Nog 2 weken! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Nog 2 weken! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken!

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

16 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi allemaal,
Nog 2 weken.. De titel van dit reisverslag.. Over 2 weken heb ik m'n 1e wedstrijd in de US! En ik heb er zin in !! :D Ben er klaar voor hoor !
Af en toe vroeg ik me wel eens af waarom ik hier eigenlijk ben, maar nu weet ik het weer. Gister hadden we namelijk weer kogelgestoten, en het was heel erg zwaar, maar heb een hoop geleerd en ben bezig met een nieuwe techniek, waarmee ik veel meer snelheid kan opbouwen, en dat voel ik nu al (en dan hebben we nog niet eens echt geworpen)!
Dus heb echt zin in de wedstrijd, even zien hoe we erin zitten :)
Misschien moet ik ook gewichtwerpen op de wedstrijd, maar dat weet ik nog niet zeker. Het trainen daarvoor gaat redelijk, alleen heb ik echt een probleem met m'n rechterbeen, want die til ik steeds op in de laatste draai, en dat is echt supervervelend, want ik wil goed draaien !!!
Maar we blijven oefenen :P
Het krachttrainen gaat wel goed, en we moeten af en toe ook nog rennen, waar ik nog steeds een hekel aan heb. Ik ben ook al bijna 10 kg aangekomen sinds ik hier ben :O En ik vraag me af of dat allemaal spieren zijn van al het harde krachttrainen, of dat het ook wat vet zal zijn LOL...

Met school gaat het allemaal goed :D
Nog steeds makkelijk, en ik heb nog steeds goede cijfers (het zijn hier alleen letters haha). Heb deze week geregistreerd voor volgend semester, en ik ga de volgende vakken volgen:
Geschiedenis World Civilization 2, psychologie, godsdienst, engels (vervolg op het engels wat ik nu heb) en HPRO (health & wellness les) :) Heb ik heel erg veel zin in, ik hoop dat er dan weer even wat meer uitdaging in komt te zitten! Ga alleen wel veel lessen missen, omdat we heel veel gaan reizen voor wedstrijden met het team.

Voor de rest doe ik nog steeds veel leuke dingen met vrienden en afgelopen weekend en het weekend daarvoor was ik naar vrienden geweest en heb ik daar ook geslapen. Het 1e weekend waren we naar het theater in Memphis geweest naar het stuk 'Screwtape Letters' wat veels te eng voor mij was.. Want het speelde zich af in hel, en het was te echt voor mij, en omdat ik het niet helemaal kon volgen (want hij praatte amerikaans met een brits accent) was ik maar weggegaan na een uur samen met m'n vriendin Suzanne, en haar man bleef samen met zijn ouders nog kijken. Het was een geweldig weekend, en afgelopen weekend gingen we shoppen voor winterkleding (heb uiteindelijk alleen een dik vest en een pyjama gekocht) en we hadden de VISA bijeenkomst daar ook op zaterdagavond, wat natuurlijk weer erg gezellig was.
Vorige week hadden we ook nog gebowld met het hele team van de atletiek, was weer erg gezellig en we hebben erg gelachen om de bowlkunsten van de coaches hahahaha... (zie foto's op facebook, daar plaats ik alle foto's)
Voor de rest niet echt bijzondere dingen gedaan denk ik, gewoon een beetje chillen met vrienden, huiswerk maken, naar school en trainen, dus het gaat allemaal nog steeds goed :)


Alleen af en toe ga ik thuis nu wel een beetje missen hoor, naja, niet thuis, maar meer de mensen thuis. (zoals jullie, al die mensen die zo lief op m'n reisverslagen reageren!)
Ik zit nu ook bij counseling elke week, voor te praten over m'n familie, m'n overleden oma, m'n leven hier en om te leren omgaan met rouw/heimwee/andere dingen die moeilijk zijn. Ik denk dat dat ook wel gaat helpen. En dan kan ik natuurlijk ook altijd nog praten met m'n coach, m'n advisors en m'n vrienden :)

Voor de rest heb ik denk ik niet zoveel nieuws, dit was m'n leven op het moment wel weer zo'n beetje haha.
Hebben jullie nog nieuws?

Liefs vanuit het verre Memphis!

  • 17 November 2011 - 06:46

    Fam. Schoen:

    Lieve Vivian!

    Wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven

  • 17 November 2011 - 06:59

    Fam. Schoen:

    Lieve Vivian!
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen! Spannend dat je eerste echte wedstrijd bijna gaat beginnen! Wij hebben er na die harde trainingsverhalen alle vertrouwen in dat je daar lekker gaat presteren. Is het niet de eerste x dan vast een volgende x!
    Wij begrijpen heel goed dat je zo langzamerhand het thuisfront gaat missen! Je komt ook uit zo'n warm nest! Door die basis kun jij nu doen wat je doet!
    Jammer dat het dan zo ver weg is, dat we op moeilijke momenten je niet zo goed kunnen helpen daarover heen te komen!
    Weet dat veel mensen je op afstand volgen meis!
    Nou, er is er hier één in huis die je ook erg mist Vivian en dat is Kiara. We zullen haar jouw verhaal laten lezen en dan weet ik haar reactie al: eerst superblij en dan verdrietig. Maar ja, jij weet waarom je dit hebt gekozen en jij sterke meid gaat dit op jouw manier volbrengen! Wij zijn ook trots op jou en wensen je veel succes met de aankomende wedstrijden, je school en je vrienden!

    Dikke knuffel van Kiara, Naomi, Marco en Amber

  • 17 November 2011 - 10:59

    JANINA:

    Vivje! Kanjer!! Tiger :P

    10 kilo!!! Better be muscules... :S haha bij namelijk niet....

    zei het vorige x toch dat je veel breder was :P

    hahaha
    MAar top verhaal! Blij dat je overal nog steeds blijft begeleid bij wordt, want das de key tot succes denk ik! :P

    En dan 2 weken!! :P Go get them tiger en laat ze maar ff een nederlands poepie ruiken!
    Of eerst ff afkijken hoe t gaat :P

    Verder hier wotdt het kouddddddddddddddddddddd! echt gemidd 7 graden (en schijnt warm te zijn voor tijd van het jaar...) en geen regen maar zware mist dag in dag uit! :S

    Sint in eindelijk aangekomen! Duurde zo lang! :P En de gekkenhuizen in de winkels slaan dus toe... :P Dat ga jij denk met kerst nog wel mee maken :P

    Krijg jij nog een sint kado? Of ben je niet zo lief :P

    Verder alles goed hier denk ik,.. nog steeds boring gezeur qua politiek etct.. (wilders wilt onderzoek doen om de gulden terug te laten komen enzo..)

    En met mij gaat het ook wel... ik sukkel weer door... had wel iets nieuws.. stond op hyves, heb je vast wel al weer gezien :P

    Nou tot kletse!
    Dikke knuffel en kus! Enne GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO get them!! :P


  • 17 November 2011 - 11:35

    Karel Kooter:

    Hallo Vivian,
    Prachtig verhaal.!!
    Leuk om te lezen hoe daar het leven is van een (sport)student. Genietn maar toch ook afzien.
    Ik hoop dat de nieuwe werptechniek tijdend de wedstrijd zijn vruchten afwerpt en je tevreden kan zijn met de plaats die je daar bereikt. Veel succes daarbij.
    Het missen van het thuisfront zal, nu hier de festiviteiten van Sinterklaas en Kerst er aan komen wel, moeilijker worden. Maar probeer je er door heen te slaan. Veel leuke dingen doen etc.
    Hartelijke groeten en succes !!

  • 17 November 2011 - 12:27

    Sjaak En Jans:

    hoi vivian, fijn om weer wat van je te horen(lezen).
    toppie dat het sporten en je school zo goed gaan.
    Ja, de winter is in aantocht het is hietr nu 3.5 gr.
    Maar gelukkig laat de sneeuw nog op zich wachten. Laat dat maar met de kerstdagen komen.
    Afgelopen zondag hebben we de sint verwelkomt in de kolk. Het was prachtig weer en erg druk. Maar ja sinterklaas dat hebben jullie daar niet.
    Misschien kan je het voorstellen om te vieren. Wat zullen de mensen raar opkijken als je dat doet. haha. De kerst dat is natuurlijk populair bij jullie. Nu niks mis mee hoor dat is ook erg gezellig.
    We sporten nog volop en de les is nog steeds erg gezellig . Het gemopper en gekreun van jou missen we wel hoor. Sharon is net 41 jaar geworden oud hé. Hoop dat je het nog vol houd daar gelukkig zijn er allemaal lieve mensen om je heen waar je alles bij kunt vertellen. Succes met de wedstrijden en op school.
    dikke knuffel van ons doei

  • 17 November 2011 - 20:07

    Yvette:

    Hoi Vivian,

    Wat een belevenissen en trainingsactiviteiten. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je 1e wedstrijd. Heel veel succes met school, trainen en zet 'm op!

    Groetjes!

  • 18 November 2011 - 10:23

    Dees:

    Heej topper :)!

    Wat klinkt het nog steeds allemaal super leuk. Ik wou dat ik ook zoon kans zou krijgen en voor een jaar in de states zou kunnen zitten. Dat zou echt super tof zijn. Ik kan niet vaak genoeg zeggen.....genieten, genieten en nog eens genieten. Voor dat je het weet ben je weer thuis en denk je weer terug aan je tijd in de USA. Super trots op je ......dat je het toch maar weer allemaal doet. Mijn volgende reis staat ook alweer op het programma en mijn waarbenjij.nu is ook weer geactiveerd. Dit keer niet naar de andere kant van de wereld, maar naar het gezellige koude Oostenrijk met Bizztravel :). Ook niet slecht dacht ik zo. Veel plezier nog in de USA :) :) :)!

  • 21 November 2011 - 19:01

    Jurria:

    Hoi Vivian,

    Ik lees je verhalen altijd met veel plezier. We leven zo een klein beetje mee met jou. Volgens mij heb je het best naar je zin in Memphis. Je hebt heel veel te doen. Wat fijn dat het op school zo goed gaat.Veel succes met je eerste wedstrijd, er zit een persoonlijk record in met al die trainingen.

    Groetjes Ton en Jurria.

  • 22 November 2011 - 14:56

    Kirsten De Vries:

    Nou, ik ben ook (eindelijk) ingeplugd in je blog, hoor :-)! Heb meteen ff een inhaalslag gedaan en ook alle voorgaande verslagen gelezen. Leuke verhalen schrijf je!! Dat is dus nóg een talent van je ...buiten al dat sporten! De foto's zien er ook leuk en vooral erg gezellig uit! Heerlijk om zo mee te genieten! Groetjes
    Kirsten

  • 23 November 2011 - 16:45

    Frank En Marjan:

    Nou, mocht je sportcarriere niet lukken dan kun je altijd nog schrijfster worden, haha.
    We zijn benieuwd welke PR's er allemaal gehaald gaan worden. Sterre is inmiddels ook aan een nieuwe topsportcarriere begonnen,namelijk korfbal!! Na drie trainingen had ze afgelopen zaterdag haar eerste wedstrijd. Helaas verloren ze met 8-1 maar je begrijpt het wel, het was volledig onverdiend en het lag niet aan Sterre!! Het was erg leuk om te zien hoe ze het deed. Ze was erg enthousiast, al moest ze erg wennen aan de regels. Ik stel voor dat je in Amerika het korfballen ook alvast introduceert dan kan Sterre over een jaar of 10 ook richting Amerika! En anders kan ze altijd nog als zwemster naar Amerika want twee weken geleden heeft ze ook haar C-diploma gehaald, dus wat wil je nog meer.

    Nou, het gaat je goed en we wachten je berichten weer af.

    Groeten en have fun (ja, ik spreek ook een aardig woordje over de grens)

    Frank, Marjan, Madelief en Sterre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 70846

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: