20 uur per week trainen !! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu 20 uur per week trainen !! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

20 uur per week trainen !!

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hey Iedereen,

Hier weer even een update.Terwijl ik dit nu lekker warm binnen zit te schrijven is het 9 graden buiten, erg koud voor deze tijd van het jaar.. Normaal gesproken wordt het nooit zo koud in Memphis al zo vroeg. Maar de temperaturen wisselen ook wel heel erg, en ik geloof dat het morgen alweer warmer wordt. Zo weer naar school, en vanmiddag weer trainen.

Ok, laten we beginnen bij het balngrijkste... School. Ik denk dat ik eindelijk weet wat ik wil gaan studeren! Ik vind m'n sportmanagement les echt super leuk en interressant, dus ik denk dat ik dat ga studeren (als m'n major ga kiezen). De rest van m'n lessen vind ik nu maar saai, maar ze gaan wel allemaal goed en zit tot nu toe weer dichtbij allemaal A's! (wat het hoogste is wat je kan halen hier in de US.)

Trainen gaat ook best goed. We beginnen deze week met 20 uur per week, dus dat is 3 uur per dag. Gisteren merkten we dat gelijk al, want de 'weight lifting' is een stuk intenser. Meer sets en oefeningen en vaak ook meer gewicht. Maar voelde wel lekker. Heb nog nooit zoveel gezweten tijdens een krachttraining! Daarna even wat weight throw (gewichtwerpen) gedaan. Was weer erg wennen maar met wat oefening gaat dat ook weer helemaal goed komen! Vandaag is het tijd voor kogelstoten! Eerste kogeltraining van het jaar.. Ben benieuwd! Tot nu toe hebben we m'n kuitblessure best goed onder controle. Voel het vaak wel, maar zodra ik het rek is het dan weer weg, dus dat is wel een goed teken denk ik ! We gaan vanaf nu krachttrainen op maandag, donderdag en vrijdag. Dat is 1 dag meer dan toen we 8 uur per week hadden. Maar ik heb er zin in! Want de focus is nu meer gericht op het werpen. We hebben onze eerste wedstrijd al in minder dan 2 maandjes ! En dan na de eerste wedstrijd zit ons eerste semester trainen van dit jaar er alweer op!

De tijd gaat echt supersnel. Kan niet geloven dat het altijd zo snel gaat. Voor degenen die het nog niet wisten: Ik kom ook alweer gauw naar huis! 14 December staat m'n vlucht geboekt en kom ik weer voor een klein maandje naar huis. Dan even mooi thuis chillen en familie bezoeken. De laatste 3 dagen van het jaar weer vuurwerk verkopen bij m'n ouders in de zaak en dan daarna even lekker op vakantie.. Whoehoe !! En dan vlieg ik 6 Januari alweer terug naar Memphis. Dus een kort maar krachtige vakantie in Nederland.

De weekenden zijn ook nog steeds erg leuk, maar het is ietsje rustiger dan vorig jaar. Ik doe nog steeds wel leuke dingen met vrienden en op zondag ga ik natuurlijk naar onze topkerk (Fellowship Memphis!). Maar vorig jaar was ik echt constant dingen aan het doen met vrienden, en nu zit er wel ietsje meer rust in, al ontmoet ik nog steeds wel nieuwe mensen.
Ik merk ook wel dat de 'nieuwigheid' van hier zijn er ook wel een beetje af is. Alles wordt nu alweer normaal haha. Maar dat betekent zeker niet dat ik het hier niet naar m'n zin heb ! Het is nog steeds hartstikke leuk, alleen denk ik evengoed wel vaak aan thuis. Het is en blijft nog steeds lastig om hier te zijn en thuis ook een leven te hebben... Het 2 werelden gevoel wordt wel steeds sterker en dat is best lastig. Maarja, uiteindelijk weet ik wel waar ik het voor doe. Om beter te worden in atletiek en om een voorbeeld voor anderen te zijn (als atleet maar ook in je dromen najagen.) Want ja, stiekem heb ik soms toch nog wel de Olympic Dream. (helemaal als je naar de olympische spelen kijkt in de zomer haha.) Dus dat houd ik dan maar in gedachten. Houd me alsjeblieft ook op de hoogte van jullie leventjes, want ik ben jullie zeker nog niet vergeten!!!

Afgelopen weekend heb ik m'n 1e community service (vrijwilligerstaak) gedaan. We moesten macaroni & cheese (kaas) pakketjes maken. Dat was best leuk. Eerst had ik als taak om macaroni in de zakjes te scheppen, en later stond ik bij de weegschaaltje om de juiste hoeveelheid in een zakje te stoppen. Dit had ik voor 2,5 uur gedaan en verveelde me niet. Het deed me wel een beetje denken aan m'n werk bij de voedselbank van afgelopen zomer. (ja ook die ervaring ben ik nog niet vergeten haha)! M'n volgende community service is op 27 October in het 'Children's museum' (kinder museum) met een Halloween thema. Dus dan moeten we daar helpen in onze kostuums haha. (ik moet alleen nog even uitvinden wat ik dit jaar wil zijn met Halloween. Misschien doe ik wel weer gewoon de engel van vorig jaar, maar is wel leuker om wat anders te doen dit jaar denk ik?!)

Nou, nu is het bijna tijd om naar school te gaan, en denk ik dat ik het meeste wel weer verteld heb. Als jullie nog meer willen weten dan hoor ik het wel ! ;)
Hier nog even m'n adres voor degenen die het kwijt zijn of nog niet hadden: (ik krijg niet zo vaak post dit jaar, dus af en toe vind ik het wel leuk om wat post te krijgen!)
University of Memphis
1506 Campus Postal Station
Memphis, TN, 38152

Take care!
Liefs Vivian.

  • 09 Oktober 2012 - 16:40

    Karel:

    Hallo Vivian,
    Geweldig weer om je belevenissen in de States te lezen.
    Lijkt me bepaald niet saai daar. Je doet fantastische ervaringen op, leert leuke mensen kennen, andere cultuur meemaken. En dan ook je dromen proberen waar te maken in de sport.
    Ik ben blij te lezen dat je kuitblessure onder controle lijkt. Houden zo.
    Veel succes en plezier bij de voorbereidingen voor de wedstrijden.
    Leuk voor je (en voor je ouders) dat je in december naar huis komt.
    Daar zullen jullie zeker naar uitzien.
    Groetjes,
    Karel Kooter

  • 10 Oktober 2012 - 14:12

    Gerard En Mary:

    Hoi Vivian, we zijn jou ook niet vergeten hoor en vinden het geweldig wat je doet! Weer heel leuk om te lezen wat je allemaal bezig houdt. We weten wat het is dat dubbele gevoel, wij zijn net weer even in Nederland geweest voor een paar dagen maar zijn ook altijd weer blij terug te zijn in Frankrijk ook al laten we in Nederland onze kinderen en kleinkindjes weer achter. We zien elkaar vast in december want wij komen 23 december weer voor een paar weken op de Kleine Kaai. Veel succes de komende tijd met het zware trainingsschema, je kan het!!!

  • 28 Oktober 2012 - 21:27

    Lyda :

    Ik vind het leuk om te lezen maar ik wist al veel kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 70756

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: