. (ja, het stormde hier best veel de afgelopen tijd in Memphis).
Elke zondag ga ik nog steeds naar de kerk (meestal 's ochtends en 's avonds) en 's avonds fluit ik dan in de kerk en dat klinkt heel leuk want we hebben nu een heel muziekteam die de liederen doet (piano, 2 gitaars, fluit en dan nog een paar zangers).

Al met al, het grootste gedeelte van m'n leven is nu school en sport (wat ook logisch is, wat ik ben hier een student-athlete.) Dus het is nu wel iets serieuzer als het laatste jaar want toen was het meer lol haha :) Maar ik geniet nog steeds van alles en leer veel. De situaties waar ik soms in beland zijn best grappig, maar ook heel erg uitdagend. Zo heb ik bijvoorbeeld ook 3 roommates die volleybal spelen en die uit Oost-Europa komen en heel verschillend zijn dan ik.. Dus dat is soms best 'challenging'.
Maar ik leer weer veel en kan niet wachten tot ik m'n volgende verslag weer kan schrijven met m'n volgende wilde avonturen! (Halloween is ook alweer best gauw, nog maar ietsje meer dan een maand! Daar heb ik wel echt weer zin in!) :)

Tot gauw!
Take care!
Liefs,
Vivian.


  • 14 September 2012 - 20:20

    Christel:

    Mooi verhaal weer Vivian, ik ben blij dat je zo geniet daar! Het was weer heerlijk om te lezen maar natuurlijk wist ik ook wel al veel van je, maar je schrijft het wel heel mooi voor de anderen op, want je krijgt een geode indruk van hoe jij de dingen beleefd daar. Helemaal super ik ben trots op je. XXX

  • 15 September 2012 - 11:14

    Mary De Jong:

    Wat een prachtig verslag, we zien het helemaal voor ons. Veel succes weer de komende tijd en we zien ook al je belevenissen voorbij komen op Facebook natuurlijk, zo leuk! groetjes,

  • 15 September 2012 - 21:22

    Lyda:

    Ik ben weer goed op de hoogte kus oma

  • 15 September 2012 - 21:56

    Karel En Annemieke Kooter:

    Hallo Vivian,
    Leuk weer zo'n uitgebred verslag te kijgen.
    Fijn om te merken dat je het naar je zin hebt. Je oude vrienden weer hebt en vele nieuwe erbij.
    Ook dat jeleuke en uitdagende ervaringen op doet.
    We hopen dat het in de sport goed gaat en dat je geen last krijgt van je kuit.
    Veel succes met de studie en sport.
    Geniet ervan.
    Groetjes, Karel en Annemieke

  • 18 September 2012 - 11:51

    Kevin:

    Updaten die handel! Maar wel leuk :)

  • 08 Oktober 2012 - 20:40

    Anita Blom:

    He Vivian,ja daar ben ik weer fijn dat het zo goed gaat met je en dat je dan even goed naast al die drukke werkzaamheden nog tijd heb om te vertellen hoe het allemaal gaat bij jou.Ik zal mij best doen om je een beetje te volgen ok?


    Groetjes uit het herfstachtige Hoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 70864

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: