Home sweet home - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: VivianintheUSA

Blijf op de hoogte en volg Vivian

17 December 2011 | Verenigde Staten, Memphis

Hi allemaal,
Ik ben weer thuis :D
Donderdagochtend om half 6 op schiphol aangekomen.

De reis was goed gegaan.
Ik vloog over Detroit. Het was de bedoeling dat ik dinsdag avond met een directe vlucht naar Nederland zou gaan, maar het veranderde en het werd woensdagochtend met 1 tussenstop. Ik had nog nooit met een tussenstop gevlogen, dus het was wel een beetje spannend, maar we hoopten allemaal dat het maar goed zou gaan :)
Suzanne (m'n goede vriendin waar ik afgelopen weekend nog gelogeerd had) bracht me naar het vliegveld. Daar ging de incheck heel makkelijk, alles kon je zelf doen door je paspoort te scannen, dat was heel makkelijk (zouden we in NL ook moeten hebben, want dat zou allemaal een stuk sneller gaan). Toen door de security check en toen had ik nog 2 uur voordat we vlogen... Ik ging even wat winkeltjes kijken, wat thee halen en een beetje muziek luisteren.
Toen naar Detroit, het was een heel klein vliegtuigje... (heb nog nooit in zo'n klein vliegtuig gezeten!)
Dus dat was op zich ook wel apart om mee te maken. Mooi gelezen in het vliegtuig, en ik zat naast een man die op zakenreis ging in de buurt van Detroit.

Eenmaal in Detroit aangekomen keek ik m'n ogen uit. Ik moest om bij de gate te komen door een hele mooie tunnel heen, met allemaal lichtjes en muziek. Het was een lange tunnel, en ik moest 3 uur wachten voordat de volgende vlucht zou vertrekken, dus ik had mooi even de tijd om daar rustig doorheen te lopen (of te staan haha, want ze hadden van die rol dingen haha). Met de roltrap omhoog en toen keek ik weer m'n ogen uit.. Ze hadden een tram om bij de gates te komen (eerst d8 ik dat de tram naar de stad zou leiden ofzo, maar het is gewoon puur voor het vliegveld haha, dat is zo grappig..)
Mooi even wat winkeltjes gekeken, wat rondgewandeld en toen een uur wachten op de boarding.. ff muziek luisteren en me een beetje vervelen, was erg moe en had koppijn.. Dus gewoon rustig zitten vervelen hahah..

Eindelijk het vliegtuig in.. Ik zat helemaal achterin het vliegtuig helemaal in het midden. (had nog nooit helemaal achterin een vliegtuig gezeten haha). Ik zat naast een man die op reis was naar Afrika voor 2 dagen. Hij ging daar de beveiliging doen voor een groepje performers (een R&B group)...
Heel bijzonder.
En we hadden iets heel cools in het vliegtuig. We hadden ons eigen tv scherm voor ons, waar we konden film kijken, muziek luisteren, het vliegtuig volgen, een enquete over onze reis invullen en videogames spelen.. Dat heb ik nou nog nooit gehad, dat je zelf met de afstandsbediening kan kiezen welke film je wilt kijken of wat je wilt doen haha. Dus ik vermaakte me wel .. Alleen was ik erg moe, dus ging ook ff 20min slapen. (toen werd ik wakker met een zere nek, dus toen bleef ik maar weer wakker, en ging ik uit een nieuw boek lezen).

Na 8 uur vliegen eindelijk weer in Nederland.. Pff wat een reis! Maar het is het waard, het is weer heerlijk om thuis te zijn.
Dollen met m'n broertje, verwend worden door pappie en mammie en de rest van m'n familie weer zien.
Gister even bij opa Brandhoff geweest, wat natuurlijk wel een beetje verdrietig is, want hij is nu aldoor alleen.
Ook bij opa en oma van Vliet geweest, daar onder de middag gegeten en 's middags even naar de stad in Enkhuizen.
Qua trainen ben ik ook alweer begonnen, want coach had gezegd; train hard... Dus hard trainen, en ik ben donderdag daarom gelijk ook weer begonnen. Donderdag krachttrainen met Roy, wat weer heel gezellig was zoals altijd, dat heb ik ook wel een klein beetje gemist hoor ;) Altijd genoeg om over te praten, en mooi trainen :)
Vrijdag natuurlijk ook maar weer (ondanks dat ik moe was). Beetje kogelstoten en wat sprinten, maar met sprinten ging het mis.. In m'n 9e sprint (20m sprinten) hoorde ik een knak in m'n hamstring, en ja hoor... Gescheurde hamstring :( Dus nu loop ik met krukken en lig ik in bed, en kan niet zoveel doen (waar ik super erg van baal !!!!!) Hopelijk valt het mee en gaat het gauw over. Maandag maar even naar de fysio om te zien hoe ver het gescheurd is en wat ik kan doen om sneller te herstellen. Hopen dat het gauw over is...
Maarja, dat is dan ook weer topsport, weet ik ook weer hoe een spierscheuring voelt (wil ik alleen niet nog een keer hebben!!!!!!!!!!)
Dus vandaag mooi even rusten, en vanavond komt Luc waarschijnlijk nog even langs.

M'n laatste dingen voor school waren ook best wel goed gegaan, en m'n GPA is nog steeds erg hoog, ik heb een A+ voor ACAD, een B voor geschiedenis, een A- voor Engels, en muziek en sociologie zijn nog niet bekend, maar zover ik weet heb ik daar ook een A voor.. Dus das ook helemaal goed, hopelijk kan ik dit volgend semester doorzetten :D

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat, en jullie van harte welkom om langs te komen en al m'n verhalen te horen :) (wel even in overleg natuurlijk!!!) :P

Liefs,
Vivian.

  • 17 December 2011 - 13:29

    Sjaak En Jans:

    Welkom in Holland.
    Heerlijk weer om terug te zijn denk ik.
    Wat een pech een hamstring scheuring ja dat valt niet mee ik spreek uit ervaring.
    Rust is het enigste wat helpt helaas.
    Hoop dat je toch gezellige dagen thuis hebt en geniet van het samen zijn met de familie.
    Houd moed en rustig aan. groetjes

  • 18 December 2011 - 09:49

    Karel En Annemieke:

    Hallo Vivian,
    Fantastisch dat je met de kerstdagen thuis kan zijn.!!! Fijn weer even in het kleine nederland maar wel met de familie en vrinden. Minder dat je hamstring gescheurd is. Dat is zeker balen !!!
    We hopen dat je daar weer gauw van herstelt.
    We wensen je fijne dagen hier in nederland en vonden het fijn je te kunnen volgen via internet.
    Groetjes voor alle bekenden.
    Annemieke en Karel

  • 18 December 2011 - 09:49

    Karel En Annemieke:

    Hallo Vivian,
    Fantastisch dat je met de kerstdagen thuis kan zijn.!!! Fijn weer even in het kleine nederland maar wel met de familie en vrinden. Minder dat je hamstring gescheurd is. Dat is zeker balen !!!
    We hopen dat je daar weer gauw van herstelt.
    We wensen je fijne dagen hier in nederland en vonden het fijn je te kunnen volgen via internet.
    Groetjes voor alle bekenden.
    Annemieke en Karel

  • 19 December 2011 - 19:29

    Else Visser (ZZM):

    Hoi Vivian,
    Van mij even alle goede wensen en gezelligheid nu je in Nederland bent. Jammer van de blessure en sterkte er mee, is niet leuk! Leuk dat ik je verslagen kan volgen. Ja je beleefd wat in de USA, heel anders toch? Mooi airport in Detroit, ik vloog in september ook via deze weg weer terug van Nashville n A.dam. Alles prima geregeld en je eigen TV enz. Dat heb je niet op europese vluchten.
    Memphis vindt ik ook super, Nashville nog leuker maar anders.
    Hartelijke groeten aan je familie(Moeder) die ik wel eens ff vraag hoe het met je gaat.
    Groeten Else Visser

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 70879

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: