Back in Memphis! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu Back in Memphis! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Vivian Danis - WaarBenJij.nu

Back in Memphis!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Memphis

Hey everyone!

How is everybody doing? (hoe gaat het met iedereen?) Met mij gaat alles prima! School is begonnen. Vandaag m'n 2e dag gehad van m'n sophomore (2e) jaar. Heb vanavond nog 1 biologie lab en dan heb ik alle lessen voor komend semester allemaal 1x gehad.

M'n leraren zijn best aardig en te doen, alleen de man van hospitality & resort management praat alleen maar over money, money, money (geld, geld, geld) en over hoe geweldig hij zelf is. Hoeveel geld hij verdient en hoe geweldig zijn hotels zijn en dat wij dit ook kunnen... Maar dat is niet het enige in het leven hoor, denk ik dan. Voor de rest zijn ze best te doen.

M'n biologie lerares komt uit NewYork en zegt dat ze ons soms wel eens gaat plagen met dingen die wij niet snappen die daar vandaan komen. Ze heeft een apart straaltje humor en is best wel streng, maar op zich ook wel interressant. M'n Engelse literatuur lerares is dezelfde lerares die ik had het eerste semester hier op de UofM (zo noemt iedereen hier de University of Memphis, is gewoon een makkelijke afkorting..) En m'n communicatie professor heeft hele droge humor..., maar heb me wel kapot gelachen met z'n 1e les. En heb ook wat heel goeds geleerd, dit is een quote van hem: "Je hebt van God 1 mond en 2 oren gekregen dus daarom is luisteren belangrijker dan praten. Dat zul je in deze class gaan leren. Listen twice as much as you talk" Waarop hij later zegt: "Als iemand niet luistert zeg je gewoon: Do the face math fool" (hij tekende hierbij een grappig poppetje met grote oren in verhouding tot de mond... Letterlijk betekent deze zin, doe het wiskunde gezicht dwaas... Echt droog dus. Alleen is ie in het engels wel grappiger) Maar dit was dus best een wijze les. :) Over m'n sportsmanagement leraar valt nog niet zoveel te vertellen. Maar het gaat vast een goed jaar worden :)

Heb ook alweer veel nieuwe mensen ontmoet. Het is zoals altijd weer erg gezellig! Zaterdag alweer 2 feestjes gehad. Eerst een internationaal feest en toen een feest van de Campus Ministry (organistatie van de kerk die van alles regelt voor alle studenten) hier. Was supergaaf! Op het 2e feest deden ze net als het afgelopen jaar weer allerlei gekke dingen die je ook wel eens in films ziet. Zoals ze het laatste jaar van het dak af sprongen, gingen ze nu met een slingerend touw die aan de boom hing in een kinderbadje met modder springen (vanaf het touw, je kunt je dus erg lelijk bezeren..) Ook werden er modder-worstelgevechten gehouden... En er waren weer blacklights. We waren allemaal gek aan het dansen en toen zei een van de 'black guys' : "When black people get together... It just get crazy!" Hahaha... Zo grappig! Het was wel weer supergezezellig. Veel oude bekenden gezien. Ben blij dat ik weer terug ben!

Zondag moesten we naar physicals, de nieuwkomers moeten dan voordat het seizoen begint kijken of ze allemaal gezond zijn en van allerlei testjes doen. De mensen die voor het 2e, 3e, 4e of 5e jaar komen hoeven alleen maar hun gewicht en lengte te laten opmeten, een urine-test doen en hun bloeddruk/hartslag laten meten. Dat laatste geldde dus ook voor mij.. Het duurde alleen 1,5 uur omdat er wel 200 atleten tegelijk waren... CRAZY! Daarna naar een lunch bij iemand thuis gegaan waar allemaal mensen van CO (campus outreach, de campus ministry) kwamen, we aten Memphis BBQ, YUMMIE! (mijn favoriete Memphis eten!) Daarna weer een meeting met het atletiekteam, en daarna naar de kerk om daar fluit te spelen (voor de 1e keer). Dat ging ook erg goed :)

Alles gaat dus prima, en iedereen is blij me weer te zien! Ik ben ook blij dat ik hier weer ben... En helemaal nadat ik wat kleine probleempjes had om het land binnen te komen.. Want ik miste een handtekening op 1 van m'n formulieren en moest dus door de 2e paspoortcontrole...
De reis ging voor de rest goed, alleen was de reis van Newark naar Memphis erg saai in het mini-vliegtuig.
Deze week heb ik veel meetings en moet ik dus al naar school en dan volgende week dinsdag begint het trainen! (volgende week maandag heb ik al gelijk een dagje vrij vanwege labor day (arbeidsdag.)) We hebben een nieuwe athletic trainer, die blessures behandelt. Ze is erg aardig en ben ook al naar haar geweest voor behandeling voor m'n kuit. Ik heb er wel vertrouwen in. Het kan nooit zo slecht lopen daar als afgelopen jaar. (toen wisselden we steeds van trainer voor blessures en wisten ze helemaal niet wat er aan de hand was...) Heb ook al met haar en m'n coach gepraat over trainen, dus dat komt vast goed!
Ook heb ik weer de bijbelstudies met m'n beste vriendin, we gaan dit semester samen het boek van de Romeinen (Romans) door.
Dus ik heb weer zin in dit jaar!

Nou zo is de update wel weer lang genoeg. Jullie zijn weer op de hoogte! I hope everything over there is good! (Ik hoop dat alles daar goed gaat!) All the best! (Het beste!)

Liefs,
Vivian.

  • 29 Augustus 2012 - 08:35

    Ragna De Jong-Geus:

    Hi Viv,

    Wat fijn voor je dat je het weer onwijs naar je zin hebt in the USA! Ik hoop dat het dit jaar een blessure vrij jaar voor je gaat worden! Dat je veel prestaties etc kan gaan neerzetten. En natuurlijk heel veel plezier gaat maken als afgelopen jaar!
    Dikke knuf je buuffie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Memphis

Vivian

Actief sinds 24 Mei 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 70760

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 26 Januari 2022

Leven en wonen in de Verenigde Staten

01 Juli 2016 - 01 Februari 2020

Werken in de USA!

16 Augustus 2015 - 20 Augustus 2016

Master's in Memphis

20 Augustus 2014 - 15 Juni 2015

Senior Year

22 Augustus 2013 - 14 Juni 2014

Junior Year Memphis

24 Augustus 2012 - 08 Juni 2013

Sophomore (2nd) year at the University of Memphis

21 Augustus 2011 - 16 Mei 2012

Freshman Year (1st year) Memphis,TN, USA

Landen bezocht: