Eerste indoor wedstrijd - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Eerste indoor wedstrijd - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Eerste indoor wedstrijd

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

05 December 2011 | Verenigde Staten, Memphis

Hey yall,

How are you?
Hier gaat alles goed !

Nou eindelijk was het dan zo ver, afgelopen vrijdag was m'n 1e wedstrijd!
Het was in Jonesbro, Arkansas.
's Ochtends om half 9 verzamelen bij de 'Athletic Office Building' (AOB) om dan gelijk te kunnen vertrekken richting Arkansas, wat ongeveer een uur en een kwartier rijden is met de bus.

In de bus begon het al gelijk leuk; we kregen van alles van de coaches/manager Korrie, we kregen een lunchpakket, 2 flesjes Gatorade (energiedrank), bananen, een eiwit herstel shake en money! (ja we worden hier betaald om te reizen haha... Maar dat is gewoon om je eten op je reis te betalen, maar het is evengoed wel mooi :))
In de bus was het in het begin even druk (iedereen was vast zenuwachtig haha..) maar daarna werd iedereen stil en waren ze allemaal nog een beetje slaperig haha. Ik had gewoon een muziekje op en zat mooi uit het raam te kijken, want ja, de skyline van memphis en de rest van de omgeving hier blijft mooi :D
We kwamen rond 10 uur aan bij de Universiteit van Arkansas State.

Het was een mooie hal, in het midden de kogel/gewichtwerp ring en de hoogspringmat, aan de zijden de polsstokhoogspringmat en de verspringbak, en boven was de rondbaan. Het was niet zo mooie baan als in Apeldoorn in de indoorhal waar het NK van Nederland altijd wordt gehouden, maar het was meer te vergelijken met zo'n wedstrijd als Alkmaar (maar toch wel weer wat mooier haha.) We kregen daar nog een Gatorade energiereep en ook nog Gatorade energy 'bites' (dan kun je 4 hapjes eten en daar krijg je dan energie van, erg vies spul, maar helpt wel goed !!)
Ik had daar internet, dus van te voren natuurlijk ook nog even bellen met het thuisfront, om te laten zien hoe het eruitzag, en later nog na het gewichtwerpen even het hoogspringen aan Dave laten zien :D ;)
Het was m'n 1e wedstrijd voor de universiteit, en ook m'n 1e wedstrijd met het onderdeel gewichtwerpen (voor degenen die niet weten wat dat is; dat is kogelslingeren maar dan met een zwaarder gewicht en zonder ijzerdraad eraan, er zit alleen maar een handvat aan een kogel zeg maar).
Ik was benieuwd hoe het zou gaan met m'n 1e wedstrijd, tijdens de training zat ik zo'n beetje rond de 13,5m.. De techniek is vergelijkbaar met het kogelslingeren, dus ik dacht ja, waarom het niet testen met een wedstrijd?
Het inwerpen ging goed, maar toen de wedstrijd begon was m'n techniek toch wat minder, maar evengoed een goede afstand in m'n 1e worp van 13.54m (wat later ook een clubrecord bleek te zijn). Ik ging net niet naar de finale, dus ik had helaas maar 3 worpen. Maar ik blijf gewoon trainen, het was m'n 1e wedstrijd dus ik mag niet ontevreden zijn (het was ook nog een clubrecord voor SAV!!)

Na het gewichtwerpen (wat zo'n beetje rond half 2 plaats vond, wat ik niet zo laat verwachtte..) begon het kogelstoten voor de mannen. Zij hadden 2 ronden, en daarna kwamen de vrouwen met 3 ronden. Ik zat in de 3e ronde (dat is ook gelijk de sterkste ronde) en moest dus erg lang wachten.. We waren het laatste van de hele wedstrijd.. We waren pas om kwart over 6 klaar (we begonnen dus zo'n beetje rond kwart over 5, wat dus een hele lange wachttijd was..)
Het instoten ging goed, en er zat een erg verre stoot tussen. De eerste stoot van de wedstrijd was helaas ongeldig, want aangezien ik nu omspring in m'n techniek gebeurt dat nog wel eens. De tweede worp was gelijk al heel ver, namelijk 13.07m wat ik niet verwachtte. Ik voelde me voor de wedstrijd al niet zo lekker, dus ik vroeg me af hoe het zou gaan.. (ik stond die morgen verkouden op, en de week ervoor had ik ook al een virus gehad waardoor ik 10 dagen niet getraind had !)
Ik deed m'n best, maar het ging niet zoals ik gehoopt had. De kogel ging niet helemaal lekker uit m'n hand en ik had een tussenstop tussen de explosieve aanglij en de afworp. Toch had ik een pr, namelijk 13.21m. Dit is 3cm verder dan outdoor dit jaar, en een meter verder dan indoor vorig jaar. Dus ik werp nu wel al verder dan ooit, maar ik weet dat het nog verder kan, en dat ga ik waarschijnlijk op de volgende wedstrijden laten zien ;)

Ik heb m'n 1e wedstrijd als heel goed ervaren (behalve dan het ziek zijn en het lange wachten). Het was vooral erg leuk dat al je teamgenoten je aanmoedigen voordat je gaat werpen als je de ring instapt, wat je toch wel kracht geeft om het goed te willen doen om iedereen wat te laten zien.

Zie hier het stukje op de website van de universiteit over de meet:

http://www.gotigersgo.com/sports/w-track/recaps/120211aac.html

Zie hier het stukje dat SAV schreef (2e artikel op de site):
http://www.savatletiek.nl/

Voor de rest gaat het hier gewon z'n gangetje, ik heb nog maar 2 dagen echt les, dan heb ik study dag, en vrijdag is de laatste trainingsdag. Dan heb ik dinsdag een examen en dan is het vakantie!!!
En .. Goed nieuws, (of slecht natuurlijk haha) ik ben aan het plannen om na m'n examen voor 2 weekjes terug naar Nederland te komen :) ! En dan ga ik daarna gelijk naar New Years Conference, en Orlando !!!! (dus heb ik wel zin in haha)

Jullie nog nieuws?

Take care,
Love,
Vivian.


  • 06 December 2011 - 06:37

    Christel:

    Hoi Vivian,
    Leuk stuk weer geschreven, ik lees het met heel veel plezier en dat je het daar leuk hebt dat is wel duidelijk.Ik ben trots op je wedstrijdprestatie. Nog even volhouden en dan zien we elkaar lekker weer!!!

  • 06 December 2011 - 08:32

    Amber:

    Hey Tiger,

    Leuk om te lezen hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat! Jammer dat je nog niet geheel fit was, maar top dat je toch je PR aan diggelen hebt gesmeten! Echt klasse hoor Vivian! Geinig om ook de berichten aldaar te volgen! En zoooo mooi om te horen hoe het daar gaat met dat aanmoedigen! Hier gaat alles zijn gangetje, het begint zo nu en dan takkenweer te worden. Zaterdagochtend lag ik in mijn bed, hoorde de regen en had eigenlijk geen zin om in dat hondenweer te rennen. Maar ik bedacht me dat mijn fanatieke en gedreven trainster van die dag (die met dat zwarte korte haar, ik denk dat je haar.wel kent) voor ons langs de kant zou staan, dus ik ging toch mijn bed maar uit. Het was een heerlijke training en ochtend met gelijkgestemden die tot op de draad zeiknat maar zeer voldaan waren!
    Sinterklaas vieren was top, de meiden en wij hadden het erg naar ons zin! Binnenkort weer vuurwerk verkopen Viv, ben erg benieuwd of dat mét of zonder jou zal zijn!
    Nou lieverd, hoe je haaks en een dikke kus van Marco, Amber en de meiden

  • 06 December 2011 - 09:09

    Sjaak En Jans:

    Hallo Vivian
    Wat heb je weer veel meegemaakt. Als ik dat zo lees beleven wij hier niet veel.
    Of toch wel maar in ieder geval andere dingen dan dat we in jouw verslagen lezen.
    Maar goed ook anders zou het erg vol op de campes worden als wij daar ook allemaal waren. En wat een prima sportprestatie. Je bent er nog maar zo kort en dan al zulke uitslagen. Dat moet wat worden.
    Hoop dat je het uitje naar Nederland kunt plannen.
    Dan kun je zelf weer zien hoe klein Nederland is. Dat zal wel even wennen zijn maar leuke dingen wennen snel. Alles agaat hier zijn gangetje de sint is weer weg en de kerstbomen komen bij sommige al te voorschijn. Het jaar schiet al op en dan komt de jaarswisseling met het vuurwerk al weer.'
    Vivian houd vol en we wachten je volgende verslag in spanning af.
    Groetjes van ons

  • 06 December 2011 - 09:16

    Janina:

    Heye tiger!!

    Nice story!!
    De verhalen worden steeds beter!! :P hahaha, maar leuk ook die stukjes op sav en de eigen site van school!! nice!! :P

    Owowow! Je moet je toch ook wel over je top voelen na al het harde werken, dat je nu al, je eigen pr verbreekt! Dat belooft veel goeds! En dit wel een van de redenen why u wanted to go! Dus iig weer een stukje droom dat uit gekomen is! Zoo gaat het goed!
    Ja helaas dat ziekte en dat soort tegenslagen er bij komen, is denk ik niet te voorkomen! Je moet je balans blijven houden, en genieten! Dan kom je het er het beste door heen!

    owowow het idee dat je hier komt! :P hahah ben heel benieuwd! :P Toch nog een goed kerst kadootje dan! :P

    Voor sint liep het nie zo lekker :P hahaha elke kwam er wat tussen! :P maar kan het bewaren:P ligt op de kast hier :P ahahah!
    En voor kerst wordt het maar een appeltaartje :P in de tuynkamer! :P haha die heb je wel verdient!

    Tot snel kanjer hoop ik! En go get them! TIGER!

    Heel veel hugs en kisses sended to Memphis!

  • 06 December 2011 - 09:49

    Angélika:

    Hey Vivian,

    Wat leuk om wat van je te lezen weer. Klinkt allemaal erg leuk en wat een prestaties allemaal, daar mag je trots op zijn hoor!

    Hier weinig nieuws, de kids zijn erg verwend door Sinterklaas :D

    Liefs,
    Angélika.

  • 06 December 2011 - 12:39

    Gerard En Mary:

    Hoi Vivian,

    Goed hoor wat je allemaal presteert! Wij vertrekken deze week naar Nederland dus we zien elkaar vast wel een keer als jij er bent, leuk!!
    groetjes,

  • 06 December 2011 - 13:23

    Kirsten:

    Hoi Vivian, je trekt me weer helemaal je verhaal in door de manier waarop jij schrijft! Klasse griet, om onder die omstandigheden toch je PR te verbeteren! Diepe buiging en hoop je te zien als je 'ff'e terugkeert naar huis! Knuffels en ook groeten van Remco!

  • 06 December 2011 - 18:08

    Frank En Marjan:

    Hoi Vivian,

    Gefeliciteerd met je mooie prestaties, heel goed! Zaterdag moet Dave in het mooie sportpaleis van Alkmaar dus wij nemen aan dat hij dan ook een PR springt!!

    We horen zojuist ook het leuke nieuws dat je binnenkort weer naar Nederland komt, heel leuk. We hebben al een avondje gepland met de familie Brandhoff dus dat wordt ongetwijfeld gezellig!!

    We kijken ernaar uit om je snel weer te zien.

    Groeten,

    Frank, Marjan, Madelief en Sterre


  • 07 December 2011 - 17:36

    Jacqueline Prins:

    Goed gedaan Vivian. Dat beloofd wat voor de volgende keer!

    Je stukjes zijn leuk en gezellig om te lezen elke keer.

    Fijne dagen!

    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 70855

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: